Vanaisa Vokk
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Stadion S11, 1958

3 posters

Go down

Stadion S11, 1958 Empty Stadion S11, 1958

Postitamine by KaitKaarel Nelj Okt 20, 2011 9:40 am

Tegemist peaks olema siis Stadion S11. Võrr kuulus minu vanaisale, selle masinaga olevat ta käinud Räpina linnast põrsaid toomas. Võrr on sõitnud ilmselt mõnikümmend aastat, kuid millegi tõttu oli rehetaresse seisma jäetud prahi alla. Minu onupoeg olevat võrri veel tööle saanud ja sõitnud, kuid hetkel võrr ei sõida kuna midagi on magnetol(generaatoril) viga. Kõrgepinge juhtmest ei tule piisavat pinget. Olen juba võrri natuke lammutanud, soov oleks võrr korda teha ja sõitma saada.

Võrr on komplektne, kuid kõik küljes olnud osad ei olnud originaalid. Karburaator oli mingilt teiselt võrrilt võetud, mul on originaal ka olemas, kuid sellel puudub ujuk ning võib veel mõni viga küljes olla. Puudub ka originaalne kütusekraan. Kõik muu peaks olema originaal. (On ka tehtud enda lahendusi vanaisa poolt. Mõni mutter on enda ehitatud, seibid on valed, boldid eri suurustega jne)

Tehnilist infot: Mootor on 50cc, 3 kolvirõngast, kahe käiguline, 17 tollised rattad(18 tollised rehvid), väntadega mootoriblokk. Originaalis peaks võrr kiirusega 50-60 km/h sõitma.

Siin ka mõned pildid minu võrrist, mis on küll laiali lammutatud. (Stadion S11 on pilte internetis üleval küllaga)
Stadion S11, 1958 96681997 <- Raam, rattad, kett, summuti.
Stadion S11, 1958 1164582793 <- Mootoriblokk ilma küljekatteta.
Stadion S11, 1958 386382850 <- Karburaatorid, vasakul on see, mis oli küljes siis kui võrr minuni jõudis. Paremal on originaal karburaator.
Stadion S11, 1958 1166773905 <- Keskel taga on magnet. (On olemas ka teine samasugune) Vasakul on küljes olnud magneto sisu, paremal on aga teise magneto sisu mille leidsin kuuri alt. (Kahtlustan, et vasakpoolne on kokku kombineeritud eelmisest ja kätte sattunud juppidest)

Olen internetist ka leidnud ühe juhendi, mis on küll ilmselt tsehhi keeles, kuid siiski võib ära kuluda.

KaitKaarel
Postitan harva
Postitan harva

Postituste arv : 4
Registration date : 19/10/2011

Tagasi üles Go down

Stadion S11, 1958 Empty Re: Stadion S11, 1958

Postitamine by oldmoped Nelj Okt 20, 2011 6:35 pm

KaitKaarel kirjutas:Tehnilist infot: Mootor on 50cc, 3 kolvirõngast, kahe käiguline, 17 tollised rattad(18 tollised rehvid), väntadega mootoriblokk. Originaalis peaks võrr kiirusega 50-60 km/h sõitma.

Soovin õnne ilusa ja heas komplektsuses tooriku puhul!

P.S.
Optimist oled!
Mootor on 49,8cc 1,4hp/4250rpm
Valmistajakiirus on 40kmh.

Huvitav, kustkohast on sul välja mõeldud et rattad on 17" ja kuidas peaks seljuhul olema võimalik seal 18" rehve kasutada?
S11 rattamõõt on 23x2 (tolajal kasutati osadel mopeedidel veel jalgrataste loogika järgi veljemarkeeringuid) ehk siis mootoratta/mopeedimõõtkavas võttes 19x2 - põhimõtteliselt saab kasutada tavalisi uuemate võrride riga-11 ja -13 rehve.
oldmoped
oldmoped
Moderaator
Moderaator

Postituste arv : 428
Age : 54
Registration date : 05/07/2009

Tagasi üles Go down

Stadion S11, 1958 Empty Re: Stadion S11, 1958

Postitamine by tumbleweed Reede Okt 21, 2011 12:28 am

Tere soovin ka õnne ilusa tooriku puhul aga mis mootor see muidu on ja kas on plaan taastada originaali?

Õnne ja õliseid näppe.
Terv:Karl
tumbleweed
tumbleweed
Kasutaja
Kasutaja

Postituste arv : 321
Age : 27
Registration date : 18/10/2010

Tagasi üles Go down

Stadion S11, 1958 Empty Re: Stadion S11, 1958

Postitamine by KaitKaarel Reede Okt 21, 2011 3:50 am

oldmoped kirjutas:
KaitKaarel kirjutas:Tehnilist infot: Mootor on 50cc, 3 kolvirõngast, kahe käiguline, 17 tollised rattad(18 tollised rehvid), väntadega mootoriblokk. Originaalis peaks võrr kiirusega 50-60 km/h sõitma.

Soovin õnne ilusa ja heas komplektsuses tooriku puhul!

P.S.
Optimist oled!
Mootor on 49,8cc 1,4hp/4250rpm
Valmistajakiirus on 40kmh.

Huvitav, kustkohast on sul välja mõeldud et rattad on 17" ja kuidas peaks seljuhul olema võimalik seal 18" rehve kasutada?
S11 rattamõõt on 23x2 (tolajal kasutati osadel mopeedidel veel jalgrataste loogika järgi veljemarkeeringuid) ehk siis mootoratta/mopeedimõõtkavas võttes 19x2 - põhimõtteliselt saab kasutada tavalisi uuemate võrride riga-11 ja -13 rehve.

Tere, nüüd meenutades tuleb mulle meelde, et rehvidel oli peal 19-2.00.(Teemat kirjutades ilmselt ununes see pisiasi) Olen üpriski algaja selliste masinate juures. Tore on teada, et sobivaid rehve leidub. Kas oleks ka võimalik kasutada mõne teise vene aegse võrri velgi? Kas peale võiks sobida ka mõne teise masina generaator? (Nii palju kui ma kuulnud olen siis parandada neid ei ole eriti mõtet). Ma ei ole ka 100% kindel, mis aastast masin on, tean nii palju, et 1960. aastast on see minu peres olnud.

Eile võtsin ka mootoriblokki edasi lahti, selgus et sidurikettad olid korras. Teised hammakad, mis välja paistsid olid ka korras.(Ei hakanud käigukasti lahti võtma).


Viimati muutis seda KaitKaarel (Reede Okt 21, 2011 8:15 pm). Kokku muudetud 2 korda

KaitKaarel
Postitan harva
Postitan harva

Postituste arv : 4
Registration date : 19/10/2011

Tagasi üles Go down

Stadion S11, 1958 Empty Re: Stadion S11, 1958

Postitamine by KaitKaarel Reede Okt 21, 2011 3:55 am

tumbleweed kirjutas:Tere soovin ka õnne ilusa tooriku puhul aga mis mootor see muidu on ja kas on plaan taastada originaali?

Õnne ja õliseid näppe.
Terv:Karl

Nii palju kui ma öelda oskan siis Stadion S11 toodeti jawa tehases. Ning nagu keegi oli mind parandanud siis mahuks on 49,8cc. Sooviks kindlasti originaali taastada, kuid selle jaoks peaks kusagilt leidma originaal juppe, mis ilmselt ei ole praegu kõige kergem. Esijalgu tahaks mootori tööle saada ning siis võtta kere ja muud jupid käsile.

KaitKaarel
Postitan harva
Postitan harva

Postituste arv : 4
Registration date : 19/10/2011

Tagasi üles Go down

Stadion S11, 1958 Empty Re: Stadion S11, 1958

Postitamine by oldmoped Reede Okt 21, 2011 5:46 am

Hakkame jälle näägutamisega peale.

Mitteükski mopeed Stadion ei ole valmistatud Jawa tehases!
Neid mopeede valmistas Rakovnikus asuv tootmiskoondis "Motor" tehas "Stadion".
Jawa käest telliti neile masinatele mootorid - Jawa 50 typ 552 (nagu näiteks tegi alguses ka Riia tehas - esimesed Riga-1 mopeedid on sama mootoriga).
Hilisemad nõukogude Š sarja mopeedimootorid on sama mootori peaaegu koopiad (Š-50) ja hilisemad versioonid lihtsalt selle edasiarendused ja selle tõttu on osa detaile neil mootoritel omavahel selle mootoiga kokkulangevad.
Süütemängu kohapealt ei tohiks küll mitte kõige väiksematki probleemi olla - tuleb osta kas Tsehhist originaalvaruosa või asendada see, kui olemas on juhuslikult kodus, siis mõne nõukogude Š sarja kontaktsüütega. Ainus, mis siis juhtub on see, et hilisemad selle sarja mootorid ei ole magneetosüütega vaid vajavad lisaks ka välise süütepooli paigaldust.
oldmoped
oldmoped
Moderaator
Moderaator

Postituste arv : 428
Age : 54
Registration date : 05/07/2009

Tagasi üles Go down

Stadion S11, 1958 Empty Re: Stadion S11, 1958

Postitamine by KaitKaarel Reede Okt 21, 2011 5:52 am

Ma mõtlesingi, et mootor on valmistatud jawa tehases. Halb väljendus. Ei ole täpselt uurinud, kus on loodud muud osad. Tean nii palju, et Stadion on seotud jawaga, kuid on sellest erinev. Mainiksin ka ära, et see mida tegite ei ole näägutamine pigem harimine.

Sooviksin igatahes alles jätta magneto süüte, kuna see oli võrril originaalis.

KaitKaarel
Postitan harva
Postitan harva

Postituste arv : 4
Registration date : 19/10/2011

Tagasi üles Go down

Stadion S11, 1958 Empty Re: Stadion S11, 1958

Postitamine by Sponsored content


Sponsored content


Tagasi üles Go down

Tagasi üles

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele