Kuivati: Naiste jalgratas (1958) Riga tehase oma
4 posters
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Kuivati: Naiste jalgratas (1958) Riga tehase oma
Sain omale siis sellise jalgratta. Oli teisipäeva hommikul kehalise kasvatuse tund. Kuna ilm oli soe, siis me läksime klassiga Nõmmele ''vanaka'' juurde. Teepeal nägin ühe aia ääres vana jalgratast. Aias oli ka ratta omanik. Siis mõtlesin, et küsin mida ta selle rattaga teeb. Vastuseks sain, et ta üritas seda parandada aga see ei õnnestunud. Siis küsisin, et kas ma selle omale saan. Omanik oli sellega nõus ja ratas oligi minu. Kaasa sain ka ühe start sosse(võiduka).
Hetkel ratas seisab. Kui ma olen piisavalt korralikke juppe saanud, siis ma remondin selle ratta ära. Kindlasti värvin ratta üle. Praegu ei julge rohkem plaane teha.
Pildid:
Hetkel ratas seisab. Kui ma olen piisavalt korralikke juppe saanud, siis ma remondin selle ratta ära. Kindlasti värvin ratta üle. Praegu ei julge rohkem plaane teha.
Pildid:
kuivati- Moderaator
- Postituste arv : 258
Registration date : 15/11/2008
Re: Kuivati: Naiste jalgratas (1958) Riga tehase oma
Et siis vaid esisopaplekk ja vändad on puudu? (Vändad pole originaalid) Isegi Riga tagarumm pika pidurilingiga on alles.
Ja mis peamine - pildista ja mõõda ornamendid maha, enne kui värvima hakkad!
Ja mis peamine - pildista ja mõõda ornamendid maha, enne kui värvima hakkad!
Soobel- Kasutaja
- Postituste arv : 120
Registration date : 12/05/2009
Re: Kuivati: Naiste jalgratas (1958) Riga tehase oma
Tänan ornamentidele tähelepanu juhtimise eest.
Esimene ratas on ka puudu. Pildidlt pole võibolla hästi näha, aga tegelikult on esimene ratas mingi uuema ratta oma. Aga jh, Puudu eriti palju pole.
Õnneks on mul ka selline esimene ratas olemas. Hetkel on see selle nö``retro meesteka`` küljes.
Ainuke asi, mis mulle muret valmistab, on rooste kroomdetailidel. Teistest foorumitest on mulle kõrva jäänud, et kroomimine on väga kallis.
Oskab keegi õelda, mida teha kroomosadega?
Nüüd seisab ratas veel mõnda aega niisama, kuna pole eriti aega sellega tegeleda.
Esimene ratas on ka puudu. Pildidlt pole võibolla hästi näha, aga tegelikult on esimene ratas mingi uuema ratta oma. Aga jh, Puudu eriti palju pole.
Õnneks on mul ka selline esimene ratas olemas. Hetkel on see selle nö``retro meesteka`` küljes.
Ainuke asi, mis mulle muret valmistab, on rooste kroomdetailidel. Teistest foorumitest on mulle kõrva jäänud, et kroomimine on väga kallis.
Oskab keegi õelda, mida teha kroomosadega?
Nüüd seisab ratas veel mõnda aega niisama, kuna pole eriti aega sellega tegeleda.
kuivati- Moderaator
- Postituste arv : 258
Registration date : 15/11/2008
Re: Kuivati: Naiste jalgratas (1958) Riga tehase oma
Proovi kroomosi poleerida? Porilauda just? Kui seal ei kestenda, siis on seal vaid tihedalt roostetäkkeid, mille ümber kroomi pinnal on rooste. Seda maha poleerides saaks ehk veljed ja porilaua enamvähem korda. Igatahes tuleks muretseda poleerimispastat ja proovida nühkida või viltkäiaga lasta. Kroomimine ise vist polegi nii kallis, aga ettevalmistused - vana kroom tuleb ju enne maha saada. Ja see nühkimine on üks ropp töömahukas protsess.
(Ühed kandilised vändad lasin lihtsalt viiliga puhtaks ja lihvisin üle, aga katsu sa niimoodi sopaplekiga teha!)
Sadulavedrusid ja väntasid tegelikult ei maksa üle kroomida - mitmekordsel kroomimisel tekkib nn vesinikkalestus, kus elektrolüüsi käigus muist rauaatomeid puksitakse struktuurist välja ja vesiniku omad ronivad asemele. Sellised vändad ja vedrud murduvad kergesti.
(Ühed kandilised vändad lasin lihtsalt viiliga puhtaks ja lihvisin üle, aga katsu sa niimoodi sopaplekiga teha!)
Sadulavedrusid ja väntasid tegelikult ei maksa üle kroomida - mitmekordsel kroomimisel tekkib nn vesinikkalestus, kus elektrolüüsi käigus muist rauaatomeid puksitakse struktuurist välja ja vesiniku omad ronivad asemele. Sellised vändad ja vedrud murduvad kergesti.
Soobel- Kasutaja
- Postituste arv : 120
Registration date : 12/05/2009
Re: Kuivati: Naiste jalgratas (1958) Riga tehase oma
Sul, kuivati, tekib neid rattaid kah ikka megakiires tempos juurde. Respect igatahes, et keegi selliste asjade vastu huvi tunneb! Edu!
Aga muidu Järva-Jaani Vanatehnika Varjupaigas on üks sarnane punane paremas korras Riga - kui vaja millegi, minu pärast kasvõi raamikaunistuste või mille iganes originaalsust tuvastada, siis ehk kannatab sellelt rattalt malli võtta. Muidugi võib-olla ma pole päris pädev 100% originaalsuse hindaja nii vanade rataste puhul, aga üldjoontes tunduvad küll kõik osad algsed olema. Ka piltidel nähtav vale esiporilaud on nüüdseks õigega asendatud, samuti paigaldatud pildistamise hetkel puudunud pakiraami lõks (viimane küll mitte Rigalt pärinev).
Link ka kõnealusele rattale: http://varjupaik.jjts.ee/?action=eksponaat&P=51&lang=est&S_ID=301
Aga muidu Järva-Jaani Vanatehnika Varjupaigas on üks sarnane punane paremas korras Riga - kui vaja millegi, minu pärast kasvõi raamikaunistuste või mille iganes originaalsust tuvastada, siis ehk kannatab sellelt rattalt malli võtta. Muidugi võib-olla ma pole päris pädev 100% originaalsuse hindaja nii vanade rataste puhul, aga üldjoontes tunduvad küll kõik osad algsed olema. Ka piltidel nähtav vale esiporilaud on nüüdseks õigega asendatud, samuti paigaldatud pildistamise hetkel puudunud pakiraami lõks (viimane küll mitte Rigalt pärinev).
Link ka kõnealusele rattale: http://varjupaik.jjts.ee/?action=eksponaat&P=51&lang=est&S_ID=301
Viimati muutis seda Sillu (Reede Mai 22, 2009 3:44 am). Kokku muudetud 2 korda (Muutmise põhjus : Näed, pika jutu kirjutasin, aga lingi enda unustasin algul lisada. :) No juhtub...)
Re: Kuivati: Naiste jalgratas (1958) Riga tehase oma
Tänan abi eest. Uhkustamiseks võin õelda, et mul neid rattaid veel päris mitu tükki peale nende, mis siin teemades olen välja toonud. Pole viitsinud kõigist teemat teha. Lihtsalt pole mõtet teha nii palju teemasi. Osad rattad lähevad doonoriteks ka. Ja ma üritan iga ratta, mida näen kohe oma valdusesse rabada.
Praegu on Nõmmel ühes aias juba paar kuud kuuri tagant ratta porilaua ots koos tulega paistnud. Kui millalgi suvel aega on, siis käin aia taga ja küsin, mis see ratas seal niisama seisab. Tegemist on ilmselt meesteka, naisteka või mingi turistiga või hoopis sputnikuga. Nö heal lapsel mitu nime. Aga rataste sisu on kõik sama.
Ilmselt käin suvel mopeediga seal Järva-Jaanis ära. Siis uudistan tehnikat ja vaatan ka selle naisteratta üle. Kogu aeg hakkab hakkab huvi selle taastamise vastu suurenema. Tegemist on päris hea välimusega rattaga.
Praegu on Nõmmel ühes aias juba paar kuud kuuri tagant ratta porilaua ots koos tulega paistnud. Kui millalgi suvel aega on, siis käin aia taga ja küsin, mis see ratas seal niisama seisab. Tegemist on ilmselt meesteka, naisteka või mingi turistiga või hoopis sputnikuga. Nö heal lapsel mitu nime. Aga rataste sisu on kõik sama.
Ilmselt käin suvel mopeediga seal Järva-Jaanis ära. Siis uudistan tehnikat ja vaatan ka selle naisteratta üle. Kogu aeg hakkab hakkab huvi selle taastamise vastu suurenema. Tegemist on päris hea välimusega rattaga.
kuivati- Moderaator
- Postituste arv : 258
Registration date : 15/11/2008
Re: Kuivati: Naiste jalgratas (1958) Riga tehase oma
Väga tore, aga enne sõitma hakkamist anna endast kas siis Tuvele või ka minule teada - seda punast Rigat nimelt kasutab varjupaiga heakorratööline ja seetõttu pole see kogu aeg varjupaigas nähtaval. Aga usun, et näha saab seda ikka. Tegelikult on varjupaigas ka üks must naiste Riga http://varjupaik.jjts.ee/?action=eksponaat&P=51&lang=est&S_ID=245 (sellegi nägemine eeldab eelnevat kokkulepet, kuna ratas on Tuvel "kindlasse kohta" ära pandud). Puudu on aga Riga meesteratas.kuivati kirjutas:Ilmselt käin suvel mopeediga seal Järva-Jaanis ära. Siis uudistan tehnikat ja vaatan ka selle naisteratta üle. Kogu aeg hakkab hakkab huvi selle taastamise vastu suurenema. Tegemist on päris hea välimusega rattaga.
Re: Kuivati: Naiste jalgratas (1958) Riga tehase oma
Veidi OT küll, aga kui Varjupaigal huvi, siis saan aidata ehk Riga meesteka raamiga. Kuskil seda nägin, kas vanaraua hunnikus või kuskil seal mail. Kui huvi siis suhtleme edasi privaatsõnumi teel!
Kevin.
Kevin.
Similar topics
» Kuivati: Jalgratas Ukraina (meeste variant)
» Kuivati: Riga-11
» Minski tehase meestekas - 1961, Kevin68
» Naisterahva jalgratas Aist,Riga ja Saljut
» Kuivati: Ereliukas.
» Kuivati: Riga-11
» Minski tehase meestekas - 1961, Kevin68
» Naisterahva jalgratas Aist,Riga ja Saljut
» Kuivati: Ereliukas.
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Permissions in this forum:
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele