Start šosse 1980; Sputnik 1971, 1979; Turist 1986, 1991; Ukraina 1970
+8
sips
oldmoped
indrek06
kass
Soobel
wex
Kevin68
Syrenius
12 posters
Lehekülg 2, lehekülgi kokku 3
Lehekülg 2, lehekülgi kokku 3 • 1, 2, 3
Re: Start šosse 1980; Sputnik 1971, 1979; Turist 1986, 1991; Ukraina 1970
Sossile sai uuendust tehtud:
Esimene käiguvahetaja puudu. Kahvel sai teist värvi eksituse tõttu
Korvid said ka ostetud. Eks nad ole odava välimusega, aga ajavad asja ära.
Esimene käiguvahetaja puudu. Kahvel sai teist värvi eksituse tõttu
Korvid said ka ostetud. Eks nad ole odava välimusega, aga ajavad asja ära.
Syrenius- Kasutaja
- Postituste arv : 58
Registration date : 06/10/2009
Re: Start šosse 1980; Sputnik 1971, 1979; Turist 1986, 1991; Ukraina 1970
Soss nüüd valmis kah:
Syrenius- Kasutaja
- Postituste arv : 58
Registration date : 06/10/2009
oldmoped- Moderaator
- Postituste arv : 428
Age : 54
Registration date : 05/07/2009
Re: Start šosse 1980; Sputnik 1971, 1979; Turist 1986, 1991; Ukraina 1970
Mõtlesin, et võiks Sputnikuga ka midagi teha. Viimane sõit sai kevadel tehtud ja seegi väga vaevaliselt, sest nii esimene kui tagumised hammakad on olematud. Rääkimata veel ketist. Mõtlesin, et oleks vaja mingit ratast millega träni vedada, siis liikuski mõte Sputniku peale ja nii ma ta uuesti ette võtsin. Kunagi oli plaan ta koos käikudega taastada, aga kuna mul pole soovi suuremaid kulutusi teha, siis tegin ta ühekäiguliseks. Pidurid säilitasin, siis on mugavam pidama jääda. Avastasin, et lenks on veidi paindunud. Paistab, et keegi on sellega kena matsu kunagi pannud, kuigi raam on täiesti terve. Pedaalid ja esimene hammakas said väljavahetatud. Plaanis on lisada tagarattale rehv, ette & taha porilaud ja pakiraam. Taha panen korvi kah. Hetkel ei oska sinna ette küll ühtegi pakiraami välja võluda. Mul neid ikka on paar tükki, aga need ei taha sobida, nii et selle peale tuleb veel mõelde. Tagarattale tuleb loomulikult rehv ka muretseda, aga sinna peaks nii kitsa kui võimalik võtma, sest ega sel rattal seal palju ruumi pole. Kett sai samuti uus, tavalisest lühem, pidin paar lüli vahelt ära võtma. Pidurid tõstsin ka kõrgemale, siis on neid ülevalt hoides mugavam käsitleda. Mingi lenksupaela peaks ka muretsema, sest veidi ebamugav on ilma. Eriti veel nüüd talvel, kus sõidan kinnastega.
Siin veidi pilte:
http://fotoalbum.ee/photos/Syrenius/sets/1073991
Viimasel pildil on hästi näha, kuidas rooste võtab vägisi võimust. Mind see rooste ei sega, vähemalt nii kaua, kui midagi ära ei murdu.
Siin veidi pilte:
http://fotoalbum.ee/photos/Syrenius/sets/1073991
Viimasel pildil on hästi näha, kuidas rooste võtab vägisi võimust. Mind see rooste ei sega, vähemalt nii kaua, kui midagi ära ei murdu.
Syrenius- Kasutaja
- Postituste arv : 58
Registration date : 06/10/2009
Re: Start šosse 1980; Sputnik 1971, 1979; Turist 1986, 1991; Ukraina 1970
Täna sain uue rehvi ka peale, nii et sai esimene proovisõit tehtud. Tulemus oli päris hea, aga pedaalidele ei julenud väga kõvasti pressida, sest kiilud päris kulunud. Kas neid on võimalik ka tavalisest rattapoest osta? Mis umbkaudne hind võiks olla?
Syrenius- Kasutaja
- Postituste arv : 58
Registration date : 06/10/2009
Re: Start šosse 1980; Sputnik 1971, 1979; Turist 1986, 1991; Ukraina 1970
Sõltub, mida "tavaline rattapood" tähendab.
Osades müügil kindlasti, nii 9 kui ka 9,5mm mõõduga kiilusid ja nii tavalisi, kui "remonte" - kulunud võllile mõeldud "remontkiilul" on kaldpind järsem ja lühem.
Tartus saad juurikaturu "rattaputkast" kindlasti.
Hinnaskaale kuskil 15-25 krooni vahel tk.
Osades müügil kindlasti, nii 9 kui ka 9,5mm mõõduga kiilusid ja nii tavalisi, kui "remonte" - kulunud võllile mõeldud "remontkiilul" on kaldpind järsem ja lühem.
Tartus saad juurikaturu "rattaputkast" kindlasti.
Hinnaskaale kuskil 15-25 krooni vahel tk.
oldmoped- Moderaator
- Postituste arv : 428
Age : 54
Registration date : 05/07/2009
Re: Start šosse 1980; Sputnik 1971, 1979; Turist 1986, 1991; Ukraina 1970
oldmoped kirjutas:Sõltub, mida "tavaline rattapood" tähendab.
Osades müügil kindlasti, nii 9 kui ka 9,5mm mõõduga kiilusid ja nii tavalisi, kui "remonte" - kulunud võllile mõeldud "remontkiilul" on kaldpind järsem ja lühem.
Tartus saad juurikaturu "rattaputkast" kindlasti.
Hinnaskaale kuskil 15-25 krooni vahel tk.
Sinna turule polegi vaadanud. Muidu tavaliselt käin kas Tähtvere omas, side tänaval, rattaringis või Hawaiis. Teisi poode pole külastanud. Paistab, et neid klotse oleks tõesti sealt turult kõige mõtekam küsida.
Täna tegin Sputnikust pilte:
Hetkel sain ta lihtsalt sõitma. Porilaudu ja pakiraami pole veel peale pannud, sest need oleks plaanis ülevärvida. Üks kiil sai kah valetpidi sisse, aga seda viga jõuab veel parandada. Tagumisi pidureid vist ei säilita, kuigi nad peavad ratta kinni. Peaks jalgpidurile mingi kinnituse leidma... Hetkel pole ta raami küljes kinni. Tagakumm on päris hea mustriga, nii et võiks isegi talvel teda proovida, kuigi selleks on mul kaks lääneratast.
Syrenius- Kasutaja
- Postituste arv : 58
Registration date : 06/10/2009
Re: Start šosse 1980; Sputnik 1971, 1979; Turist 1986, 1991; Ukraina 1970
Igapäeva rattaks on mul Turist. Ma ülidselt püüan liikluses tähelepanelik olla, aga krt... Korra tähelepanu hajub ja äkitselt laiub mu ees Ford Scorpio tagumine pool. Raam tundis auto ees aga sellist aukartlikust, et otsustas kaela juurest end kortsu tõmmata Sel hetkel kui ma esirattal olin ja raam mu üüratu raskuse all paindus, hakkasin juba mõtlema, et kust ma küll uue Turisti saaksin... Aga kõik läks õnneks - ratas sõidab edasi ja see, et raam vanadusest kortsu tõmbas, ei sega mind. Kuna ma suure jalaga persoon, siis manööverdamisel käib jalg vastu porilauda, aga see juba minu probleem mitte ratta.
Syrenius- Kasutaja
- Postituste arv : 58
Registration date : 06/10/2009
Re: Start šosse 1980; Sputnik 1971, 1979; Turist 1986, 1991; Ukraina 1970
Ma ei taha küll tähenärija olla, aga su Jalgratta nimi on "UKRAINA" mitte Harkov. Harkovi jalgratta tehases toodeti "UKRAINASI"
Re: Start šosse 1980; Sputnik 1971, 1979; Turist 1986, 1991; Ukraina 1970
Tal ühtegi märget peal polnud, niisiis paningi tehase nime. Kui aga tegu Ukrainaga, siis muudan ümber. Ma ise arvasin, et Ukraina ta ei ole. Olen pidevalt sõitnud 84' ja 91' aasta Ukrainaga. Raami erinevusi pole uurinud, aga keskjooks on neil kahel küll teine kui minu isendil.
Syrenius- Kasutaja
- Postituste arv : 58
Registration date : 06/10/2009
Re: Start šosse 1980; Sputnik 1971, 1979; Turist 1986, 1991; Ukraina 1970
Turist on ikka läbinisti paberist. Eelmine kord kui sõitmas käisin, tuli porilauast jupp ära. Algul mõtlesin, et kinnitusmutter lendas ära, aga ei... Porilaual nüüd ühe kinnitusaugu asemel 3 korda suurem auk Aga ega's midagi. Panin sinna 3 korda suurema seibi ka ja nii saigi ratast uuesti sõitma. Uut porilaua ei raatsi ka osta. Need uued, täispikad 28'' on kuradi kallid.
Mul pole kordagi sellist asja varem juhtunud, aga eks kunagi ole ikka esimene kord - Turistil paindus piduri õlg ära. Nüüd jääb kahvel talle ette ja pidin velje veidi viltu peale panema.
Ühtlasi küsiks, ega kellelgi Turistile esipidureid pole pakkuda? Need ei pea muidugi Turisti enda omad olema. Sinna peaksid Sputniku ja teiste linnarataste omad ka sobima.
Mul pole kordagi sellist asja varem juhtunud, aga eks kunagi ole ikka esimene kord - Turistil paindus piduri õlg ära. Nüüd jääb kahvel talle ette ja pidin velje veidi viltu peale panema.
Ühtlasi küsiks, ega kellelgi Turistile esipidureid pole pakkuda? Need ei pea muidugi Turisti enda omad olema. Sinna peaksid Sputniku ja teiste linnarataste omad ka sobima.
Syrenius- Kasutaja
- Postituste arv : 58
Registration date : 06/10/2009
Re: Start šosse 1980; Sputnik 1971, 1979; Turist 1986, 1991; Ukraina 1970
Kuna sügis käes ja talv tulemas, siis panin Sputnikule porilauad külge. Alguses oli plaan talle ette-taha pakiraam ka panna, aga selle mõtte teostasin hoopis Ukrainal. Kui ma ta sain, siis olid tal originaal porilauad mingit moodi küljes. Mõlemad olid üpriski läbi roostetanud. Esimese porilaua tegin tagumisest ja tagumise porilaua sain rauahunnikust. Mõlemad olid alguses küllaltki roostes, aga peale mõneaegset nühkimist said nad enam-vähem puhtaks. Uue värviga näevad nad päris head välja.
Enne:
Pärast:
Panin talle koti ka külge. Esimene porilaud sai küllaltki pikk tehtud, sest mul ei ole plaanis peale igat sõitu pükstelt pori nühkida. Äärekividest sellise kaadervärgiga väga alla ei kipu sõitma, nii et sõitmist ei sega. Mingit lapatsit polnud sinna ka võtta...
Kevadeks on plaanis ta ikkagi koos käikudega taastada, eks näis kas sellest midagi välja ka tuleb.
Enne:
Pärast:
Panin talle koti ka külge. Esimene porilaud sai küllaltki pikk tehtud, sest mul ei ole plaanis peale igat sõitu pükstelt pori nühkida. Äärekividest sellise kaadervärgiga väga alla ei kipu sõitma, nii et sõitmist ei sega. Mingit lapatsit polnud sinna ka võtta...
Kevadeks on plaanis ta ikkagi koos käikudega taastada, eks näis kas sellest midagi välja ka tuleb.
Syrenius- Kasutaja
- Postituste arv : 58
Registration date : 06/10/2009
Re: Start šosse 1980; Sputnik 1971, 1979; Turist 1986, 1991; Ukraina 1970
Rääkige mulle ausalt, kui ma Turistiga talvel tihedalt sõitma hakkan, kas ma tapan ta päris ära? Peale iga talve näeb mu maastikuratas välja nagu võsast leitud ront, aga peale mõningast putitamist saab tast jälle eluloom. Turistil pole just tänapäeva maastikuratta vastupidavust, nii et kuidas siis on? Tulin just sõitmast temaga ja jube mõnus oli. Sulalumega peaks ilmselt maastikurattaga minema, aga miinuskraadidega sõidaks Turistiga kasvõi iga päev.
Syrenius- Kasutaja
- Postituste arv : 58
Registration date : 06/10/2009
Re: Start šosse 1980; Sputnik 1971, 1979; Turist 1986, 1991; Ukraina 1970
Oleneb, kus sa sõidad. Kui soola-lume segus, siis on see rattale halb.
viskoossus- Kasutaja
- Postituste arv : 113
Age : 33
Registration date : 10/12/2008
Re: Start šosse 1980; Sputnik 1971, 1979; Turist 1986, 1991; Ukraina 1970
Rattale halb kindlasti. Talvel peaks vähemalt kaks korda ketti vahetama, sest sool ja liiv teevad kiire töö, aga ma pigem mõtlen seda, et kuidas raam ja keskjooks sellistele oludele vastu peavad. Peaasi, et raam kusagilt otsast roostetama ei hakkaks, sest hetkel on ta roostest puhas. Keskjooksu pole lahti võtnud, sest siiani pole vajadust olnud.
Muidu oleks iga päev 10km soolas ja teele puistatud liivas sõit.
Muidu oleks iga päev 10km soolas ja teele puistatud liivas sõit.
Syrenius- Kasutaja
- Postituste arv : 58
Registration date : 06/10/2009
Re: Start šosse 1980; Sputnik 1971, 1979; Turist 1986, 1991; Ukraina 1970
Kui peale igat sõitu kasvõi töökindaga suurem saast maha pühkida ja iga nädal kontrollida nii liikuvaid kui ka liikumatuid osi (lõtkud likvideerida, ketile õli lasta, roostetavad kruvid-mutikad-poldid välja vahetada, roosteplekkidele pintseldada "roostesurma" jne - paar korda talve jooksul ehk ka päris pulkadeks lahti võtta), siis elab ratas ka mitu talve üle. Muidugi sõltub ka rattast, peenemad naistekate raamid võivad juba puhtalt külma tõttu koormuse all pooleks murduda, meestekad ja jämmimad naisteraamid peavad vastu küll.
Üks väike jutt Delfist kah (minu kirjutis - Paadikapten on mul teine alias mõnes foorumis ja portaalis):
LINK
Hoiatan - ole valmis juhusteks, mil pidur ei toimi. Need veljele mõjuvad pidurid ei salli lund, pori ja vett.
Üks väike jutt Delfist kah (minu kirjutis - Paadikapten on mul teine alias mõnes foorumis ja portaalis):
LINK
Hoiatan - ole valmis juhusteks, mil pidur ei toimi. Need veljele mõjuvad pidurid ei salli lund, pori ja vett.
hall kass- Kasutaja
- Postituste arv : 35
Age : 42
Registration date : 20/08/2010
Re: Start šosse 1980; Sputnik 1971, 1979; Turist 1986, 1991; Ukraina 1970
Krt, eluaeg on selliste ratastega aastaringselt sõidetud ja ega nõuka ajal keegi tavakasutajatest eriti nende hooldusega ka ei tegelenud nii üliaktiivselt. Tolleagne teesool oli ka momendil kasutatavatest analoogsetest kloriiididest tunduvalt kurjem ja aktiivsem.
Suur osa neist rattaist siiamaani säilinud.
Suur osa neist rattaist siiamaani säilinud.
oldmoped- Moderaator
- Postituste arv : 428
Age : 54
Registration date : 05/07/2009
Re: Start šosse 1980; Sputnik 1971, 1979; Turist 1986, 1991; Ukraina 1970
Tänan julgustava kommentaari eest! Pidurid ei taha maastikurattal ka töötada, nii et sellega olen juba harjunud. Talvel pidureid eriti vaja ei lähegi, kiirus pole lihtsalt nii suur ja sadula olen ka tavaliselt nii madalale lasknud, et oleks mugav jalga maha panna. Hetkel läheb neljas talv rattaseljas, aga esimest korda kasutan sõiduks kitsakummilist Turisti. Kusjuures isegi kiilasjääl saab sellega päris edukalt sõita. Kummid võtavad kiilasjääl kohati isegi paremini kui maastikurehvid. Üleüldse peaks mainima, et poest anti päris hea tagakumm. Sadulas istudes sai täna edukalt isegi toome mäest üles lasta. Ilmselt suurema lume ja -15 kraadi puhul peab maastikuratta ikkagi välja ajama.
Syrenius- Kasutaja
- Postituste arv : 58
Registration date : 06/10/2009
Re: Start šosse 1980; Sputnik 1971, 1979; Turist 1986, 1991; Ukraina 1970
Talverattaks sai Sputnik, sest sel kaks eelist - maantelenks ja jalgpidur. Ette sai naelad:
Taga tavaline maastikukumm:
Taga tavaline maastikukumm:
Syrenius- Kasutaja
- Postituste arv : 58
Registration date : 06/10/2009
Re: Start šosse 1980; Sputnik 1971, 1979; Turist 1986, 1991; Ukraina 1970
Oinasarvedega retrorattad on mind ära võlunud. Sain veel kaks isendit - 1979 Sputnik ja 1986 Turist. Leiaks nüüd kusagilt Spordi kah
Hetkel on mõlemad laiali lammutatud. Turistile tuleb uus käiguvahetaja, esihammakas ja tagajooks + 5-kassett. Pidurilingid ja käiguvahetushoob saavad ka asemiku endale. Sputniku üle veel mõtlen. Juba pikemat aega on plaan olnud fixie ehitada, aga selleks tahaks tugevamat ja ilusamat raami. Mõni Eddy Merckxi raam oleks jõle vinge, aga need jälle väga kallid
Pilt kah:
Ise pole veel pilte teinud neist. See on eelmise omaniku tehtud. Pilte teen siis, kui midagi näidata on, hetkel lihtsalt kaks raami.
Hetkel on mõlemad laiali lammutatud. Turistile tuleb uus käiguvahetaja, esihammakas ja tagajooks + 5-kassett. Pidurilingid ja käiguvahetushoob saavad ka asemiku endale. Sputniku üle veel mõtlen. Juba pikemat aega on plaan olnud fixie ehitada, aga selleks tahaks tugevamat ja ilusamat raami. Mõni Eddy Merckxi raam oleks jõle vinge, aga need jälle väga kallid
Pilt kah:
Ise pole veel pilte teinud neist. See on eelmise omaniku tehtud. Pilte teen siis, kui midagi näidata on, hetkel lihtsalt kaks raami.
Syrenius- Kasutaja
- Postituste arv : 58
Registration date : 06/10/2009
Re: Start šosse 1980; Sputnik 1971, 1979; Turist 1986, 1991; Ukraina 1970
Mõtlesin oma talvisest liikurist ka paar pilti teha. Rattaks 71' Sputnik, mis on minu silmis suurepärane talveratas. Tavaversioon ilmselt mitte, sest talvel mugavam ikka ühekäigulisega.
Päris lumine Pedaalid peaks uued muretsema, sest neile ei jää jalg alati pidama. Lenksu peaks samuti uue muretsema, sest see on kerge paindega ja hakkab õlale liiga tegema.
Päris lumine Pedaalid peaks uued muretsema, sest neile ei jää jalg alati pidama. Lenksu peaks samuti uue muretsema, sest see on kerge paindega ja hakkab õlale liiga tegema.
Syrenius- Kasutaja
- Postituste arv : 58
Registration date : 06/10/2009
Re: Start šosse 1980; Sputnik 1971, 1979; Turist 1986, 1991; Ukraina 1970
Ma vaatasin, et Sul Sputnikule uus kett pandud. Kust ostsid ja palju maksis?
viskoossus- Kasutaja
- Postituste arv : 113
Age : 33
Registration date : 10/12/2008
Re: Start šosse 1980; Sputnik 1971, 1979; Turist 1986, 1991; Ukraina 1970
Keti sain Tartu rattaringist 150kr. Hind tundus alguses kõrge, kui isegi Hawaiist saab ühekäigulise keti 90kr. Pean mainima, et see kett oli oma raha igati väärt! Tal pole ühtegi rooste jälge, kuigi sõidan temaga iga päev soolas.
Tõeliselt hea ost oli, soovitan teistelegi. Talvel sõitmiseks ideaalne.
Tõeliselt hea ost oli, soovitan teistelegi. Talvel sõitmiseks ideaalne.
Syrenius- Kasutaja
- Postituste arv : 58
Registration date : 06/10/2009
Re: Start šosse 1980; Sputnik 1971, 1979; Turist 1986, 1991; Ukraina 1970
Sosse hakkab tasapisi valmima. Otsustasin temast korraliku maanteratta teha. Paari kuu pärast saab ehk uued jooksud ka. Sealhulgas veel uue käiguvahetaja koos kassettiga ja loomulikult keti.
Vana hea XB3 liikus teisele rattale.
Vana hea XB3 liikus teisele rattale.
Syrenius- Kasutaja
- Postituste arv : 58
Registration date : 06/10/2009
Re: Start šosse 1980; Sputnik 1971, 1979; Turist 1986, 1991; Ukraina 1970
Ma arvan ka et must sobiks sellele hästi. aga sa võiksid seda natuke tuunida või lahedaid juppe külge panna:D
Pert5- Postituste arv : 3
Registration date : 26/02/2011
Lehekülg 2, lehekülgi kokku 3 • 1, 2, 3
Similar topics
» turist sport ja start sosse raami erinevused?
» O: start šosse
» o: start sosse raami + väntasid
» o: start sosse esimene käiguvaheti, hoovad
» Sputnik
» O: start šosse
» o: start sosse raami + väntasid
» o: start sosse esimene käiguvaheti, hoovad
» Sputnik
Lehekülg 2, lehekülgi kokku 3
Permissions in this forum:
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele