Riia jalgrattatehas
4 posters
Vanaisa Vokk :: Muu :: Ajaloonurk
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Riia jalgrattatehas
Riia jalgrattatehas «Sarkana Zvaigzne» (Rigas velosipedu rupnica (Рижский велосипедный завод))
Nõukogudeaegne Riia jalgrattatehas (ametlik nimi Rigas Velo Rupnica ehk RVR) tekkis mitmete sõjaeelsete vabrikute põhjal, peamiselt sõjaeelse Omega jalgrattatehase asemele ning säilitas kaubamärgina ka Omega nime, samuti suure osa sõjaeelse Omega jalgratta kujundus- ning konstruktsioonielementidest.
Kaubamärki Omega kanti pedaalidele, kelladele, pumpadele, kleidivõrgu klambritele, mõnede mudelite käepidemetele ja mujale kuni jalgrattatootmise lõpuni Riia tehases. 1960. aastal jalgrattatootmine Riia tehases lõpetati (üksikud rattad valmistati siiski ka veel 1961. aastal) ning tehas hakkas tootma mootorjalgrattaid "Gauja", millega algas tehase ümberkujundamine mopeeditehaseks.
Refereeritud Auto-Moto foorumist (Valdo Praust)
Nõukogudeaegne Riia jalgrattatehas (ametlik nimi Rigas Velo Rupnica ehk RVR) tekkis mitmete sõjaeelsete vabrikute põhjal, peamiselt sõjaeelse Omega jalgrattatehase asemele ning säilitas kaubamärgina ka Omega nime, samuti suure osa sõjaeelse Omega jalgratta kujundus- ning konstruktsioonielementidest.
Kaubamärki Omega kanti pedaalidele, kelladele, pumpadele, kleidivõrgu klambritele, mõnede mudelite käepidemetele ja mujale kuni jalgrattatootmise lõpuni Riia tehases. 1960. aastal jalgrattatootmine Riia tehases lõpetati (üksikud rattad valmistati siiski ka veel 1961. aastal) ning tehas hakkas tootma mootorjalgrattaid "Gauja", millega algas tehase ümberkujundamine mopeeditehaseks.
Refereeritud Auto-Moto foorumist (Valdo Praust)
Re: Riia jalgrattatehas
Kohustuslik kirjandus kõigile Läti jalgrattatööstuse ajaloost huvitatutele:
Väljalaskeaasta: 2009
208 lk, PALJU illustratsioone
Tekst paralleelselt läti ja inglise keeles
Hind Riia automuuseumis: 12 latti; Üksküla laadal: 15 latti.
EDIT: Veidi veel autoritest: Mõlemad autorid on Lätis jalgratastega seonduvalt täielikud korüfeed (midagi taolist Eestis Valdo Praustiga), see raamat on kahe mehe elutöö. Jalgrattateemat uurima hakkasid nad õigel ajal - siis, kui veel vanu jalgrattaid kuurides massiliselt leidus ning - mis veelgi tähtsam - mõned inimesed, kes olid Vabariigi ajal olid seotud jalgrataste tootmisega, veel elus olid.
Kordan veelkord - tegemist on kohustusliku lugemisvaraga
Väljalaskeaasta: 2009
208 lk, PALJU illustratsioone
Tekst paralleelselt läti ja inglise keeles
Hind Riia automuuseumis: 12 latti; Üksküla laadal: 15 latti.
EDIT: Veidi veel autoritest: Mõlemad autorid on Lätis jalgratastega seonduvalt täielikud korüfeed (midagi taolist Eestis Valdo Praustiga), see raamat on kahe mehe elutöö. Jalgrattateemat uurima hakkasid nad õigel ajal - siis, kui veel vanu jalgrattaid kuurides massiliselt leidus ning - mis veelgi tähtsam - mõned inimesed, kes olid Vabariigi ajal olid seotud jalgrataste tootmisega, veel elus olid.
Kordan veelkord - tegemist on kohustusliku lugemisvaraga
Viimati muutis seda indrek (Püh Juun 21, 2009 4:25 am). Kokku muudetud 1 kord
indrek- Kasutaja
- Postituste arv : 49
Age : 39
Registration date : 20/06/2009
Re: Riia jalgrattatehas
reymo1995 kirjutas:Hmm..palju see 12 latti Eesti kroonina on?
Üks latt peaks olema umbes 20 Eesti krooni. Selle raamatu hind peaks siis jääma ~240 krooni kanti.
Vanaisa Vokk :: Muu :: Ajaloonurk
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Permissions in this forum:
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele