Riga *MINI*, 198?, Qubik
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Riga *MINI*, 198?, Qubik
Et teemad liiga võrrikeskseks ei läheks, siis kirjutan oma tegemistest ka pisut.
Kogu õnn/õnnetus sai alguse sellest, et laenasin sõbrale raha. Jõudsin juba laenamise unustada, kui sõber üllatas pakkumisega laenu tagasimaksmise asemel hoopis Mini mulle anda. Olin korra elus seda liikurit näinud ja kuna siduriprobleemi pärast seisis, siis leppisin sellise diiliga. Nooh lähemalt oma uue lemmikuga tutvust tehes märkasin, et polegi see elu nii roosiline miskit. Nimelt väga toorete pintsliliigutustega mustaks võõbatud, kotkakleepekate, üleelusuuruse esitule, puuduvate pisiosade ja muidu aega ja elu näinud Mini vajas küllaltki palju aega ja energiat, et temast taas aus ja ustav liiklemisvahend saaks.
Ehks siis mille ma sain:
Raam koos kiige ja tagaamortidega on pärit kuskil 80-nendate lõpuosast.
Esihark (põhjalikult kõver, keevitatud rohkem kordi, kui mistahes südametunnistus lubada tohiks) ilmselt valmistuseeria lõpuosast( eri katalooge uurides ja pisidetaile võrreldes)
Sadul näeb välja peaaegu uus, isegi sadulahinged on peaaegu mõradeta
Paak ühe suurema mõlgiga juhi jalgevahel(mõlgi tegija pidada Toomkirikus sopranit laulma nüüd)
Esituli on kuskilt tundmatust sõidukist, palju suuremast sõidukist, kuid istub üllatavalt hästi Mini kaunisse disiani, seega jääb sellisena ka paigale.
Juhtrauad on keevitatud mitmest kohast, kuid sedakorda hästi. Kahe lenksuotsa vahele on keevitatud pulk, mis likvideerib igasuguse võimaluse lenksu ühes tükis ja purustavaid vahendeid kasutamata, sealt ära saada.
Jalarauad on kukutud kõveraks, raami küljest lahti kogu kinnituskronsteiniga, viltu külge keevitatud, kinnitustihvtid needi kombel otstest laiemaks pekstud.
Esi ja tagaporilauad on musta ja valget ja beezhi värvi vaheliti panduna arvesse võtmata, väga heas seisus.
Ketikaitse on nukraks tegevalt kulunud tagumise ketiratta juurest.
Rattad on enamvähem korras, laagritevahetus ja uued poldid peab loomulikult muretsema.
Mootor.... Jube! Õli nirises pea iga tihendi vahelt, karbussi tihend oli ilmselt ka efektiivne võimsuspiiraja-paks ja liiga pisikese auguga. Siduriheebel karteri allosas oli keevisest lahti ja pöörles tühja. Silinder on kasutuskõlblik. Karbussist puudub pisut osi. Käiguvahetuslink on huvitav kooslus sarrusvardast, teibist, poldist ja tundmatust materjalist keevisliidetest. Sdurikettad tulid uued kaasa.
Elektrijuhtmestik on lapitud miljonist mõeldavast kohast, kuid enamus olulisi detaile on alles.
Jätkub....
Kogu õnn/õnnetus sai alguse sellest, et laenasin sõbrale raha. Jõudsin juba laenamise unustada, kui sõber üllatas pakkumisega laenu tagasimaksmise asemel hoopis Mini mulle anda. Olin korra elus seda liikurit näinud ja kuna siduriprobleemi pärast seisis, siis leppisin sellise diiliga. Nooh lähemalt oma uue lemmikuga tutvust tehes märkasin, et polegi see elu nii roosiline miskit. Nimelt väga toorete pintsliliigutustega mustaks võõbatud, kotkakleepekate, üleelusuuruse esitule, puuduvate pisiosade ja muidu aega ja elu näinud Mini vajas küllaltki palju aega ja energiat, et temast taas aus ja ustav liiklemisvahend saaks.
Ehks siis mille ma sain:
Raam koos kiige ja tagaamortidega on pärit kuskil 80-nendate lõpuosast.
Esihark (põhjalikult kõver, keevitatud rohkem kordi, kui mistahes südametunnistus lubada tohiks) ilmselt valmistuseeria lõpuosast( eri katalooge uurides ja pisidetaile võrreldes)
Sadul näeb välja peaaegu uus, isegi sadulahinged on peaaegu mõradeta
Paak ühe suurema mõlgiga juhi jalgevahel(mõlgi tegija pidada Toomkirikus sopranit laulma nüüd)
Esituli on kuskilt tundmatust sõidukist, palju suuremast sõidukist, kuid istub üllatavalt hästi Mini kaunisse disiani, seega jääb sellisena ka paigale.
Juhtrauad on keevitatud mitmest kohast, kuid sedakorda hästi. Kahe lenksuotsa vahele on keevitatud pulk, mis likvideerib igasuguse võimaluse lenksu ühes tükis ja purustavaid vahendeid kasutamata, sealt ära saada.
Jalarauad on kukutud kõveraks, raami küljest lahti kogu kinnituskronsteiniga, viltu külge keevitatud, kinnitustihvtid needi kombel otstest laiemaks pekstud.
Esi ja tagaporilauad on musta ja valget ja beezhi värvi vaheliti panduna arvesse võtmata, väga heas seisus.
Ketikaitse on nukraks tegevalt kulunud tagumise ketiratta juurest.
Rattad on enamvähem korras, laagritevahetus ja uued poldid peab loomulikult muretsema.
Mootor.... Jube! Õli nirises pea iga tihendi vahelt, karbussi tihend oli ilmselt ka efektiivne võimsuspiiraja-paks ja liiga pisikese auguga. Siduriheebel karteri allosas oli keevisest lahti ja pöörles tühja. Silinder on kasutuskõlblik. Karbussist puudub pisut osi. Käiguvahetuslink on huvitav kooslus sarrusvardast, teibist, poldist ja tundmatust materjalist keevisliidetest. Sdurikettad tulid uued kaasa.
Elektrijuhtmestik on lapitud miljonist mõeldavast kohast, kuid enamus olulisi detaile on alles.
Jätkub....
Qubik- Kasutaja
- Postituste arv : 24
Registration date : 14/01/2010
Re: Riga *MINI*, 198?, Qubik
Järg...
Mis edasi?
Plaan on teha sellest üks sõitev, enamasti kohaleviiv ja probleemivaba pisiliikur, mis ka Soomes registrisse võtta (kuna elan püsivalt põdralas). Täisoriginaalsust ma taga ei aja (Oldmoped on oma minidega nii kõrge lati seadnud, et enne 40-nendat eluaastat ma sihukest asja ette ei julge võtta), kuid originaalilähedust silmaspidades mugavust ja kasutuskõlblikkust taotlemas olen küll. Värvilahendusena hetkel kummitab peas ameerika õlifirma Gulf teemavärvid ja kirjad. Samuti on projekteerimisjärgus Minile järelkäru. Esiamortideks jäävad alguses Kurtnas osajahil saadud originaalosad, hiljem ilmselt laenan Honda Monkey esiotsast õlisemaid ja toimivamaid amorte. Sama kehtib tagavedrustuse suhtes. Kummid panen kindlasti modernsemad. Kindlasti tahaks säilitada originaalsed juhtrauad, koos võimalusega Mini nö. kokku pakkida.
Eks ehituse käigus tuleb uusi mõtteid ja ideid, kuid üldsuund peaks paigas olema.
Praguseks tehtud:
Terve mini osandatud viimse mutrini.
Enamikult raamidetailidelt värvikihid eemaldatud, roostesed detailid ka liivapritsis puhastatud ja kruntvärvitud.
Raami pragunenud keevised käiatud maha ja üle keevitatud, jalatugede keskmine kõveraks kukutud toru asendatud roostevabast paksuseinalisest materjalist tehtuga, samuti raami allosa keevitatud umbsemaks karbiks, tugevust silmas pidades. Kiige küljes olevad amordikinnitused keevitatud uuesti ja seekord otse (juba tehasest väljudes ilmselt üks kinnitustest pisut vildak)
Mootorikinnituspoltide avad raamil tugevdatud.
Mootor:
Täielikult osandatud, pestud kõik detailid, vigased osad välja praagitud.
Vahetatud kõik laagrid, simmerlingid.
Käigukasti võllide pikilõtkud reguleeritud distantsseibidega.
Väntvõllikambrist, silindrikanalitelt ja silindrikaanelt valujäljed maja lihvitud.
Silindri ja karteri ülevooluavad omavahel kokku sobitatud ( suuremaks lihvimise teel)
Silindripea põlemiskambril olnud freesimisjäljed maha lihvitud ja poleeritud kogu põlemiskamber.
Uus kolb, kepsu ülemise silma puks, kolvisõrm. Kolb ja kolvisõrm on Sachs mootorist. Kolvil on 2 rõngast, kuid originaalist õhemad. Läbimõõt ja sõrmepaksus on samad, mis Mini originaalil, kolvipea on 0,5mm kõrgem ja kolvi juhtpind on 3mm lühem. Silindrisse istus *välismaa* kolb väga hästi, samuti avanes sissselaske aken pisut varem ja avanes täielikult. Väljalaske aken aga kolvi suurema kõrguse pärast, oleks jäänud 0,5mm võrra kolviga kaetuks. Kuna selline seis tekitaks liigset tahma kogunemist väljalaske akna allserva, siis valmistasin pehmest vasest lisaplaadi silindri ja karteri vahele. Tulemusena sain netist leidunud programmi arvestusteks kasutades, pisut paranenud gaasivahetuse.
Plaanisin ka silindrit ja silindripead karteriga ühendavate tikkpoltide vahetamist 6mm asemel 7mm-steks, kuid korralike puurimisseadmete puudumisel jätsin selle töö tulevikku. Paigaldasin lihtsalt 15mm pikad pingutusmutrid ja pisut paksemad karastatud seibid.
Kõiki silindri aknaid ja sisse- ning väljalaske kanalit olin sunnitud lihvima, kuna hülss oli silindrissse pressitud umbes 1mm võrra viltu. Lisatulemusena sain pisut suurenenud avad silindris. Loomulikult ümardasin avade servad kolvirõngaste tervise huvides.
Kuna karbussi ja silindri sisselaske avaused on erinevate suurustega silindri kasuks, siis ilmselt pean ka karbussi kallal pisut vaeva nägema ja kohendama läbivoolavust. Riiulis on katsetamist ootamas ka Hiina rolleri 18mm lõõriga karburaator ja sellele valmistatud sisselasketoru, kuid nendega katsed tulevad kunagi tulevikus. Väljalaske toru kinnituskruvide pesad silindril olin sunnitud rikutud keermete pärast üle puurima ja paigaldama roostevabast terasest keermeniidid.
Kuna kaasas olev leegitoru ja summuti on pärit Deltast ja mulle maa lähedal paiknev summuti meeldib, siis sellisena see ka jääb. Summuti ise oli kõva kloppimist ja julma keevitaja kätetööd näinud, kuid lõpuosast 3 cm ära lõigates sai sellest ka kasutuskõlblik. Samuti ehitasin täielikult ringi summuti siseosad. Kasutades taas netiavarustest leitud programmi, proovisin koostada nn. resonaator summutit olemasoleva algkoonusega. Sain ligilähedased mõõdud koonusekujulise vaheseina asukoha jaoks ja eemaldades eelnevalt summuti seest kõik osad, paigaldasin koonuse. Kuna summuti oli lühenenud pisut, siis pea kohe koonuse järele tegin sõeltoru, mille ümber panin terasvilla mürinat vaigistama. Katsetused mürataseme suhtes tegin torgates Mini sumpsi Volga tugevalt müriseva summuti otsa. Tean, et need ei ole üksühele võrreldavad, kuid Volga välja ei surnud ja hääled said tunduvalt vaiksemaks. Eks aeg näitab...
Jätkub...
Mis edasi?
Plaan on teha sellest üks sõitev, enamasti kohaleviiv ja probleemivaba pisiliikur, mis ka Soomes registrisse võtta (kuna elan püsivalt põdralas). Täisoriginaalsust ma taga ei aja (Oldmoped on oma minidega nii kõrge lati seadnud, et enne 40-nendat eluaastat ma sihukest asja ette ei julge võtta), kuid originaalilähedust silmaspidades mugavust ja kasutuskõlblikkust taotlemas olen küll. Värvilahendusena hetkel kummitab peas ameerika õlifirma Gulf teemavärvid ja kirjad. Samuti on projekteerimisjärgus Minile järelkäru. Esiamortideks jäävad alguses Kurtnas osajahil saadud originaalosad, hiljem ilmselt laenan Honda Monkey esiotsast õlisemaid ja toimivamaid amorte. Sama kehtib tagavedrustuse suhtes. Kummid panen kindlasti modernsemad. Kindlasti tahaks säilitada originaalsed juhtrauad, koos võimalusega Mini nö. kokku pakkida.
Eks ehituse käigus tuleb uusi mõtteid ja ideid, kuid üldsuund peaks paigas olema.
Praguseks tehtud:
Terve mini osandatud viimse mutrini.
Enamikult raamidetailidelt värvikihid eemaldatud, roostesed detailid ka liivapritsis puhastatud ja kruntvärvitud.
Raami pragunenud keevised käiatud maha ja üle keevitatud, jalatugede keskmine kõveraks kukutud toru asendatud roostevabast paksuseinalisest materjalist tehtuga, samuti raami allosa keevitatud umbsemaks karbiks, tugevust silmas pidades. Kiige küljes olevad amordikinnitused keevitatud uuesti ja seekord otse (juba tehasest väljudes ilmselt üks kinnitustest pisut vildak)
Mootorikinnituspoltide avad raamil tugevdatud.
Mootor:
Täielikult osandatud, pestud kõik detailid, vigased osad välja praagitud.
Vahetatud kõik laagrid, simmerlingid.
Käigukasti võllide pikilõtkud reguleeritud distantsseibidega.
Väntvõllikambrist, silindrikanalitelt ja silindrikaanelt valujäljed maja lihvitud.
Silindri ja karteri ülevooluavad omavahel kokku sobitatud ( suuremaks lihvimise teel)
Silindripea põlemiskambril olnud freesimisjäljed maha lihvitud ja poleeritud kogu põlemiskamber.
Uus kolb, kepsu ülemise silma puks, kolvisõrm. Kolb ja kolvisõrm on Sachs mootorist. Kolvil on 2 rõngast, kuid originaalist õhemad. Läbimõõt ja sõrmepaksus on samad, mis Mini originaalil, kolvipea on 0,5mm kõrgem ja kolvi juhtpind on 3mm lühem. Silindrisse istus *välismaa* kolb väga hästi, samuti avanes sissselaske aken pisut varem ja avanes täielikult. Väljalaske aken aga kolvi suurema kõrguse pärast, oleks jäänud 0,5mm võrra kolviga kaetuks. Kuna selline seis tekitaks liigset tahma kogunemist väljalaske akna allserva, siis valmistasin pehmest vasest lisaplaadi silindri ja karteri vahele. Tulemusena sain netist leidunud programmi arvestusteks kasutades, pisut paranenud gaasivahetuse.
Plaanisin ka silindrit ja silindripead karteriga ühendavate tikkpoltide vahetamist 6mm asemel 7mm-steks, kuid korralike puurimisseadmete puudumisel jätsin selle töö tulevikku. Paigaldasin lihtsalt 15mm pikad pingutusmutrid ja pisut paksemad karastatud seibid.
Kõiki silindri aknaid ja sisse- ning väljalaske kanalit olin sunnitud lihvima, kuna hülss oli silindrissse pressitud umbes 1mm võrra viltu. Lisatulemusena sain pisut suurenenud avad silindris. Loomulikult ümardasin avade servad kolvirõngaste tervise huvides.
Kuna karbussi ja silindri sisselaske avaused on erinevate suurustega silindri kasuks, siis ilmselt pean ka karbussi kallal pisut vaeva nägema ja kohendama läbivoolavust. Riiulis on katsetamist ootamas ka Hiina rolleri 18mm lõõriga karburaator ja sellele valmistatud sisselasketoru, kuid nendega katsed tulevad kunagi tulevikus. Väljalaske toru kinnituskruvide pesad silindril olin sunnitud rikutud keermete pärast üle puurima ja paigaldama roostevabast terasest keermeniidid.
Kuna kaasas olev leegitoru ja summuti on pärit Deltast ja mulle maa lähedal paiknev summuti meeldib, siis sellisena see ka jääb. Summuti ise oli kõva kloppimist ja julma keevitaja kätetööd näinud, kuid lõpuosast 3 cm ära lõigates sai sellest ka kasutuskõlblik. Samuti ehitasin täielikult ringi summuti siseosad. Kasutades taas netiavarustest leitud programmi, proovisin koostada nn. resonaator summutit olemasoleva algkoonusega. Sain ligilähedased mõõdud koonusekujulise vaheseina asukoha jaoks ja eemaldades eelnevalt summuti seest kõik osad, paigaldasin koonuse. Kuna summuti oli lühenenud pisut, siis pea kohe koonuse järele tegin sõeltoru, mille ümber panin terasvilla mürinat vaigistama. Katsetused mürataseme suhtes tegin torgates Mini sumpsi Volga tugevalt müriseva summuti otsa. Tean, et need ei ole üksühele võrreldavad, kuid Volga välja ei surnud ja hääled said tunduvalt vaiksemaks. Eks aeg näitab...
Jätkub...
Qubik- Kasutaja
- Postituste arv : 24
Registration date : 14/01/2010
Re: Riga *MINI*, 198?, Qubik
Teema jätkub:
http://forum.moped.ee/kasutajate-masinad-ja-projektid-f15/qubik-mini-t478.htm
Pole mõtet sama asja kahte kohta kopeerida.
http://forum.moped.ee/kasutajate-masinad-ja-projektid-f15/qubik-mini-t478.htm
Pole mõtet sama asja kahte kohta kopeerida.
Qubik- Kasutaja
- Postituste arv : 24
Registration date : 14/01/2010
Similar topics
» riga mini
» Karli riga 30 ehk mini
» riga mini v501 mootorika
» Riga 13 1990a ja Riga 11
» Kauri: Masinad (Riga-11 1977, Riga-12 1974, Riga-13 1987, Stella 1991)
» Karli riga 30 ehk mini
» riga mini v501 mootorika
» Riga 13 1990a ja Riga 11
» Kauri: Masinad (Riga-11 1977, Riga-12 1974, Riga-13 1987, Stella 1991)
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Permissions in this forum:
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele