Minski tehase meestekas - 1961, Kevin68
4 posters
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Minski tehase meestekas - 1961, Kevin68
Täna helistas mulle Reymo Mäeltselt ning kutsus mind sinna, kuid levi oli kehv ning mina sain aru nii, et tema maja ees seisab üks meestekas ning et ma seda vaatama sõidaks. Ega siis midagi, ajasin Pensaka välja ning väntasin tema maja ette kuid mida ei olnud oli Minsk ja Reymo kah. Helistasin uuesti ning siis sain aru ja sõitsin Mäeltsele. Algul paistis tee ääres lebavat nukker ratas, mida ma pidasin esialgselt Minskiks kuid kohale jõudes polnud sugugi see, mida ma mõtlesin. Reymo ütles mulle kohe, et võin selle ratta endale võtta.. mina vahtisin talle muidugi silmad punnis vastus ning samas sisimas olin jube õnnelik. Rataste endise omanikuga tegime veel mingi imemasinaga grill vorsti ning loovutas meile ka oma kogumikust paar vana rubla ( 1898 - 1 rubla, 1905 - 3 rubla, 1909 - 5 rubla ) mille üle meil aga väga hea meel! Kõht täis, tuju hea, "taskuraha" kah olemas ning asusimegi kodu poole teele, seda küll ratasteta millega me tulime. Rattad kodus, tõime teised ka ära ning siis asusin oma jalgratta kallale, esmalt sain naabrimehelt sisekummi ning kaks velge, mõlemad tagumised. Kuid need polnud siiski need, mida ma otsisin ning sai Kauriga vahetuskaup tehtud ning saingi kahe vajaliku velje omanikuks. Teipisin veljed seestpoolt ära ning panin välis- ning sisekummid peale. Kett oli aga tõsiselt kinni roostetanud, no lishalt ei liigu ei ülesse-alla ega vasakule-paremale. Sai sinna ohtralt õli peale pandud ning lõpuks hakkas asi mingil määral liikuma. Kett peale ning tahtsin minna proovisõidule, pumpasin kummid täis ning sõitsin ~10 meetrit ja vaatasin et mõlemad kummid jälle tühjad.. Arvatavasti heeblite puudumiste tõttu ning katkise ja suhteliselt terava otsaga kruvikeerajaga suutsin need ära lõhkuda. ( märkasin kruvikeeraja katkist otsa alles peale kummide peale panekut ) Siiski olen rattaga rahul, kuigi tõõd on palju..
Teha oleks vaja: kett vahetada; pedaalid vahetada ( üks on auklikuks roostetanud ning teine läheb arvatavasti kruvikeerajast ka läbi ) ; sisekummid korda teha; korralik esimene rehv leida; tulevikus ehk värvida orginaal värvi; ketiratas vahetada; galvaanika korrastada; esimene helkur leida jne.
Pilte hetkeseisust pole, kuid peale toomist on pilte küll.
Kas tegu on kindlalt Moskva tehase rattaga? Kui on siis kas sellel on ka oma nimetus konkreetsel rattal? Tehase embleem igastahes selline.
Hiiumaa 1960 aasta numbrimärk.
Kevin.
Teha oleks vaja: kett vahetada; pedaalid vahetada ( üks on auklikuks roostetanud ning teine läheb arvatavasti kruvikeerajast ka läbi ) ; sisekummid korda teha; korralik esimene rehv leida; tulevikus ehk värvida orginaal värvi; ketiratas vahetada; galvaanika korrastada; esimene helkur leida jne.
Pilte hetkeseisust pole, kuid peale toomist on pilte küll.
Kas tegu on kindlalt Moskva tehase rattaga? Kui on siis kas sellel on ka oma nimetus konkreetsel rattal? Tehase embleem igastahes selline.
Hiiumaa 1960 aasta numbrimärk.
Kevin.
Viimati muutis seda Kevin68 (Teis Veeb 09, 2010 3:02 am). Kokku muudetud 3 korda
Re: Minski tehase meestekas - 1961, Kevin68
Ajasin täna hommikul sääreväristaja välja, et minna Aure poodi uut sisekummi ostma. Esialgu oli plaanis osta üks uus ning teine ära lappida kuid siiski läks nii, et ostsin mõlemad uued. Koju jõudes vahetasin sisekummid ära ning nüüd peavad mõlemad. Võtsin ka keti maha ning panin bensiini ja õli segu sisse kuna enamus lülid on kinni roostetanud ning ei liigu üldse. Üritasin ka ketiratast eemaldada mis mul ei õnnestunud, kuna kiil oli kõveraks pekstud siis saagisin selle otsa maha, kuid asi on endiselt liiga kõver ning ainus võimalus selle kättesaamiseks on läbi puurimine. Sain ka kaasfoorumlase Reymo käest uue ning samsuguse ketiratta, mida pole keevitatud ning mis ei loksu ja on paremas seisus. Kui vana kätte saan siis vahetan ära ja siis peakski ratas täitsa sõidukorras olema!
Kevin.
Kevin.
Re: Minski tehase meestekas - 1961, Kevin68
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=27647&pid=229049#pid229049
Kirjutada Te oskate, aga kas lugeda ka ?
Tegu ei ole kindlalt Moskva tehase toodanguga, kordan veel kord, et Moskav tehas lõpetas tootmise 1940 või 41. Tegu on Minski tehase toodanguga, mudeli nr. ei oska öelda, sildil on siiski MMVZ.
http://www.old-velo.ru/embl1.shtml
Kirjutada Te oskate, aga kas lugeda ka ?
Tegu ei ole kindlalt Moskva tehase toodanguga, kordan veel kord, et Moskav tehas lõpetas tootmise 1940 või 41. Tegu on Minski tehase toodanguga, mudeli nr. ei oska öelda, sildil on siiski MMVZ.
http://www.old-velo.ru/embl1.shtml
kass- Kasutaja
- Postituste arv : 144
Registration date : 05/07/2009
Re: Minski tehase meestekas - 1961, Kevin68
Jah, teema on enne Teie vastamist küsimusele. Kuna täna on suht palju jamamist olnud selle rattaga, siis pole jõudnud/meeles olnud seda muuta ka.
Re: Minski tehase meestekas - 1961, Kevin68
Tuli meelde, et olen selle ratta pakiraamil umbes 3 aastase nagamanina sõita saanud. Mäletan, kuidas vanaisa seda pesuköögi ees remontis ning seejärel sai tehtud külavahel mõne kilomeetrine ring ja kuna ma olin tükk aega vahtinud, mis toimub võttis ta mind ka pakiraamile. Tegemist peab olema sama rattaga, sest kui palju täpselt samasuguseid rattaid ikka suguvõsas on? Tööriistakott ja numbrimärk on hästi meeles, ketti sai vanaisa tee peal mitu korda vist peale panna ja kõver ketiratas oli ka põhjus, miks Kevin selllega sõita ei saanud. See ratas kadus meie õuelt vist samal aastal, vähemalt mina ei mäleta sellest rohkem midagi ja ilmselt see sinna aita seisma jäigi. Eile õhtul tuli selline asi meelde.
Re: Minski tehase meestekas - 1961, Kevin68
Käisin täna õhtul veel Erki töökojas koos rattaga ning sai eemaldatud ketiratas, kuid kui juba seal olin sai võetud ka teine vänt küljest ära ning kuna asi juba nii kaugel oli sai ka keskjooks laiali võetud. Mis pani mind imestama, oli see et keskjooks tuli imelishalt lahti ning välja ei kukkunud kuule nagu tavaks on. Jooks üldiselt hästi säilinud, laagrid korralikud ning võll samuti. Sai uus määre sisse ning asi kokku pandud. Koju jõudes sai uus ketiratas külge pandud ning samuti ka uued kiilud. Vahetasin ka keti siiski ära ning sai ka korra Reymo juurde vändatud. Kett jube lõtv, kuid rohkem pingule panna seda ei saa ning üks pedaal endiselt vahetamata ( ketiratta poolne ) . Plaanin selle rattaga minna homme Aure poodi ning lasen keti lühemaks teha ja selle pedaali ära võtta. ( minu jõud sellest üle ei käinud )
Hetkel näeb ratas välja selline,
Kevin.
Hetkel näeb ratas välja selline,
Kevin.
Re: Minski tehase meestekas - 1961, Kevin68
Täna viisingi ratta Auresse, sõites sain isegi sinna ning teepeal pidin ühe korra ketti peale panema. Umbes tunni-poolteist pärast sain ratta kätte ning tööga olen rahul, kett tehti lühemaks, õlitati ning see kinni roostetanud pedaal saadi ka kätte ning arve 25 krooni. Rattale järgi minnes võtsin enda uue ketiratta poolse pedaali kaasa ning panin seal selle külge, seejärel sai sellega koju vändatud ning liigub minumeelest kuidagi oluliselt erksamini ning julgen nüüd kiiremini vändata ka. Üks probleem on ilmnenud, nimelt pidurdas käivad vändad pool tühja, teevad ringi nagu käigukal.
Kevin.
Kevin.
Re: Minski tehase meestekas - 1961, Kevin68
Piilu natuke tagarummu sisse ka. Mul Ukrainal oli sama viga, et pidurdades käisid vändad pooltühja.Tagarummu avades tuli sealt välja hunnik kuule ja siis ka katkine laagrike. Peale laagri vahetamist oli pidurdamine jälle korras. Kurja juur oligi katkine laager.
Re: Minski tehase meestekas - 1961, Kevin68
Kuna ratas tahab ikka natukene nokitsemist ning ilmasi ka sõitmiseks pole siis otsustasin ratta remondiga alustada. Esmalt vaja leida uued rehvid, teostan ka värvitõõd, uue esimese porilaua sain juba kuid kinnitus vaja õigele kohale asetada. Ürtan ka sellest tagumise ratta jamast lahti saada, täna pole aega olnud piiluda.
Tänaseks ratas sellises seisus,
Kevin.
Tänaseks ratas sellises seisus,
Kevin.
Re: Minski tehase meestekas - 1961, Kevin68
Arvan, et on õige hetk see teema taas avada. Jõudsin ta enamvähem värvitud ning sai seejärel maha müüdud Kaurile. Tema omakorda hankis orginaal porilauad ning värvis selle ratta lõplikult ära.. täitsa kokku ta seda ei saanud ning järgmiseks omanikuks sai Reymo. Temal jäi aga ratas samasse seisu ning pakkus ta seda mulle, täna tõin ratta ära. Puudu oli rehvid, esivelg, õhukummid ning kett. Endal on mul õnneks rehvid ning esimene velg olemas, nüüd lähipäevil tahaks uued õhukummid ka osta. Suurt midagi lisada rohkem pole, kui siis üks hädine pilt hetkeseisust,
Kevin
Kevin
Re: Minski tehase meestekas - 1961, Kevin68
Tere!
Ratas on tänaseks sõidukorras, kuid tahab siit-sealt nokitsemist saada. Täna ostsin ära uued õhukummid ning Reymo käest sai ära toodud kett. Kui ratas sai kokku sai tehtud pisikene sõit Kauri garaaži, sinna on minna umbes 300 meetrit ning selle aja jooksul viskas kett 5 korda maha, kuigi kett on täiesti normaalselt pingul. Maha jookseb sellepärast, kuna see ratas on toodud Reymo vanaisa poolt prügimäelt ning arvatavasti sai see prügimäel tunda linttraktori linte. Kauri garaaži juures sai ratas külje peale pandud ning ise seisin otsas, peale seda viskab kett hoopis harvemini maha, kuid siiski viskab. Tulevikus tahaks veel sadula ära vahetada ning selle 60 aasta Hiiumaa numbri tagasi külge saada.
Minski märgi ning õlitusnipliga tagumine velg.
Ratas on tänaseks sõidukorras, kuid tahab siit-sealt nokitsemist saada. Täna ostsin ära uued õhukummid ning Reymo käest sai ära toodud kett. Kui ratas sai kokku sai tehtud pisikene sõit Kauri garaaži, sinna on minna umbes 300 meetrit ning selle aja jooksul viskas kett 5 korda maha, kuigi kett on täiesti normaalselt pingul. Maha jookseb sellepärast, kuna see ratas on toodud Reymo vanaisa poolt prügimäelt ning arvatavasti sai see prügimäel tunda linttraktori linte. Kauri garaaži juures sai ratas külje peale pandud ning ise seisin otsas, peale seda viskab kett hoopis harvemini maha, kuid siiski viskab. Tulevikus tahaks veel sadula ära vahetada ning selle 60 aasta Hiiumaa numbri tagasi külge saada.
Minski märgi ning õlitusnipliga tagumine velg.
Re: Minski tehase meestekas - 1961, Kevin68
Kuna esihark loksus täna päris kõvasti, siis sai see korraks lahti võetud, sai avastatud et alumine laager oli oma töö lõpetanud ning see sai asendatud uuega.. pisut määret sai ka pandud ning kokku tagasi, enam ei logise. Seejärel sai käidud Kauri juures ning ära toodud Hiiumaa 60 aasta numbrimärk, mis on selle jalgratta küljes olnud arvatavasti aegade algusest, samuti sain tema käest veel ühe pumbakinnituse, üks on endiselt puudu.
Re: Minski tehase meestekas - 1961, Kevin68
Ratas nüüd üle kahe kuu talveunes olnud, täna tuli isu natukene nokitseda. Selle kahe kuu jooksul olin ühe lohvi ära võtnud, täna leidsin keldriboksis tuhnides uue mis ka õhku veel pidas. Seega sai ratas uuesti sõidukorda komplekteeritud, seejärel õlitasin keti ning sõitsin rattaga Reymo juurde. Tema käest sain tööriista koti, millel kahjuks kinnitused katki, seega panin tööriista koti vasktraadi juppidega kinni. Kui vasktraati Kauri juurest toomas käisin pakkus ta ka mulle vana Minski sadulat, millel sadulanahk puudus. Koju jõudes leidsin samasuguse sadula aluse ning otsustasin sadula komplekteerimisel seda kasutada, Minski kirjaga sildi võtsin Kauri käest saadud sadula küljest ning sadulanaha võtsin ühe kolmanda sadula küljest, peal tunni ajalist jamamist saingi sadula lõpuks kokku ning vahetasin ta vana vastu ka välja.
Üks jama on ka rattal olemas, nimelt kui panna tagumine velg ilma loksuta alla, tuleb umbes 100m läbides hiigel suur loks sisse, ehk siis jooks kerib ennast ise lahti, kuidas seda viga parandada?
Siin üks pilt ka kus Ukraina ja Minsk keldriboksis talveunes on.
Üks jama on ka rattal olemas, nimelt kui panna tagumine velg ilma loksuta alla, tuleb umbes 100m läbides hiigel suur loks sisse, ehk siis jooks kerib ennast ise lahti, kuidas seda viga parandada?
Siin üks pilt ka kus Ukraina ja Minsk keldriboksis talveunes on.
Re: Minski tehase meestekas - 1961, Kevin68
Kuna olen seda ratast nüüd viimased kolm päeva aktiivselt sõitmiseks kasutanud, siis alates eilsest tuli esimesse rattasse mingi imelik "kolin" sisse. Sai siis käidud sellega Talupoes ning ostetud tuup laagrimääret. Koju jõudes lasin rattal natukene aega kuivada ning võtsin mõlemad rattad alt ära, oli olemas veel teine samasugune tagumine jooks ning komplekteerisin kahest enam-vähem korraliku kokku. Esimesel rattal olid paar kuuli "kaduma" läinud ning panin puuduolevad kuulid juurde. Mõlemad jooksud said määritud, kuna ma kasutan seda ka mõnikord talvel siis sai porilauad altpoolt rasvaga üle tõmmatud, too peaks siis teoreetiliselt hoidma niiskust eemale ja kaitsema ka mingilmääral soola eest, mida tundub et Käina teedele veel valatud polegi. Kuna üks pedaal on suhteliselt kinni roostetanud ning lahti seda ei saa, samuti ei käi see korralikult ringi lasin sinna päris palju õli, mille tagajärjel hakkas see enamvähem korralikult liikuma kuid kinni on see endiselt. Tegin ka ühe prooviringi õhtul ning pidurid tõõtavad nüüd tunduvalt paremini, üleüldse on sellega kuidagi kergem sõita. Kusjuures nüüd, kus seda kolm päeva on aktiivselt kasutatud pole ratas kordagi ketti maha visakanud. Lisasin veel ühe sadula needi, mis ununes eile külge panemata.
Re: Minski tehase meestekas - 1961, Kevin68
Tere!
Vahepeal tahtsin selle jalgratta numbrimärki üle värvida, kuna roostet oli tõesti ülemääraselt palju. Aga kui eeltõid sai tehtud, tuli sinna auk sisse mida oligi mingil määral arvata. Õnneks mul oli teine numbrimärk kohe võtta ning sai see täiesti värvist puhastatud (tänud Kaurile), seejäärel roostesurmaga üle tehtud ja lõpuks ka üle värvitud. Ratas sõidab endiselt hästi, oleks vaja esihark ja leistang koos leistangi toruga veel vahetada, siis oleks tip-top.
vana numbrimärk
ning uus
roostesurma sai ka numbrimärgi siseküljele pandud
Sai ka kaasfoorumlase ott käest ostetud üks ketikaitse, kas selline võiks käia orginaalis sellele rattale?
Vahepeal tahtsin selle jalgratta numbrimärki üle värvida, kuna roostet oli tõesti ülemääraselt palju. Aga kui eeltõid sai tehtud, tuli sinna auk sisse mida oligi mingil määral arvata. Õnneks mul oli teine numbrimärk kohe võtta ning sai see täiesti värvist puhastatud (tänud Kaurile), seejäärel roostesurmaga üle tehtud ja lõpuks ka üle värvitud. Ratas sõidab endiselt hästi, oleks vaja esihark ja leistang koos leistangi toruga veel vahetada, siis oleks tip-top.
vana numbrimärk
ning uus
roostesurma sai ka numbrimärgi siseküljele pandud
Sai ka kaasfoorumlase ott käest ostetud üks ketikaitse, kas selline võiks käia orginaalis sellele rattale?
Re: Minski tehase meestekas - 1961, Kevin68
Kuna õnnestus saada sirge Minski raam aastast 1974, siis laon jupid teisele Minskile ümber.. seega sulgen selle teema ning teen kunagi uuest rattast ka teema.
Similar topics
» wex: Minski meestekas 1975
» Kuivati: Minski meestekas 1964a.
» Saljut-S, Kevin68
» Kuivati: Naiste jalgratas (1958) Riga tehase oma
» Riia meestekas - puust ja punaseks
» Kuivati: Minski meestekas 1964a.
» Saljut-S, Kevin68
» Kuivati: Naiste jalgratas (1958) Riga tehase oma
» Riia meestekas - puust ja punaseks
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Permissions in this forum:
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele