Tandemi ehitus
+3
Soobel
kass
oldmoped
7 posters
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Tandemi ehitus
Teistmeliseajal sai koos sõbraga päris palju tandemiga ringi sõidetud. Aga kuna kõik asjad pidid tsüklitena käima, siis huvi ja tahtmine tandemi omamise järele on sellest möödunud 20 aastaga jälle tagasi tulnud.
~Asi tükkaega juba peas ja näppudes sügelenud aga nüüd sai siis lõpuks ka reaalselt ehitusega peale hakatud.
Ehitustoorikuteks sai võetud selle foorumi margiratas - pensa. Üks 80ndate aastate meeste ja teine sama aja naistemudel. Naisteratas oli ilus mururoheline, kollaste triipudega ja helehallide porilaudadega komplektne eksemplar. Meesterattast õnnestus doonoriks leida punase raamiga mittekomplektne sõiduk, millelt enne osadekslõikumist õnnestus isegi tehasekleebised igaksjuhuks korrektselt eemaldada ja arhiveerida.
Peale rataste molekulaarosadeks lammutamist ja nagu kass ümber palava pudru tükkaega ringi käimist polnudki siis muud, kui relakas kätte ja viilutama.
Raami rakise tegemise kohapealt sai natuke laisk oldud ja ei hakanud korralikku nii pikka metallist loodimispinki valmistama vaid piirdusin 50x100 prussidest tehtud abinõuga, millega raamid ühele sirgjoonele ajada ja kus kontrollida, et need keevitamise käigus väga ära ei tõmbaks. Ülejäänu sai paika etud silma järgi ja nöörloodidega
Momendil raam enamvähem valmis. Enne värvimise juurde asumist vaja veel valmistada ketikaitse ja ketipinguti vaheketile ning nende järgi valmistada ja keevitada raamile neile sobivad kinnituskõrvad.
~Asi tükkaega juba peas ja näppudes sügelenud aga nüüd sai siis lõpuks ka reaalselt ehitusega peale hakatud.
Ehitustoorikuteks sai võetud selle foorumi margiratas - pensa. Üks 80ndate aastate meeste ja teine sama aja naistemudel. Naisteratas oli ilus mururoheline, kollaste triipudega ja helehallide porilaudadega komplektne eksemplar. Meesterattast õnnestus doonoriks leida punase raamiga mittekomplektne sõiduk, millelt enne osadekslõikumist õnnestus isegi tehasekleebised igaksjuhuks korrektselt eemaldada ja arhiveerida.
Peale rataste molekulaarosadeks lammutamist ja nagu kass ümber palava pudru tükkaega ringi käimist polnudki siis muud, kui relakas kätte ja viilutama.
Raami rakise tegemise kohapealt sai natuke laisk oldud ja ei hakanud korralikku nii pikka metallist loodimispinki valmistama vaid piirdusin 50x100 prussidest tehtud abinõuga, millega raamid ühele sirgjoonele ajada ja kus kontrollida, et need keevitamise käigus väga ära ei tõmbaks. Ülejäänu sai paika etud silma järgi ja nöörloodidega
Momendil raam enamvähem valmis. Enne värvimise juurde asumist vaja veel valmistada ketikaitse ja ketipinguti vaheketile ning nende järgi valmistada ja keevitada raamile neile sobivad kinnituskõrvad.
oldmoped- Moderaator
- Postituste arv : 428
Age : 54
Registration date : 05/07/2009
Re: Tandemi ehitus
Väärt ettevõtmine! Omal ka selline plaan olnud, algmaterjaliks tahaks küll midagi vanemat ja kõveramat võtta, aga just sellist "polüseks" - naiste - meeste tandemit tahaks omada. Olid omalajal täiesti olemas ka tehasetoodanguna. Lätis muuseumis on ilus punane NSU tehase tandem, huvitav veel selle poolest, et mõlemil on keerav lenks, lenksutorude allotstes on ketirattad jupikese ketiga, omavahel ketijupid ühendatud trossidega ja mõlemad lenksud keeravad koos.
Jõudu tööle, mõõgad vööle. Ilmselt pead oma erakogust mõned poldid ja mutrid ohverdama ja raamidele külge kruvima! Hoia masse arenguga kursis!
Jõudu tööle, mõõgad vööle. Ilmselt pead oma erakogust mõned poldid ja mutrid ohverdama ja raamidele külge kruvima! Hoia masse arenguga kursis!
kass- Kasutaja
- Postituste arv : 144
Registration date : 05/07/2009
Re: Tandemi ehitus
Kas see tagumine sadulatoru vastu peab? Kahtlen väheke! Juba soolonaistekatel võisid need kõveraks minna.
Ja üks oluline tegur: Külgpaindumine! Võib hakata keevitustesse mõrasid sisse lööma. Vaja oleks veel kummahile poole raami sõrmejämedusi lisatorusid eest kahvlisambast tagumise keskjooksuni.
(Oli siin kunagi meil miskist Minskist ja Riga meestekast keevitatud tandem, sellel olid sellised vead, hiljem tegime korra ka ühest Sputnikust ja miskist vist Wandererist tandemi nende külgtorudega. See esimene Sputnik oli vastu seina käinud, sellel lõid peale parandamist ja keevitamist katsesõidul praod torudesse. Jäi siis seisma ning vedeleb see raam mul praeguseni kuurivahel.)
Ja üks oluline tegur: Külgpaindumine! Võib hakata keevitustesse mõrasid sisse lööma. Vaja oleks veel kummahile poole raami sõrmejämedusi lisatorusid eest kahvlisambast tagumise keskjooksuni.
(Oli siin kunagi meil miskist Minskist ja Riga meestekast keevitatud tandem, sellel olid sellised vead, hiljem tegime korra ka ühest Sputnikust ja miskist vist Wandererist tandemi nende külgtorudega. See esimene Sputnik oli vastu seina käinud, sellel lõid peale parandamist ja keevitamist katsesõidul praod torudesse. Jäi siis seisma ning vedeleb see raam mul praeguseni kuurivahel.)
Soobel- Kasutaja
- Postituste arv : 120
Registration date : 12/05/2009
Re: Tandemi ehitus
Nende külgtorude paigaldusele olen isegi juba algusest peale mõelnud ja selle sadulatoru vastupidavuses kahelnud. Miinimumprojektina mõtlesin tuua kaks külgtoru tagumise ülemise toru ja sadulatoru liitemuhvilt tagumiste rattakinnituste juurde, et tagahargist tulev jõud ei töötaks sadulatoru paindele vaid kanduks edasi ette kohe mööda diagonaaltoru. Torud saab valmistada esimese raami mahalõigatud tagahargist.
Eest taha ulatavate diagonaaltorude paigaldusega on suurim probleem selliste peenikeste ja õhukeseseinaliste torude hankimine.
Eks päriselt oleks pidanud üldse selle raami elastsuse pärast 100% vasega jootma, mitte minu olematute keevitusoskustega keevitama... aga kuna see projekt siiamaani on olnud paljus lihtsalt lõõgastumine tehes midagi mitteajalikku, mitteolulist ja mittevajaliku, et asjalikke ja vajalike asju mitte teha, siis on siiani nii läinud.
Eest taha ulatavate diagonaaltorude paigaldusega on suurim probleem selliste peenikeste ja õhukeseseinaliste torude hankimine.
Eks päriselt oleks pidanud üldse selle raami elastsuse pärast 100% vasega jootma, mitte minu olematute keevitusoskustega keevitama... aga kuna see projekt siiamaani on olnud paljus lihtsalt lõõgastumine tehes midagi mitteajalikku, mitteolulist ja mittevajaliku, et asjalikke ja vajalike asju mitte teha, siis on siiani nii läinud.
oldmoped- Moderaator
- Postituste arv : 428
Age : 54
Registration date : 05/07/2009
Re: Tandemi ehitus
Torusid leiab ikka:
Ei tea, vaid, mis see mõõdunumber on: 8x1 on siis 8mm toru 1mm seinapaksusega?
http://www.enimormet.ee/index.php?page=ladu6
(Minu sellel viimasel tandemiraamil on ka diagonaalid mingitest tagahargi jäänustest keevitatud, kõverad ja lopergused)
Ei tea, vaid, mis see mõõdunumber on: 8x1 on siis 8mm toru 1mm seinapaksusega?
http://www.enimormet.ee/index.php?page=ladu6
(Minu sellel viimasel tandemiraamil on ka diagonaalid mingitest tagahargi jäänustest keevitatud, kõverad ja lopergused)
Soobel- Kasutaja
- Postituste arv : 120
Registration date : 12/05/2009
Re: Tandemi ehitus
Sai seda raami täna väänutatud ja proovitud.... ja vastu võetud julm otsus, et õpin oma vigadest ja loobun igasugustest lisatugevdustest ning panen selle masina sellisena kokku.
Kuna tulevikus on plaanis nagunii korralik raam teha, siis see käesolev projekt on hea proovimiseks, et kuskohast järgi annab ja kuhu mis jõud jama teevad.
Hilisem plaan on kunagi korralik raam teha mitte vanadest raamijäänustest vaid nullist alustades - torudest ja muhvidest kokkujootes. Kuna aga sobivad muhvid tuleb tellida suhteliselt kaugelt, siis hea kõigepealt täpselt teada, mis tüüpe, mis nurkadega jne täpselt tellida, et kõik ühekorraga saaks.
Kuna tulevikus on plaanis nagunii korralik raam teha, siis see käesolev projekt on hea proovimiseks, et kuskohast järgi annab ja kuhu mis jõud jama teevad.
Hilisem plaan on kunagi korralik raam teha mitte vanadest raamijäänustest vaid nullist alustades - torudest ja muhvidest kokkujootes. Kuna aga sobivad muhvid tuleb tellida suhteliselt kaugelt, siis hea kõigepealt täpselt teada, mis tüüpe, mis nurkadega jne täpselt tellida, et kõik ühekorraga saaks.
oldmoped- Moderaator
- Postituste arv : 428
Age : 54
Registration date : 05/07/2009
Re: Tandemi ehitus
Väike progress kah toimunud - metallosad värvitud (laisa inimesena sai kogu masin puhstatud halja metallini ja kaetud pulbervärviga) ning vaikselt alustatud komplekteermisega.
Pildil rattad küll ajutiselt ja lahtiselt alla pandud, et porilaudade kinnittuste sobivust kontrollida ja samas ka neda jaoks nähe, kuidas masina üldmulje on.
Pildil rattad küll ajutiselt ja lahtiselt alla pandud, et porilaudade kinnittuste sobivust kontrollida ja samas ka neda jaoks nähe, kuidas masina üldmulje on.
oldmoped- Moderaator
- Postituste arv : 428
Age : 54
Registration date : 05/07/2009
Re: Tandemi ehitus
Aga kuhu kohta tagumine (ilmselt naisterahvas) oma väikesed valged käekesed pistab? Kas taskusse või siis ongi soovitud saavutada olukord, et tal pole käsi põimida mujale kui juhtisase kaela ümber ? Muidu kipub kontakt inim-masina sümbioosiga nõrgaks jääma ja ei teki tunnet, et ka naisolevus on tükike ühtsest tervikust?
kass- Kasutaja
- Postituste arv : 144
Registration date : 05/07/2009
Re: Tandemi ehitus
Eesmise sadulavarre külge käib tavaliselt tagumine lenks. Selleks on vaja aga vastav jupstükk kokku keevitada.
Soobel- Kasutaja
- Postituste arv : 120
Registration date : 12/05/2009
Re: Tandemi ehitus
Näeb lahe välja Lõpptulemus peaks tore olema. Iseasi kui mugav seal kahekesi sõita on.
Re: Tandemi ehitus
Härra Kassi poolt pakutud tandemil on ka tagumisel ratturil keeramis ehk suuna muutmis võimalus. Huvitav mis saab siis kui ratturite soovid sõidusuuna suhtes lahku läevad.
Noster Pater- Kasutaja
- Postituste arv : 12
Registration date : 07/10/2009
Re: Tandemi ehitus
Võidab tugevam, ehk targem annab järele!
Kui ma segi ei aja , siis saksa ebay-s on olnud kunstiline pilt 3-mehe tandemist, mille allapööratud lenksude otsad olid mõlemalt poolt trosside või varrastega ühendatud. Seal on asi selge - lihtviisiline hääleenamuse demokraatia - 2 poolt, üks vastu - keerab enamus. Muidugi kui näiteks Savisaar poolt, 2 vastu - keerab Edgar!
Kui ma segi ei aja , siis saksa ebay-s on olnud kunstiline pilt 3-mehe tandemist, mille allapööratud lenksude otsad olid mõlemalt poolt trosside või varrastega ühendatud. Seal on asi selge - lihtviisiline hääleenamuse demokraatia - 2 poolt, üks vastu - keerab enamus. Muidugi kui näiteks Savisaar poolt, 2 vastu - keerab Edgar!
kass- Kasutaja
- Postituste arv : 144
Registration date : 05/07/2009
Re: Tandemi ehitus
Tandemi areng kahjuks väga kiiresti ei toimu.
Vahepeal on õnnestunud külge kruvida vaid pisividinaid - korralikult kinnitatud porilauad ja pakiraam, pakiraamile kaubakinniti koos vedrudega, tagumine helkur, esipidur jne. Paigaldatud sai ka tagumine keskjooks... aga sain ebameeldiva üllatuse osaliseks. Tundub, et tegu on tehases kergelt viskava ja loperguste koonustega valmistatud võlliga ja seda ei õnnestugi korralikult ära reguleerida - asi võib ju ilusti tihe olla, aga mingis vända asendis on ikka loks sees. Eks nüüd tegelengi korralike võllide otsimisega. Kahtlase tehaseeksemplari pingis sirutamine, koonuste üle treimine ja uuesti karastamine tunduks liiga idioodi tööna. Kuna paljudes foorumlastes on kahtlusi tekitanud tagumise sõitja käte koht, siis sai tehtud fotosessioon, mille ajaks paigaldasin ajutiselt külge ka tagumise juhtraua kinnituse, mis siiani paigaldamata lihtsalt sellepärast, et on veel lõpuni viimistlemata.
Nii libedale teele, et ma naisele mingi juhtimisvõimaluse annaks, ma igaksjuhuks minna ei kavatse ja sellepärast on tagasõitja juhtraud fikseeritud asendiga.
Loodan päriselt ikka salamisi, et enne lume tulekut saan masina lõplikult valmis ja viimistletud ja ka proovisõidud tehtud.
See, et asja saaks lõplikult valminuks lugeda, eeldab muidugi uute või üli korralike ning identsete sadulate ja -käepidemekummide paigaldust, korralikke keksjookse, kolme identse ketirattaga väntade ja ideaalses seisus nelja ühesuguse pedaali hankimist jne jne jne. Lisaks vaja paigaldada ka esimene tehasemärk, teha raamidele pinstriping ja mudu sellised põnevad asjad, mis rattale viimase ja lõpetatud mulje annavad.
Vahepeal on õnnestunud külge kruvida vaid pisividinaid - korralikult kinnitatud porilauad ja pakiraam, pakiraamile kaubakinniti koos vedrudega, tagumine helkur, esipidur jne. Paigaldatud sai ka tagumine keskjooks... aga sain ebameeldiva üllatuse osaliseks. Tundub, et tegu on tehases kergelt viskava ja loperguste koonustega valmistatud võlliga ja seda ei õnnestugi korralikult ära reguleerida - asi võib ju ilusti tihe olla, aga mingis vända asendis on ikka loks sees. Eks nüüd tegelengi korralike võllide otsimisega. Kahtlase tehaseeksemplari pingis sirutamine, koonuste üle treimine ja uuesti karastamine tunduks liiga idioodi tööna. Kuna paljudes foorumlastes on kahtlusi tekitanud tagumise sõitja käte koht, siis sai tehtud fotosessioon, mille ajaks paigaldasin ajutiselt külge ka tagumise juhtraua kinnituse, mis siiani paigaldamata lihtsalt sellepärast, et on veel lõpuni viimistlemata.
Nii libedale teele, et ma naisele mingi juhtimisvõimaluse annaks, ma igaksjuhuks minna ei kavatse ja sellepärast on tagasõitja juhtraud fikseeritud asendiga.
Loodan päriselt ikka salamisi, et enne lume tulekut saan masina lõplikult valmis ja viimistletud ja ka proovisõidud tehtud.
See, et asja saaks lõplikult valminuks lugeda, eeldab muidugi uute või üli korralike ning identsete sadulate ja -käepidemekummide paigaldust, korralikke keksjookse, kolme identse ketirattaga väntade ja ideaalses seisus nelja ühesuguse pedaali hankimist jne jne jne. Lisaks vaja paigaldada ka esimene tehasemärk, teha raamidele pinstriping ja mudu sellised põnevad asjad, mis rattale viimase ja lõpetatud mulje annavad.
oldmoped- Moderaator
- Postituste arv : 428
Age : 54
Registration date : 05/07/2009
Re: Tandemi ehitus
Kas oled rattaga midagi vahepeal teinud ka ?
jukuftw- Kasutaja
- Postituste arv : 289
Age : 29
Registration date : 13/12/2009
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Permissions in this forum:
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele