Stadion S11, 1958
3 posters
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Stadion S11, 1958
Tegemist peaks olema siis Stadion S11. Võrr kuulus minu vanaisale, selle masinaga olevat ta käinud Räpina linnast põrsaid toomas. Võrr on sõitnud ilmselt mõnikümmend aastat, kuid millegi tõttu oli rehetaresse seisma jäetud prahi alla. Minu onupoeg olevat võrri veel tööle saanud ja sõitnud, kuid hetkel võrr ei sõida kuna midagi on magnetol(generaatoril) viga. Kõrgepinge juhtmest ei tule piisavat pinget. Olen juba võrri natuke lammutanud, soov oleks võrr korda teha ja sõitma saada.
Võrr on komplektne, kuid kõik küljes olnud osad ei olnud originaalid. Karburaator oli mingilt teiselt võrrilt võetud, mul on originaal ka olemas, kuid sellel puudub ujuk ning võib veel mõni viga küljes olla. Puudub ka originaalne kütusekraan. Kõik muu peaks olema originaal. (On ka tehtud enda lahendusi vanaisa poolt. Mõni mutter on enda ehitatud, seibid on valed, boldid eri suurustega jne)
Tehnilist infot: Mootor on 50cc, 3 kolvirõngast, kahe käiguline, 17 tollised rattad(18 tollised rehvid), väntadega mootoriblokk. Originaalis peaks võrr kiirusega 50-60 km/h sõitma.
Siin ka mõned pildid minu võrrist, mis on küll laiali lammutatud. (Stadion S11 on pilte internetis üleval küllaga)
<- Raam, rattad, kett, summuti.
<- Mootoriblokk ilma küljekatteta.
<- Karburaatorid, vasakul on see, mis oli küljes siis kui võrr minuni jõudis. Paremal on originaal karburaator.
<- Keskel taga on magnet. (On olemas ka teine samasugune) Vasakul on küljes olnud magneto sisu, paremal on aga teise magneto sisu mille leidsin kuuri alt. (Kahtlustan, et vasakpoolne on kokku kombineeritud eelmisest ja kätte sattunud juppidest)
Olen internetist ka leidnud ühe juhendi, mis on küll ilmselt tsehhi keeles, kuid siiski võib ära kuluda.
Võrr on komplektne, kuid kõik küljes olnud osad ei olnud originaalid. Karburaator oli mingilt teiselt võrrilt võetud, mul on originaal ka olemas, kuid sellel puudub ujuk ning võib veel mõni viga küljes olla. Puudub ka originaalne kütusekraan. Kõik muu peaks olema originaal. (On ka tehtud enda lahendusi vanaisa poolt. Mõni mutter on enda ehitatud, seibid on valed, boldid eri suurustega jne)
Tehnilist infot: Mootor on 50cc, 3 kolvirõngast, kahe käiguline, 17 tollised rattad(18 tollised rehvid), väntadega mootoriblokk. Originaalis peaks võrr kiirusega 50-60 km/h sõitma.
Siin ka mõned pildid minu võrrist, mis on küll laiali lammutatud. (Stadion S11 on pilte internetis üleval küllaga)
<- Raam, rattad, kett, summuti.
<- Mootoriblokk ilma küljekatteta.
<- Karburaatorid, vasakul on see, mis oli küljes siis kui võrr minuni jõudis. Paremal on originaal karburaator.
<- Keskel taga on magnet. (On olemas ka teine samasugune) Vasakul on küljes olnud magneto sisu, paremal on aga teise magneto sisu mille leidsin kuuri alt. (Kahtlustan, et vasakpoolne on kokku kombineeritud eelmisest ja kätte sattunud juppidest)
Olen internetist ka leidnud ühe juhendi, mis on küll ilmselt tsehhi keeles, kuid siiski võib ära kuluda.
KaitKaarel- Postitan harva
- Postituste arv : 4
Registration date : 19/10/2011
Re: Stadion S11, 1958
KaitKaarel kirjutas:Tehnilist infot: Mootor on 50cc, 3 kolvirõngast, kahe käiguline, 17 tollised rattad(18 tollised rehvid), väntadega mootoriblokk. Originaalis peaks võrr kiirusega 50-60 km/h sõitma.
Soovin õnne ilusa ja heas komplektsuses tooriku puhul!
P.S.
Optimist oled!
Mootor on 49,8cc 1,4hp/4250rpm
Valmistajakiirus on 40kmh.
Huvitav, kustkohast on sul välja mõeldud et rattad on 17" ja kuidas peaks seljuhul olema võimalik seal 18" rehve kasutada?
S11 rattamõõt on 23x2 (tolajal kasutati osadel mopeedidel veel jalgrataste loogika järgi veljemarkeeringuid) ehk siis mootoratta/mopeedimõõtkavas võttes 19x2 - põhimõtteliselt saab kasutada tavalisi uuemate võrride riga-11 ja -13 rehve.
oldmoped- Moderaator
- Postituste arv : 428
Age : 54
Registration date : 05/07/2009
Re: Stadion S11, 1958
Tere soovin ka õnne ilusa tooriku puhul aga mis mootor see muidu on ja kas on plaan taastada originaali?
Õnne ja õliseid näppe.
Terv:Karl
Õnne ja õliseid näppe.
Terv:Karl
tumbleweed- Kasutaja
- Postituste arv : 321
Age : 27
Registration date : 18/10/2010
Re: Stadion S11, 1958
oldmoped kirjutas:KaitKaarel kirjutas:Tehnilist infot: Mootor on 50cc, 3 kolvirõngast, kahe käiguline, 17 tollised rattad(18 tollised rehvid), väntadega mootoriblokk. Originaalis peaks võrr kiirusega 50-60 km/h sõitma.
Soovin õnne ilusa ja heas komplektsuses tooriku puhul!
P.S.
Optimist oled!
Mootor on 49,8cc 1,4hp/4250rpm
Valmistajakiirus on 40kmh.
Huvitav, kustkohast on sul välja mõeldud et rattad on 17" ja kuidas peaks seljuhul olema võimalik seal 18" rehve kasutada?
S11 rattamõõt on 23x2 (tolajal kasutati osadel mopeedidel veel jalgrataste loogika järgi veljemarkeeringuid) ehk siis mootoratta/mopeedimõõtkavas võttes 19x2 - põhimõtteliselt saab kasutada tavalisi uuemate võrride riga-11 ja -13 rehve.
Tere, nüüd meenutades tuleb mulle meelde, et rehvidel oli peal 19-2.00.(Teemat kirjutades ilmselt ununes see pisiasi) Olen üpriski algaja selliste masinate juures. Tore on teada, et sobivaid rehve leidub. Kas oleks ka võimalik kasutada mõne teise vene aegse võrri velgi? Kas peale võiks sobida ka mõne teise masina generaator? (Nii palju kui ma kuulnud olen siis parandada neid ei ole eriti mõtet). Ma ei ole ka 100% kindel, mis aastast masin on, tean nii palju, et 1960. aastast on see minu peres olnud.
Eile võtsin ka mootoriblokki edasi lahti, selgus et sidurikettad olid korras. Teised hammakad, mis välja paistsid olid ka korras.(Ei hakanud käigukasti lahti võtma).
Viimati muutis seda KaitKaarel (Reede Okt 21, 2011 8:15 pm). Kokku muudetud 2 korda
KaitKaarel- Postitan harva
- Postituste arv : 4
Registration date : 19/10/2011
Re: Stadion S11, 1958
tumbleweed kirjutas:Tere soovin ka õnne ilusa tooriku puhul aga mis mootor see muidu on ja kas on plaan taastada originaali?
Õnne ja õliseid näppe.
Terv:Karl
Nii palju kui ma öelda oskan siis Stadion S11 toodeti jawa tehases. Ning nagu keegi oli mind parandanud siis mahuks on 49,8cc. Sooviks kindlasti originaali taastada, kuid selle jaoks peaks kusagilt leidma originaal juppe, mis ilmselt ei ole praegu kõige kergem. Esijalgu tahaks mootori tööle saada ning siis võtta kere ja muud jupid käsile.
KaitKaarel- Postitan harva
- Postituste arv : 4
Registration date : 19/10/2011
Re: Stadion S11, 1958
Hakkame jälle näägutamisega peale.
Mitteükski mopeed Stadion ei ole valmistatud Jawa tehases!
Neid mopeede valmistas Rakovnikus asuv tootmiskoondis "Motor" tehas "Stadion".
Jawa käest telliti neile masinatele mootorid - Jawa 50 typ 552 (nagu näiteks tegi alguses ka Riia tehas - esimesed Riga-1 mopeedid on sama mootoriga).
Hilisemad nõukogude Š sarja mopeedimootorid on sama mootori peaaegu koopiad (Š-50) ja hilisemad versioonid lihtsalt selle edasiarendused ja selle tõttu on osa detaile neil mootoritel omavahel selle mootoiga kokkulangevad.
Süütemängu kohapealt ei tohiks küll mitte kõige väiksematki probleemi olla - tuleb osta kas Tsehhist originaalvaruosa või asendada see, kui olemas on juhuslikult kodus, siis mõne nõukogude Š sarja kontaktsüütega. Ainus, mis siis juhtub on see, et hilisemad selle sarja mootorid ei ole magneetosüütega vaid vajavad lisaks ka välise süütepooli paigaldust.
Mitteükski mopeed Stadion ei ole valmistatud Jawa tehases!
Neid mopeede valmistas Rakovnikus asuv tootmiskoondis "Motor" tehas "Stadion".
Jawa käest telliti neile masinatele mootorid - Jawa 50 typ 552 (nagu näiteks tegi alguses ka Riia tehas - esimesed Riga-1 mopeedid on sama mootoriga).
Hilisemad nõukogude Š sarja mopeedimootorid on sama mootori peaaegu koopiad (Š-50) ja hilisemad versioonid lihtsalt selle edasiarendused ja selle tõttu on osa detaile neil mootoritel omavahel selle mootoiga kokkulangevad.
Süütemängu kohapealt ei tohiks küll mitte kõige väiksematki probleemi olla - tuleb osta kas Tsehhist originaalvaruosa või asendada see, kui olemas on juhuslikult kodus, siis mõne nõukogude Š sarja kontaktsüütega. Ainus, mis siis juhtub on see, et hilisemad selle sarja mootorid ei ole magneetosüütega vaid vajavad lisaks ka välise süütepooli paigaldust.
oldmoped- Moderaator
- Postituste arv : 428
Age : 54
Registration date : 05/07/2009
Re: Stadion S11, 1958
Ma mõtlesingi, et mootor on valmistatud jawa tehases. Halb väljendus. Ei ole täpselt uurinud, kus on loodud muud osad. Tean nii palju, et Stadion on seotud jawaga, kuid on sellest erinev. Mainiksin ka ära, et see mida tegite ei ole näägutamine pigem harimine.
Sooviksin igatahes alles jätta magneto süüte, kuna see oli võrril originaalis.
Sooviksin igatahes alles jätta magneto süüte, kuna see oli võrril originaalis.
KaitKaarel- Postitan harva
- Postituste arv : 4
Registration date : 19/10/2011
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Permissions in this forum:
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele