Halli Kassi kola
4 posters
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Halli Kassi kola
Olin eile kütteotsimise ringil ja rattal oli käru taga, nagu ikka - ma nimelt kütan oma elamist tasuta saadava puidunodiga.
Ühes kohas nägin Aisti kokukat vedelemas just selles kohas, kust ma eelmisel päeval (üleeile) mööblijääke minema viisin. Kummid tühjad, seega - pandudki sinna äraandmiseks. Igaks juhuks pidasin kinni ka ühe kohaliku möödajalutanud vanadaami ja uurisin täpsemalt - ka tema kinnitas, et sellesse kohta ikka prahti pannakse.
Olgu, kruvisin Aistil rattad alt, voltisin ta kokku, panin kärule ja töin ära. Eilne päev kuluski selle sättimiseks ja pildil on ta juba sõidukorras. Esivelg jäi selline, nagu oli. Tagumisel rattal olid kodarad lõdvad ja panin sinna kunagi leitud rohelise tagajooksu. All olnud jooksul püüan kodarad pingule saada - paraku niplite võtmekandid on kutud ja kruvikaga ka ei saa, sest kodarad ulatuvad lausa üle niplite peade. Ilmselt lõhnab kodaravahetuse järgi? Noh, siis saakski natuke eksperimenteerida - näiteks proovida rummusisese vahetajaga tagarummu (1 selline Tartus liigub). Võibolla ka kassetiga - olen näinud ka selliselt ümberehitatud kokukaid. Kummid on kah suremas, mul on plaanis osta uued. Kunagi, kui mul sarnane ratas oli, panin alla mudamustriga "balloonid" ja nendega sai suht igal poolt sõita.
Lenksu leidsin ka oma varudest. Originaallenksu toru vajab sättimist. Selle alumine ots tundub olevat kunagi kas murdunud või lohakalt lõigatud, lõhikud puuduvad ja pingutukoonuse toimimiseks oli sinna mingeid plekiribasid pandud. Peale uut lõikumist ilmselt tuleb pingutuskoonuse polt ka lühemaks teha ja sellel keeret juurde lõigata.
Vändad olid roostes (tuleb traatharjaga üle lasta), laagrid kutud ja kuna rattapoed olid pühapäevale omaselt kinni, oodata ma aga ei viitsi, siis võtsin uue keskjooksu tervenisti ühelt oma Saljutilt. Tollelt on pärit ka sadul, sest Aistil olnud käkk on üsna kehvas seisus.
Taga oli algselt 16 hambaga ketiratas, panin asemele 18 hambaga isendi. Tegelikult võiks suuremgi olla - selle rattaga niikuinii ulmekiirusi ei arenda, mu eelmisel seesugusel vokil oligi veel suurem hammakas taga.
Viimati muutis seda hall kass (Püh Veeb 06, 2011 6:57 am). Kokku muudetud 1 kord
hall kass- Kasutaja
- Postituste arv : 35
Age : 42
Registration date : 20/08/2010
Re: Halli Kassi kola
Lenksuvars on nüüd maastikuratta oma, vähemalt sain originaallenksu tagasi panna.
Iluvigu on ka, paarist kohast on värv maas, porilauad veidi rappida saanud jne.
hall kass- Kasutaja
- Postituste arv : 35
Age : 42
Registration date : 20/08/2010
Re: Halli Kassi kola
Uued kummid all, esiporikas läks ka vahetusse (originaal oli omadega läbi).
Kett tuleb veel vahetada.
Edasine mõte on orgunnida rattale nelikantotstega vändavõll. Kaks võimalikumat varianti selleks:
1) lõigata mõnelt mu vanalt raamilt ja keevitada see Aisti keskjooksutoru sisse.
2) leida Desna raam, millel on keermega keskjooksulaagrikausid.
hall kass- Kasutaja
- Postituste arv : 35
Age : 42
Registration date : 20/08/2010
Re: Halli Kassi kola
Mismoodi saab olla orginaal almiinimust ühes tükkis esimene porilaud läbi? Mõlkide pärast vahetasid ära? Väga stiilipäratu porilaud on nüüd..
Re: Halli Kassi kola
Need plekkporikad olid küljes, kui selle voki sain. Esiporikas oli aja jooksul parajaid kõkse saanud ja kui seda õigeks väänata proovisin (uute kummidega hakkas vastu kummi käima), läks hoopis katki.
Kuna ma mõtlen seda ratast kasutada just igapäevase linnaliikurina ka talvel, siis on plastporikad igati kohased. Taluvad hoope paremini ja kuna esiporikas nii madalale ulatub (laiem on ta ka), on kaitse parem. Noh, kõrgematest äärekividest alla sõites saab esiporikas lööke küll, kuid plasti need nii väga ei lõhu.
Ehk siis - ma investeerin eelkõige praktilisusesse, mugavusesse ja turvalisusesse. Stiili saab peale neid arendada.
Eks selle mõttega ma ka nelikantotstega vändavõllist unistan - see on pommikindel (kui ainult mingi hiina saast pole).
Kuna ma mõtlen seda ratast kasutada just igapäevase linnaliikurina ka talvel, siis on plastporikad igati kohased. Taluvad hoope paremini ja kuna esiporikas nii madalale ulatub (laiem on ta ka), on kaitse parem. Noh, kõrgematest äärekividest alla sõites saab esiporikas lööke küll, kuid plasti need nii väga ei lõhu.
Ehk siis - ma investeerin eelkõige praktilisusesse, mugavusesse ja turvalisusesse. Stiili saab peale neid arendada.
Eks selle mõttega ma ka nelikantotstega vändavõllist unistan - see on pommikindel (kui ainult mingi hiina saast pole).
hall kass- Kasutaja
- Postituste arv : 35
Age : 42
Registration date : 20/08/2010
Re: Halli Kassi kola
Ma pole ise kokukaga linnas sõitnud, aga kas nii kõrgest äärekivist alla sõitmine velge kõveraks ei löö? Talvel sõitmiseks on kindlasti plast sobivam.
Syrenius- Kasutaja
- Postituste arv : 58
Registration date : 06/10/2009
Re: Halli Kassi kola
Kokuka veljed on tugevad. Läbi aegade on poisid nende ratastega ju ka trikke teinud - kui BMXi polnud veel olemas ja ka hiljem, kui endale BMXi osta ei suudetud
Igiammu, kui mul Desna oli, ma sõitsin sellega treppidest alla. Ei juhtunud velgedega miskit ja kummidki pidasid vastu, sest need olid mudavariandid.
Igiammu, kui mul Desna oli, ma sõitsin sellega treppidest alla. Ei juhtunud velgedega miskit ja kummidki pidasid vastu, sest need olid mudavariandid.
hall kass- Kasutaja
- Postituste arv : 35
Age : 42
Registration date : 20/08/2010
Re: Halli Kassi kola
Ma katsetasin oma Aistil 26H tagumist hammakat.
Tartus turu peal jalgrattapoes neid hammakaid vene ratastele igast kaliibrist. 26H maksis vist 25 krooni.
Panin tagurpidi peale, sest õigetpidi hakkas vastu raami käima. Ja tänu sellele pidi veel keskjooksu reguleerimise abil esimest hammakat päris usinasti vasakule poole viima, muidu oleks kett lihtsalt maha jooksnud.
Aga väga kerge oli vändata, umbes sama nagu maastikuratta esimesed käigud.
Praegu on 18H peal, see selline universaalne, et sobib igale poole - nii künklikule maastikule kui ka tasasele teele.
Tartus turu peal jalgrattapoes neid hammakaid vene ratastele igast kaliibrist. 26H maksis vist 25 krooni.
Panin tagurpidi peale, sest õigetpidi hakkas vastu raami käima. Ja tänu sellele pidi veel keskjooksu reguleerimise abil esimest hammakat päris usinasti vasakule poole viima, muidu oleks kett lihtsalt maha jooksnud.
Aga väga kerge oli vändata, umbes sama nagu maastikuratta esimesed käigud.
Praegu on 18H peal, see selline universaalne, et sobib igale poole - nii künklikule maastikule kui ka tasasele teele.
viskoossus- Kasutaja
- Postituste arv : 113
Age : 33
Registration date : 10/12/2008
Re: Halli Kassi kola
26 hammast sobib pigem suurema veljemõõduga velodele, Aisti peal muudab see ülekande tiba liiga aeglaseks (kunagi testisin Saljuti peal, isegi sellele panin varsti tiba pisema hammaka). Aga oma Aistile panin nüüd senise 18-se asemel hoopis 21-hambalise. 18 hammast on praeguse ilmastiku jaoks tiba liiga kiire ja väsitav, aga 21-ne veab lumes ja tõusudel täitsa normaalselt ning ei tee ratast liiga aeglaseks.
Üks asi veel - kui hammakaid ostma lähete, võtke rumm või vähemalt selle hammasrattakoonus kaasa. Side tänava poes on praegu mingi praakpartii sees, käisin seal otsimas - seal saadavad hammasrattad on ebatäpselt tehtud ega lähe koonusele peale. Sadamaturu rattapoest sain sobiva.
Taha panin ka suurema pakiraami - Saljuti oma sobis ilusasti.
Üks asi veel - kui hammakaid ostma lähete, võtke rumm või vähemalt selle hammasrattakoonus kaasa. Side tänava poes on praegu mingi praakpartii sees, käisin seal otsimas - seal saadavad hammasrattad on ebatäpselt tehtud ega lähe koonusele peale. Sadamaturu rattapoest sain sobiva.
Taha panin ka suurema pakiraami - Saljuti oma sobis ilusasti.
hall kass- Kasutaja
- Postituste arv : 35
Age : 42
Registration date : 20/08/2010
Re: Halli Kassi kola
Vahepeal võtsin ette ja tegin ühe Saluudi....
Alla panin 26-tollised jooksud. Vändavõll (koos koonuste, laagrite ja kaussidega), porikad, kummid ja kett on uued, tagajooksu lasin laduda. Esihark on maastikuratta oma, sest originaali alla mahtus sihuke jooks vaid ilma porilauata. Taga on 21 hambaga ketiratas.
Alla panin 26-tollised jooksud. Vändavõll (koos koonuste, laagrite ja kaussidega), porikad, kummid ja kett on uued, tagajooksu lasin laduda. Esihark on maastikuratta oma, sest originaali alla mahtus sihuke jooks vaid ilma porilauata. Taga on 21 hambaga ketiratas.
hall kass- Kasutaja
- Postituste arv : 35
Age : 42
Registration date : 20/08/2010
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Permissions in this forum:
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele