Kauri, Jalgrattad.
+6
wex
kass
viskoossus
Soobel
indrek06
Kauri
10 posters
Lehekülg 2, lehekülgi kokku 3
Lehekülg 2, lehekülgi kokku 3 • 1, 2, 3
Re: Kauri, Jalgrattad.
Kauri kirjutas:Võhiklik küsimus, kuidas nende seisukord hinnata?
Eks üks võimalus on ikka - visuaalselt!
Nii ehk naa pead rummu lahti võtma, kui tahad asja korda saada. Eda filipiinide imearsti moodi väljastpoolt jäbi rummu asja ei paranda.
Oma igapäeva rattal tuleb näiteks pidurdamiseks vändata 3 kuni 10 tiiru tagurpidi, enne kui piduri järgi haagib. Aga mina olen harjunud ja väntan, kuigi linnavahel autodega seltsis pole eriti meeldiv ega ka eetiline niimoodi jebida.
kass- Kasutaja
- Postituste arv : 144
Registration date : 05/07/2009
Re: Kauri, Jalgrattad.
Seisukorra hindamine käib ikka nii, et võtad lahti ja vaatad üle nagu kaasfoorumlane Kass mainis.
viskoossus- Kasutaja
- Postituste arv : 113
Age : 33
Registration date : 10/12/2008
Re: Kauri, Jalgrattad.
Mina kasutan Addinoli laagritele määrimiseks, tükk maad etem, kui vene tavott.
wex- Kasutaja
- Postituste arv : 115
Age : 31
Registration date : 13/06/2009
Re: Kauri, Jalgrattad.
Eks muidugi ma mõtlesin, et seisukorra hindamiseks tuleb asi lahti võtta, aga edasi. Mida ja kuhu suunas logisatada tuleb? Millest täpsemalt saan järeldada, kas jooks on korras või ei?kass kirjutas:Kauri kirjutas:Võhiklik küsimus, kuidas nende seisukord hinnata?
Eks üks võimalus on ikka - visuaalselt!
Nii ehk naa pead rummu lahti võtma, kui tahad asja korda saada. Eda filipiinide imearsti moodi väljastpoolt jäbi rummu asja ei paranda.
Oma igapäeva rattal tuleb näiteks pidurdamiseks vändata 3 kuni 10 tiiru tagurpidi, enne kui piduri järgi haagib. Aga mina olen harjunud ja väntan, kuigi linnavahel autodega seltsis pole eriti meeldiv ega ka eetiline niimoodi jebida.
Kauri- Moderaator
- Postituste arv : 141
Registration date : 04/11/2008
Re: Kauri, Jalgrattad.
Ilmselgelt ei ole jooks korras, kui ta selliseid vigureid teeb. Ise olen katsetanud ükshaaval juppide vahetamisega.
viskoossus- Kasutaja
- Postituste arv : 113
Age : 33
Registration date : 10/12/2008
Re: Kauri, Jalgrattad.
No jah, uued probleemid. Nimelt läks Riga raam katki. Sõidu ajal käis väike raks ja keskjooks hakkas kergelt ovaalseid ringe tegema. Mõtlesin, et ei saa midagi sinna tee peal teha ja nii sõitsin koju. Kodus keerasin ratta teist pidi ja avastasin, et keskjooksuga on kõik korras katki on hoopis raam. Üks väga halva kvaliteediga telefoni pilt ka:
http://fotoalbum.ee/photos/DaPauka/65045326
Karvane tunne on, et pole mõtet seda raami enam keevitama hakata. Olemas on teine raam.
Kõige kurvem on, et selle raamiga sai sõidetud ehk väga ümaralt 100 kilomeetrit...
http://fotoalbum.ee/photos/DaPauka/65045326
Karvane tunne on, et pole mõtet seda raami enam keevitama hakata. Olemas on teine raam.
Kõige kurvem on, et selle raamiga sai sõidetud ehk väga ümaralt 100 kilomeetrit...
Kauri- Moderaator
- Postituste arv : 141
Registration date : 04/11/2008
Re: Kauri, Jalgrattad.
Arvasin küll, et keevitama ei hakka, aga läks teistmoodi. Aga jah, ega ma ise sellega ei tegelnudki, Kevin käis millalgi keevitamas raamiga. Tänud talle. Ja kuna üks porilaud puruks läks sai külge pandud Riga originaal (värvitud) porilauad (mis mulle küll eriti ei meeldi, kuna kroomitud olid minu arust ilusamad). Lähemas tulevikus saab raamile keevitatud ka tugevdustoru, mis enne puudu oli. Ratas näeb välja näeb selline:
Täiesti võimalik, et tulevikus ei hakka mitte eelmises postituses näidatud "varu raami" mina ehitama, vaid üks teine "liige". Aga eks sellest ehk kunagi hiljem...
Ja nüüd saan esitled "Kurikuulust" Zifi (või Pensat) mille tagumine jooks igast trikke on teinud. Täna sain tagumise jooksu korda ja esipidurid ka külge (peale pikka tükkidse taga otsimist, mis kulges oodatust palju raskemaks). Läksin lihtsama vastupanu teed ja vahetasin kogu tagumise jooksu välja. Kõik tükid peaksid olema erinevate jooksude seest ja laagrid, mis käiku läksid peaksid olema täiesti uued (kasutamata). Siiani ei tundu miskit ebanormaalset toimuvat. Nüüd oleks vaja veel porilauad üle poleerida, leida üks pumba kinnitusklamber, siis olen ma lõpuks selle rattaga rahul. Pilt:
Kauri- Moderaator
- Postituste arv : 141
Registration date : 04/11/2008
Re: Kauri, Jalgrattad.
Tehtud!
Tegelikult oleks tulele vaja uut reflektorit ja pirni kaelas käivat "seibi"(?). Dünamo on täiesti kõlbulik. Veel sai esiratas korraliku (ilma roosteaukudeta) ratta vastu vahetatud.
Kauri- Moderaator
- Postituste arv : 141
Registration date : 04/11/2008
Re: Kauri, Jalgrattad.
Aga, mis ma veel teinud olen? 24ndal veebruaril sai ettevõetud selline põnev asi, et sai laiali kistud kõik Minski jooksud ja need üle määritud. Jooksud üllatasid positiivselt (miski pärast tahtsin ette kujutada, et tagumine jooks pudeneb lahti võttes laiali) aga midagi sellist ei juhtunud. Ainult esimese ratta jooks, mida ma olin alati arvanud laagritel veerev oli hoopis lahtiste kuulidega. Peale selle oli kuule ka mõned puudu (üheltpoolt). Sai siis kuule juurde pandud. Peale määrimist on nt tagumises jooksus väntama hakkamisel lõtkusi vähem, veereb ka ehk natuke kergemini aga selle kohta ei oska midagi eriti õelda. Saladuslik krigin aga on ikka olemas (tuleb vist tunnistada, et ühel kaasfoorumlasel oli õigus ja krigin tuleb sadula vedrudest). Veel sai täiesti uus nõuka aegne dünamo (mis just taolisele rattale mõeldud on), esituli töötab ka nüüd. Veel oleks vaja hankida kuskilt pikem lenksu kinnitus polt. Vana on põhimõtteliselt ümmarguseks keeratud. Aga see on juba väiksem asi.
Veel sai Saljuti kallal natuke nokitsetud. Nüüd peaks olema võimalik sobivamate ilmade tulekul kohe ratas keldrist võtta ja sõitma minna.
Kusagil jaanuari lõpus sai ostetud Start Šossele uus tagumine ratas (vanaga olid väiksed probleemid). Sain selle automoto foorumist ja tasuta (maksma pidin ainult postikulu). Suured tänud tollele lahkele inimesele. Eile sai ära ostetud ka rehv, mis peaks paari päevaga minuni jõudma. Selleks ajaks kui lumi sulanud on, peaks ka see ratas korras olema. Loodan, et kui need viimased väiksed ettevõtmised valmis, ei ole mul vaja mõnda aega kätt õliseks teha (vähemalt jalgrataste juures). Pildi material tuleb ehk kunagi hiljem, aga lubama ei hakka ma midagi.
Veel sai Saljuti kallal natuke nokitsetud. Nüüd peaks olema võimalik sobivamate ilmade tulekul kohe ratas keldrist võtta ja sõitma minna.
Kusagil jaanuari lõpus sai ostetud Start Šossele uus tagumine ratas (vanaga olid väiksed probleemid). Sain selle automoto foorumist ja tasuta (maksma pidin ainult postikulu). Suured tänud tollele lahkele inimesele. Eile sai ära ostetud ka rehv, mis peaks paari päevaga minuni jõudma. Selleks ajaks kui lumi sulanud on, peaks ka see ratas korras olema. Loodan, et kui need viimased väiksed ettevõtmised valmis, ei ole mul vaja mõnda aega kätt õliseks teha (vähemalt jalgrataste juures). Pildi material tuleb ehk kunagi hiljem, aga lubama ei hakka ma midagi.
Kauri- Moderaator
- Postituste arv : 141
Registration date : 04/11/2008
Re: Kauri, Jalgrattad.
Selline see siis välja näebki. Natuke sõidetud, nüüd lagunes tagumine käiguvaheti ära, mis on nüüdseks juba korras.
Kauri- Moderaator
- Postituste arv : 141
Registration date : 04/11/2008
Re: Kauri, Jalgrattad.
Nüüd mure Start Šosse esihargiga. Nimelt kuidas tuleb lenks koos toruga küljest? Sama moodi nagu kõikidel ülejäänutel vene ratastel? Kuna esiharki on tekkinud loks siis mõtlesin, et lammutan esihargi laiali ja määrin ära laagrid (õigemini kuulid). Kuna kuule on "töö asendis" üsna kehv oma kohale panna siis mõtelsin eemaldada lenksu koos toruga et kõik laiali saaksin, see aga ebaõnnestus (keeras lenksu kinni hoidva mutri külla lahti aga lenksu toru liikuma ei hakanud). Suuremat jõudu ka kasutada ei tahtnud. Seega mida ma tegema peaksin? Võtan pulga mis välja keerasin ja löön sellega lenksu kinnihoidva "muhvi" esihargi sisse ja keeran lenksu välja (nagu teistel vene ratastel) või on kuskil mingi oma "nõks" ? Kuigi käiguvaheti korraks toimis oleks vaja see uuesti lahti võtta ja vedrut, mis ketipingust "reguleerib" peale keerata. Plaanis on veel keskjooks lahti kiskuda ja ka need laagrid määrida.
Uuematest sündmustest siis midagi väga suurt polegi. Kunagi ammu, veebruari lõpus sai minu omaks jube varem ühe foorumlase omandis olnud ratas nimega Ukraina. Asub see mul nii õelda "maa kodus", kus seda aega ajal väikeste otste jaoks kasutan. Sai see ka kooli rattamatka jaoks välja laenatud mõned nädalad tagasi. Pilt:
Aga see pole veel kõik. Kuna kõik "meiekülamehed" endal hirmsa hooga abimootoriga rattaid ehitavad ei saa ka viletsam olla ja tuleb asi ka endal ettevõtta. Mõte siis sellest, et osta.ee-st mopeedi vidinaid ostes saabus mulle kogemata ka üks abimootori tagumine hammasratas ja võrri gaasirull. Vähe küll aga algatuseks hea. Kuna ühtegi sellist ratast polnud millele oleks raatsinud mootorit peale panna sai toodud minu jaoks uus ratas. Nimelt 1971 aasta Minski meestekas. Ratas on sõidukorras, aga tahab veidi nokitsemist. Täna ostsin rattale ketikaitsme, küljes on ka numbrimärk (mis eriti oluline, Hiiumaa rajooni oma). Praegu tegelen peamiselt detailide hankimisega, otseseks ehituseks ennem talve ei lähe ja seda ratast ma ilmselt sõiduks tarvitama ei hakka (enne kui mootor peal). Täpsemalt puuduolevatest asjadest mõne aja pärast ostu-müügi teemas.
Aeglaselt käib ka ühe Desna-2 komplekteerimine, mis polegi nii lihtne ülesanne kui alguses tundus. Sellest täpsemalt (ja loodetavasti piltidega) mõne aja pärast.
Uuematest sündmustest siis midagi väga suurt polegi. Kunagi ammu, veebruari lõpus sai minu omaks jube varem ühe foorumlase omandis olnud ratas nimega Ukraina. Asub see mul nii õelda "maa kodus", kus seda aega ajal väikeste otste jaoks kasutan. Sai see ka kooli rattamatka jaoks välja laenatud mõned nädalad tagasi. Pilt:
Aga see pole veel kõik. Kuna kõik "meiekülamehed" endal hirmsa hooga abimootoriga rattaid ehitavad ei saa ka viletsam olla ja tuleb asi ka endal ettevõtta. Mõte siis sellest, et osta.ee-st mopeedi vidinaid ostes saabus mulle kogemata ka üks abimootori tagumine hammasratas ja võrri gaasirull. Vähe küll aga algatuseks hea. Kuna ühtegi sellist ratast polnud millele oleks raatsinud mootorit peale panna sai toodud minu jaoks uus ratas. Nimelt 1971 aasta Minski meestekas. Ratas on sõidukorras, aga tahab veidi nokitsemist. Täna ostsin rattale ketikaitsme, küljes on ka numbrimärk (mis eriti oluline, Hiiumaa rajooni oma). Praegu tegelen peamiselt detailide hankimisega, otseseks ehituseks ennem talve ei lähe ja seda ratast ma ilmselt sõiduks tarvitama ei hakka (enne kui mootor peal). Täpsemalt puuduolevatest asjadest mõne aja pärast ostu-müügi teemas.
Aeglaselt käib ka ühe Desna-2 komplekteerimine, mis polegi nii lihtne ülesanne kui alguses tundus. Sellest täpsemalt (ja loodetavasti piltidega) mõne aja pärast.
Kauri- Moderaator
- Postituste arv : 141
Registration date : 04/11/2008
Re: Kauri, Jalgrattad.
Selline on siis minu 1971 aasta Minski meestekas peale värvimist, sellest peaks saama minu abimootoriga ratas. Kõige suuremat puudust tunnen tagumise hammasratta kinnitustest ja vanemat tüüpi kraanist (mis on pisema keermega, neid oleks lausa kahte vaja). Vaikselt olen tegelnud tükkide hankimisega, läheb üllatavalt libedalt.
Desna-2 1979nda aasta:
Kõige rohkem häirivad mind erinevad veljed. Sooviksin kahte värvitud velge, halb on ka pakiraami puudumine. Ilmselt on soov hankida uued rattad (nii esimene kui tagumine), pakiraam ja ketikaitse (mõlemad võivad olla suvalist värvi aga peavad kuuluma Desnale). Muudest muljetest ei oska midagi rääkida kuna sõiduproov on tegemata. Asi on laiskuse taga, vaja oleks ketti lühemaks teha ja hankida kuskilt ketilukk ja olekski võimalus sõita olemas. Välimuse poole pealt võib õelda, et ratta tagumine osa on kohutavalt roostes.
Kauri- Moderaator
- Postituste arv : 141
Registration date : 04/11/2008
Re: Kauri, Jalgrattad.
Tekkis probleem Saljutiga. Nimelt, keerab keskjooksu üks pool end lahti kui vändad küljes on (korduvalt). Mis teha? Keskjooks valet pidi sees?
Kauri- Moderaator
- Postituste arv : 141
Registration date : 04/11/2008
Re: Kauri, Jalgrattad.
Keskjooksu võll valet pidi sees või puudub stoppermutter?
urmet48- Moderaator
- Postituste arv : 539
Age : 41
Registration date : 24/03/2009
Re: Kauri, Jalgrattad.
Kummal poolel see viga on? Ma olen vene ratastel kohanud seda nalja, et parempoolne koonus on lihtsalt vindi lõppu kinni keeratud, ilma stoppermutrita. Seal võib tõesti juhtuda, et hakkab lahti kruttima.
Üks asi on veel see, et kas oled vändavõlli keermel soont näinud? Seal on soon, mis läheb piki võlli. Mõte on selles, et sinna peab käima üks seib, mille siseküljel olev hammas läheb sinna soonde ja nii hoiab see seib end paigal, see seib käib koonuse ja stoppermutri vahele ning aitab kogu manti paigal hoida (vene värk, mis teha - olen ka vahel märganud, et ilma selle seibita ei taha ka stoppermutriga koonus paigal püsida). Võta võll rattapoodi kaasa ja otsi sealt seda seibi. Võib ka proovida ise teha.
Üks asi on veel see, et kas oled vändavõlli keermel soont näinud? Seal on soon, mis läheb piki võlli. Mõte on selles, et sinna peab käima üks seib, mille siseküljel olev hammas läheb sinna soonde ja nii hoiab see seib end paigal, see seib käib koonuse ja stoppermutri vahele ning aitab kogu manti paigal hoida (vene värk, mis teha - olen ka vahel märganud, et ilma selle seibita ei taha ka stoppermutriga koonus paigal püsida). Võta võll rattapoodi kaasa ja otsi sealt seda seibi. Võib ka proovida ise teha.
hall kass- Kasutaja
- Postituste arv : 35
Age : 42
Registration date : 20/08/2010
Re: Kauri, Jalgrattad.
Palju aega on taas kord mõõda läinud, palju erinevaid muutusi on toimunud (ehk siis ost-müük-vahetus). Põhjus, miks sellised muutused on toimunud on erinevad, kuid enamalt jaolt on põhjus ruumi kitsikuses. Abimootori projekt läks kunagi suvel Kevinile, kes tegi mulle pakkumise, millest ei saanud keelduda, mõneti kahetsen seda siiani.... Riga naisteratas on müüdud, samuti ka Desna ja Ukraina. Positiivsematest nootidest siis nii palju, et 1991 Pensa on nüüd minu käes ja ka sõidukorras. Olen seda mõnevõrra modifitseerinud ja plaanin seda "igapäevaselt" kasutama hakata. Praeguseks olen teinud nii palju, et all on maastikurehvid, lääne päritolu dünamolt esituli, spidomeeter ja see ongi praeguseks kõik. Tahaksin veel esipidureid külge ja siis peaks piisama. Riga asemele sai toodud ETK, mille enamik osi on mul kokku kogutud (mitte originaalsed, kuid siiski). Raam on värvitud ja ilmselt hakkan vaheajal vaikselt komplekteerima.
Kauri- Moderaator
- Postituste arv : 141
Registration date : 04/11/2008
Re: Kauri, Jalgrattad.
Otsin lenksu!
Kauri- Moderaator
- Postituste arv : 141
Registration date : 04/11/2008
Re: Kauri, Jalgrattad.
Üle pika-pika aja sai täna rattaga tiir tehtud. Mis ma oskan õelda, ei saa mitte nende käikudega sõbraks. Alati suudan hoova jätta nii, et ratas "tahab" käiku vahetada ja annab sellepärast üle. Veel hoiab ratas ketti imelikult "lõdvalt" (nagu pildilt näha). Oskab keegi aidata, mis ma selle ketiga ettevõtma peaks või on see normaalne?
Kauri- Moderaator
- Postituste arv : 141
Registration date : 04/11/2008
Re: Kauri, Jalgrattad.
Pigem on asi käiguvahetajas kui ketis. Ilmselt vedru väsinud.
viskoossus- Kasutaja
- Postituste arv : 113
Age : 33
Registration date : 10/12/2008
Re: Kauri, Jalgrattad.
See pole normaalne kui käiguvahetaja tahab ise käiku vahetada. Mul on sossil taga 8 hammakat ja mul ta ise käiku ei vaheta. 4-5 kasseti puhul ei tohiks ta seda mitte mingil juhul teha. Äkki liigub sul köiguvahetushoob liiga vabalt? Pinguta hooba veidi, vast läheb paremaks. Äkki kett on lihtsalt kulunud? Igal juhul sellise ketiga hästi sõita ei saa. Ma usun ka, et käiguvahetajal on vedru läbi. Ma olen endal kõigil ratastel vanad XB3 käiguvahetajad minema visanud ja need uuemaga asendanud. Viimane XB3 käiguvahetaja lendas mul kodaratesse. Polnud meeldiv kogemus.
Ratas ise on küll kena! Ainult sadula nurk tundub imelik. Sellise nurgaga on ju küllaltki ebamugav sõita. Võib-olla lenksu keskelt hoides on hea, aga alt hoides küll mugav pole.
Ratas ise on küll kena! Ainult sadula nurk tundub imelik. Sellise nurgaga on ju küllaltki ebamugav sõita. Võib-olla lenksu keskelt hoides on hea, aga alt hoides küll mugav pole.
Syrenius- Kasutaja
- Postituste arv : 58
Registration date : 06/10/2009
Re: Kauri, Jalgrattad.
Sadul pannakse siledal maal ja loodiga maaga täpselt paralleelseks.
Käiguvaheti kohapealt äkki see sul raamikõrva jäigalt kinni poodud ja ei saa liikuma, lisaks ka alumine pingutiosa vedru tundub omadega liiga pehme või lahti olevat, või asi ise liigub ka sealt liiga raskelt ja kett ka muidugi natukene liiga pikk.
Käiguvaheti kohapealt äkki see sul raamikõrva jäigalt kinni poodud ja ei saa liikuma, lisaks ka alumine pingutiosa vedru tundub omadega liiga pehme või lahti olevat, või asi ise liigub ka sealt liiga raskelt ja kett ka muidugi natukene liiga pikk.
oldmoped- Moderaator
- Postituste arv : 428
Age : 54
Registration date : 05/07/2009
Re: Kauri, Jalgrattad.
Asi hakkab vaikselt liikuma. Lenksu sain Reymolt. Tänud talle.
Kauri- Moderaator
- Postituste arv : 141
Registration date : 04/11/2008
Re: Kauri, Jalgrattad.
Kena ratas! Valged käepidemed võiksid ehk sobilikuma värvi saada.
Syrenius- Kasutaja
- Postituste arv : 58
Registration date : 06/10/2009
Lehekülg 2, lehekülgi kokku 3 • 1, 2, 3
Similar topics
» Kauri: Riga11
» Kauri Karpatö I seeria.
» Oldmoped'i jalgrattad
» Andrease jalgrattad
» Müüa jalgrattad
» Kauri Karpatö I seeria.
» Oldmoped'i jalgrattad
» Andrease jalgrattad
» Müüa jalgrattad
Lehekülg 2, lehekülgi kokku 3
Permissions in this forum:
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele