Jalgrattahaagised
+5
guits
viskoossus
urmet48
Soobel
hall kass
9 posters
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Jalgrattahaagised
Siin räägime kärudest, külgkorvidest jms jalgratta külge installitavatest haagistest. Foorumlaste kola, nii isetehtud kui ka firmakraam, samuti netist või reaalist silma jäänud huvitavad asjad.
Minu käru hetkeseis:
Rattad on mingi lapsevankri omad, õhkrehvide ja laagritega. Kahvlid - mingid jalgratta esihargid. Raam on mingil vana vene titevankri ülemises osast pärit. Kandejõud: on veetud ka umbes 50 kg koormaid, tõsi küll, kui on suurem raske koorem, siis koorma inertsist võib käru raam pikisuunas nõtkuma hakata ning see halvendab sõidumugavust. Keerab välja suht igalt poolt, näiteks ei ole mingi küsimus välja võtta näiteks Väike-Kaare raudteeületuskoha kaldtee kurv (mis on peaaegu 180 kraadi).
Projekt ise on juba vana, alustatud sai käruteemaga üle 3 aasta tagasi ja eks siis tuli ette ka rohkem vigu, mida sai lahendada. Näiteks katsetasin Aisti jookse, aga nendega oli käru liiga kõrge ja selle laiuse juures kippus ta ka tühjana ümber minema, kui kummides oli normaalrõhk ja kiirus üle 10 km/h. Täiskummidega rattad hakkasid koorma all raskelt veerema. Praegu on stabiilsus hea, tühjana ta ikka ümber ei lähe, ainult hüppab konarustel. Koormaga saab stabiilsuse suurendamiseks kummidest õhku välja lasta ning vahe on tuntav. Aga ega ma suurte koormatega ei kihuta kah, olen sõitnud ka 10-15 km/h.
Miks see käru nii väike on - mul olid juba toona kriteeriumid sellised. Toona elasin paneelika korteris ja seal oli vähe ruumi. Praegu pole ka kuigi parem, sest kuuriboks on suht kitsas - sinna peab mahtuma küttehunnik, jalgrattad, tõukeratas ja siis veel see käru. Lisaks selgus, et osades kohtades on jalgväravad ülikitsad, näiteks mu praeguses elukohas. Käru mahub sealt just napilt läbi, kummalegi poole jääb 10-15 sentimeetrit. Aga ega autoväravat kogu aeg lahti-kinni kangutada kah ei viitsi.
Miks üldse käru vaja oli - eks mul ikka vedusid tuleb ette ja on asju, mida pakiraamile ei pane, aga samas iga asja järgi ei hakka kah kedagi autoga kutsuma. Saab ise hakkama küll. Hiinakate moodi siin vist küll vedada ei saa (3x2x2 m hunnik mingi jalgratta või rolleri peal), aga näiteks vanametalli saab viia, samuti vana kola kodust jäätmejaama, pisemaid mööblitükke, arvutikaste, nädala jao küttepuid...
Samas katsetamise jaoks mõtlen teha või sebida tiba suurema käru, näiteks kaherattalise õhkrehvidega aiakäru vms. Ja on mõttes proovida ehitada ka üherattalist käru, mis kinnitub eest jalgratta sadulaposti külge nii, et külgsuunas saab ta kalduda vaid koos jalgrattaga.
Kärujuttu VeloClubbersist:
http://velo.clubbers.ee/foorum/viewtopic.php?f=5&t=27786&hilit=k%C3%A4rudest
Minu käru hetkeseis:
Rattad on mingi lapsevankri omad, õhkrehvide ja laagritega. Kahvlid - mingid jalgratta esihargid. Raam on mingil vana vene titevankri ülemises osast pärit. Kandejõud: on veetud ka umbes 50 kg koormaid, tõsi küll, kui on suurem raske koorem, siis koorma inertsist võib käru raam pikisuunas nõtkuma hakata ning see halvendab sõidumugavust. Keerab välja suht igalt poolt, näiteks ei ole mingi küsimus välja võtta näiteks Väike-Kaare raudteeületuskoha kaldtee kurv (mis on peaaegu 180 kraadi).
Projekt ise on juba vana, alustatud sai käruteemaga üle 3 aasta tagasi ja eks siis tuli ette ka rohkem vigu, mida sai lahendada. Näiteks katsetasin Aisti jookse, aga nendega oli käru liiga kõrge ja selle laiuse juures kippus ta ka tühjana ümber minema, kui kummides oli normaalrõhk ja kiirus üle 10 km/h. Täiskummidega rattad hakkasid koorma all raskelt veerema. Praegu on stabiilsus hea, tühjana ta ikka ümber ei lähe, ainult hüppab konarustel. Koormaga saab stabiilsuse suurendamiseks kummidest õhku välja lasta ning vahe on tuntav. Aga ega ma suurte koormatega ei kihuta kah, olen sõitnud ka 10-15 km/h.
Miks see käru nii väike on - mul olid juba toona kriteeriumid sellised. Toona elasin paneelika korteris ja seal oli vähe ruumi. Praegu pole ka kuigi parem, sest kuuriboks on suht kitsas - sinna peab mahtuma küttehunnik, jalgrattad, tõukeratas ja siis veel see käru. Lisaks selgus, et osades kohtades on jalgväravad ülikitsad, näiteks mu praeguses elukohas. Käru mahub sealt just napilt läbi, kummalegi poole jääb 10-15 sentimeetrit. Aga ega autoväravat kogu aeg lahti-kinni kangutada kah ei viitsi.
Miks üldse käru vaja oli - eks mul ikka vedusid tuleb ette ja on asju, mida pakiraamile ei pane, aga samas iga asja järgi ei hakka kah kedagi autoga kutsuma. Saab ise hakkama küll. Hiinakate moodi siin vist küll vedada ei saa (3x2x2 m hunnik mingi jalgratta või rolleri peal), aga näiteks vanametalli saab viia, samuti vana kola kodust jäätmejaama, pisemaid mööblitükke, arvutikaste, nädala jao küttepuid...
Samas katsetamise jaoks mõtlen teha või sebida tiba suurema käru, näiteks kaherattalise õhkrehvidega aiakäru vms. Ja on mõttes proovida ehitada ka üherattalist käru, mis kinnitub eest jalgratta sadulaposti külge nii, et külgsuunas saab ta kalduda vaid koos jalgrattaga.
Kärujuttu VeloClubbersist:
http://velo.clubbers.ee/foorum/viewtopic.php?f=5&t=27786&hilit=k%C3%A4rudest
hall kass- Kasutaja
- Postituste arv : 35
Age : 42
Registration date : 20/08/2010
Re: Jalgrattahaagised
Ja polegi teemat veel ära kustutatud?
Soobel- Kasutaja
- Postituste arv : 120
Registration date : 12/05/2009
Re: Jalgrattahaagised
Soobel kirjutas:Ja polegi teemat veel ära kustutatud?
Miks peakski seda teemat kustutama. Liidu ajal tehti samuti jalgratastele järelhaagiseid. Seda küll käsikäru aluseks võttes. Kahju ainult, et kellegil siia miskit lisada pole siiani olnud.
urmet48- Moderaator
- Postituste arv : 539
Age : 41
Registration date : 24/03/2009
Re: Jalgrattahaagised
Paneme siis noortele väikese piltmõistatuse seoses jalgrattahaagistega. Mis on pildil?
viskoossus- Kasutaja
- Postituste arv : 113
Age : 33
Registration date : 10/12/2008
Re: Jalgrattahaagised
pildil on 2 rattalise vene käru le jupp,jalgratta sadulatoru külge kinnitamniseks
vorrimen- Kasutaja
- Postituste arv : 86
Age : 29
Registration date : 07/06/2010
Re: Jalgrattahaagised
urmet48 kirjutas:Soobel kirjutas:Ja polegi teemat veel ära kustutatud?
Miks peakski seda teemat kustutama. Liidu ajal tehti samuti jalgratastele järelhaagiseid. Seda küll käsikäru aluseks võttes. Kahju ainult, et kellegil siia miskit lisada pole siiani olnud.
Ehk, kui väljenduda veidi täpsemalt: osa nõukaaegseid käsikärusid olid lisaks tavapärasele kasutamisele kasutatavad ka jalgrattahaagisena ning käru ja jalgratta vaheliseks ühenduslüliks oli jah viskoossuse pildil olev detail.
PS. Ka mina ei saa aru, miks peaks teemat kustutama.
Viimati muutis seda Sillu (Esm Juun 13, 2011 6:07 am). Kokku muudetud 1 kord (Muutmise põhjus : grammatikaviga)
Re: Jalgrattahaagised
Siis kui foorum oli veel alles paar kuud üleval olnud ilmus siia üks teema, mille üks moderaator tahtis teisse alajaotusesse tõsta, väikese apsaka tõttu ta aga kustutas selle ja paistab, et teemaalgataja ei ole veel siiani sellest üle saanud.
Sillu kirjutas:urmet48 kirjutas:Soobel kirjutas:Ja polegi teemat veel ära kustutatud?
Miks peakski seda teemat kustutama.
PS. Ka mina ei saa aru, miks peaks teemat kustutama.
Re: Jalgrattahaagised
Õnnitlen! Viimaks ka üks adekvaatsepoolne põhjendus-vabandus rinnaletagumise ja enesekiitmise vahele.
Soobel- Kasutaja
- Postituste arv : 120
Registration date : 12/05/2009
Re: Jalgrattahaagised
Kui moded arvavad, et teema pole asjalik, las nad kustutavad selle, muudavad seda, tõstavad ümber või paluvad mul endal teemat muuta. Mul oli tõesti mõttes natuke eputada ja luua võimalus eputamiseks ka teistele. Kui ehitada, siis võib ju ka jagada ning seeläbi saab veel mõni ehitaja ehk mingi hea mõttekillu. Sinna sekka puhutaks juttu ka tehasekärudest.
VeloClubbersis keegi tahab ehitada haagissuvilat jalgratta järel vedamiseks ning on oma ideele kaalu lisamiseks linkinud ka ühe vastava video juutuubist:
http://velo.clubbers.ee/foorum/viewtopic.php?f=17&t=34010
VeloClubbersis keegi tahab ehitada haagissuvilat jalgratta järel vedamiseks ning on oma ideele kaalu lisamiseks linkinud ka ühe vastava video juutuubist:
http://velo.clubbers.ee/foorum/viewtopic.php?f=17&t=34010
hall kass- Kasutaja
- Postituste arv : 35
Age : 42
Registration date : 20/08/2010
Re: Jalgrattahaagised
Mina kasutan jalgrattahaagisena tavalist veneaegset jalgrattakäru.
Ei oska sellele kärule midagi ette heita peale selle, et see võiks natukene kergem olla.
Muidugi see käru koliseb ka palju, kui kast peal on. Seega on tähelepanu alati garanteeritud. Aga mulle meeldib:D
Käru vean alati kokkupandava Aist jalgrattaga. Käru kinnitan pakiraamile, kuna nii jääb käru heasse asendisse. Kinnitamiseks kasutan jalgrattalukku. Sadulatoru külge kinnituvat käru originaalkinnitust ma ei kasuta.
Mulle meeldib rohkem käruga ringi sõita, kui ilma käruta:D
Pilte:
Siin sai käru kinnitamiseks veel nõõri kasutatud:
Ei oska sellele kärule midagi ette heita peale selle, et see võiks natukene kergem olla.
Muidugi see käru koliseb ka palju, kui kast peal on. Seega on tähelepanu alati garanteeritud. Aga mulle meeldib:D
Käru vean alati kokkupandava Aist jalgrattaga. Käru kinnitan pakiraamile, kuna nii jääb käru heasse asendisse. Kinnitamiseks kasutan jalgrattalukku. Sadulatoru külge kinnituvat käru originaalkinnitust ma ei kasuta.
Mulle meeldib rohkem käruga ringi sõita, kui ilma käruta:D
Pilte:
Siin sai käru kinnitamiseks veel nõõri kasutatud:
kuivati- Moderaator
- Postituste arv : 258
Registration date : 15/11/2008
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Permissions in this forum:
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele