WaZ: Mini, 1990
+12
indrek06
jukuftw
kenka15
JYRKA
sakurock
Extinction
urmet48
canyondrift
raits121
Raiks
Qubik
WaZ
16 posters
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 3
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 3 • 1, 2, 3
WaZ: Mini, 1990
Tervist,
Olen ammu juba seda foorumit lugenud ja otsustasin et mis seal ikka, teen enda omast kh teema ära.
Minu liikuriks on siis Mini, mootoriks V501M, sai siis see ostetud 2006nda aasta suvel, kui mälu ei peta. Oli siis müügil ta kohe mu elukoha juures, sai vaatama mindud ja ära ostetud. Tagantjärele mõeldes, oli ikka krõbe hind, kui praegu hindu vaadata. Aga mis sest, ise olin vähemalt õnnelik!
Ei jaganud alguses Minist mitte midagi ja sai see ära toodud ühe sõbra autoga, ta tegi tiiru küll aias ringi, kuid kiirust ei saanud proovida. Eelmine omanik väitis, et teise käigu vedru on puruks ja lubas ka varuosi kaasa anda, kuid need tal linnas, lõpuks helistasin talle, et sooviks varuosi, kui siis ta läks reisile ja ununes mul need ära ja ka tal, seega varuosi ma kaasa ei saanudki.
Sõitsin siis hea tükk aega esimese käiguga, ega see hea asi ei olnud, kui ma nüüd tean, seega läks käigukast kiiresti õhtale !
Sai siis see viidud ühe vanamehe juurde, kes ammustest aegadest vene võrridega tegelenud. Tegid ta siis mul korda ja sain jälle sõita. Aastad möödusid ja Mini on ikka vastu pidanud, üheks asjaks mida ma olen parandanud on käigukast, kuid nüüd olen jällegi targem, kui vanasti.
Sai siis hiljuti just mootor jälle lahti võtta, kuna käigud ei läinud enam sisse, sai siis ära nähtud mis viga ja ära parandatud, panin kokku, kuid ikkagi käikudega mingi jama. Leppisin õemehega kokku, et ta võtab töö juurde kaasa ja puhastab ilusti ära ja teeb siis põmst kappremondi ära, kuna meil plaanis siis minna suvel pikemale sõidule.
Võtsin siis jälle mootori maha ja andsin õemehele kaasa, jäime juttu puhuma ja rääkisin ka plaanist, et suvel raam ülevärvida ja ka uued juhtmed vedada. Mõeldud tehtud, sai pliiats ja paber toodud, mis oleks Minil vaja välja vahetada. Eks räägin veel edasi, kui olen raami juppideks võtnud ja ka üle värvinud.
Ega keegi oska soovitada, kus tehakse värvimistöid, olen kuulnud, et liivapritsiga agluses ja pärast pulbervärvimisega peaks kõige ilusam jääma. Palju Umbes maksaks selline värvimistöö !?
Üks pilt ka siis Minist, mis sai täna tehtud, kui üritasin sõita
Olen ammu juba seda foorumit lugenud ja otsustasin et mis seal ikka, teen enda omast kh teema ära.
Minu liikuriks on siis Mini, mootoriks V501M, sai siis see ostetud 2006nda aasta suvel, kui mälu ei peta. Oli siis müügil ta kohe mu elukoha juures, sai vaatama mindud ja ära ostetud. Tagantjärele mõeldes, oli ikka krõbe hind, kui praegu hindu vaadata. Aga mis sest, ise olin vähemalt õnnelik!
Ei jaganud alguses Minist mitte midagi ja sai see ära toodud ühe sõbra autoga, ta tegi tiiru küll aias ringi, kuid kiirust ei saanud proovida. Eelmine omanik väitis, et teise käigu vedru on puruks ja lubas ka varuosi kaasa anda, kuid need tal linnas, lõpuks helistasin talle, et sooviks varuosi, kui siis ta läks reisile ja ununes mul need ära ja ka tal, seega varuosi ma kaasa ei saanudki.
Sõitsin siis hea tükk aega esimese käiguga, ega see hea asi ei olnud, kui ma nüüd tean, seega läks käigukast kiiresti õhtale !
Sai siis see viidud ühe vanamehe juurde, kes ammustest aegadest vene võrridega tegelenud. Tegid ta siis mul korda ja sain jälle sõita. Aastad möödusid ja Mini on ikka vastu pidanud, üheks asjaks mida ma olen parandanud on käigukast, kuid nüüd olen jällegi targem, kui vanasti.
Sai siis hiljuti just mootor jälle lahti võtta, kuna käigud ei läinud enam sisse, sai siis ära nähtud mis viga ja ära parandatud, panin kokku, kuid ikkagi käikudega mingi jama. Leppisin õemehega kokku, et ta võtab töö juurde kaasa ja puhastab ilusti ära ja teeb siis põmst kappremondi ära, kuna meil plaanis siis minna suvel pikemale sõidule.
Võtsin siis jälle mootori maha ja andsin õemehele kaasa, jäime juttu puhuma ja rääkisin ka plaanist, et suvel raam ülevärvida ja ka uued juhtmed vedada. Mõeldud tehtud, sai pliiats ja paber toodud, mis oleks Minil vaja välja vahetada. Eks räägin veel edasi, kui olen raami juppideks võtnud ja ka üle värvinud.
Ega keegi oska soovitada, kus tehakse värvimistöid, olen kuulnud, et liivapritsiga agluses ja pärast pulbervärvimisega peaks kõige ilusam jääma. Palju Umbes maksaks selline värvimistöö !?
Üks pilt ka siis Minist, mis sai täna tehtud, kui üritasin sõita
Viimati muutis seda WaZ (Püh Märts 28, 2010 6:31 am). Kokku muudetud 1 kord
WaZ- Kasutaja
- Postituste arv : 56
Registration date : 08/12/2009
Re: WaZ: Mini, 1990
Mootor siis uuesti lahti võetud. Aga mind juba algusest painab küsimus, et mille jaoks on nähtud need hambad mis on punasega märgitud alas, sest need ju ei haaku kuhugi teiste hammastega.
Sain ka lõpuks pildi lisamisega hakkama, enne oma lullusega jäin jänni
Sain ka lõpuks pildi lisamisega hakkama, enne oma lullusega jäin jänni
WaZ- Kasutaja
- Postituste arv : 56
Registration date : 08/12/2009
Re: WaZ: Mini, 1990
Nende hammaste külge tuleb käivitusvända nö piiraja-selline rõngas millel on pisiek kõrv küljes ja mis käivituspedaali vabastades piirab pedaali liikumist, peatedes selle kui kõrvake on jõudnud vastu karteris olevat kummipuhvrit(see sul ilmselt puudub ja on sellised relsid mille vahele peaks see tulema, tee see suvalisest sobivast kummijupist)
Qubik- Kasutaja
- Postituste arv : 24
Registration date : 14/01/2010
Re: WaZ: Mini, 1990
Õigus jah, no loll mis loll ma olen, õigus see kõrvake on jah seal, just eelmine kod tegin ka selle kummivärgi sinna, õigus minu viga
WaZ- Kasutaja
- Postituste arv : 56
Registration date : 08/12/2009
Re: WaZ: Mini, 1990
Ja ära kasuta mootori kokkupanemiseks silikooni
Qubik- Kasutaja
- Postituste arv : 24
Registration date : 14/01/2010
Re: WaZ: Mini, 1990
Ma ei ole kasutanudki silikooni, mul on seal alati tihendid olnud !
WaZ- Kasutaja
- Postituste arv : 56
Registration date : 08/12/2009
Re: WaZ: Mini, 1990
Et tänaseks on vaikselt mootoripooled kokku pandud, tehtud uued tihendid, vahetatud laagreid, simmereid, kolvirõngad ja nipet-näpet.
Raami osas paar juppi ära keevitatud, ostetud paremaid ja korralikumaid juppe veel lisaks. Kuid hetkel veel külmad ilmad, pole sellist õiget head sooja kohta, kus nokitseda raami kallal ja lahti lammutada.
Siin ka pildid mootori lahku- ja kokkupanekust. Kui kellegil vaja näiteks midagi vaadata, kui ei oska kokku panna, siis siin saab mingi ülevaate mootori seest. Eks lisaneb siia veel millalgil pilte juurde. http://fotoalbum.ee/photos/Harri69/sets/944899
Raami osas paar juppi ära keevitatud, ostetud paremaid ja korralikumaid juppe veel lisaks. Kuid hetkel veel külmad ilmad, pole sellist õiget head sooja kohta, kus nokitseda raami kallal ja lahti lammutada.
Siin ka pildid mootori lahku- ja kokkupanekust. Kui kellegil vaja näiteks midagi vaadata, kui ei oska kokku panna, siis siin saab mingi ülevaate mootori seest. Eks lisaneb siia veel millalgil pilte juurde. http://fotoalbum.ee/photos/Harri69/sets/944899
WaZ- Kasutaja
- Postituste arv : 56
Registration date : 08/12/2009
Re: WaZ: Mini, 1990
Kui ükskord masina kokku saad ja raamitööd tegema hakkad, oled juba mõelnud, mis värvi masina teed?
Re: WaZ: Mini, 1990
Midagi ikka olen mõelnud. Mulle endale punane väga meeldib ja see punane mis ta ka praegu on üldse mulle väga meeldib, seega vast teen ikka raami ja paagi ja teised jupid punaseks ja veljed siis teen valgeks. See on esimene mõte.
Kuid mul üks sõber mässab ka ühe vene tsikliga, siis vast teeme ühesugused värvipoolest ja me veel mõtleme, mis värvi. Me lähme suvepaiku pikemaks ajaks koos sõitma, seega oleks mõnus vaadata kahte tsiklit, mis sõidavad maanteel ja värvilt sobivad kokku. Selline lahe vaatepilt oleks
Kuid mul üks sõber mässab ka ühe vene tsikliga, siis vast teeme ühesugused värvipoolest ja me veel mõtleme, mis värvi. Me lähme suvepaiku pikemaks ajaks koos sõitma, seega oleks mõnus vaadata kahte tsiklit, mis sõidavad maanteel ja värvilt sobivad kokku. Selline lahe vaatepilt oleks
WaZ- Kasutaja
- Postituste arv : 56
Registration date : 08/12/2009
Re: WaZ: Mini, 1990
Soovitaks mõlgi paagist välja peksta sest minule jäi see kohe eriliselt silma ja paistb suh kaugelt juba välja. Aga mis muud õelda kui edu mida meil kõiigil vaja läheb!!!
raits121- Kasutaja
- Postituste arv : 82
Age : 27
Registration date : 12/11/2009
Re: WaZ: Mini, 1990
Minu arust ei saa mõlki nagu paagist välja peksta. Kui sa oled julge mees, siis lase paak korgini vett täis ja pane paariks päevaks õue, siis jäätub ära ja lööb mõlgid välja. Põhjus selles, et vesi jäätudes veits paisub ja siis saabki mõlgid välja, kui hästi läheb, siis võib paak isegi keskelt pooleks minna .
Teine asi, mida Jaanus(canyondrift) mulle õpetas, oli see et pane paaki natuke bensiini sisse ja viska tikk järgi . Kraani ära loomulikult välja keera, sest muidu see ei mõju . Ära siis ise samal ajal, kui tikku sisse visates, näoga paagi augu kohal ole , sest siis võid väga lihtsatsalt karvadest ilma jääda . Tglt kurat seda teab, äkki tahadki kiilakas olla, siis see hea ja kiire varjant .
Teine asi, mida Jaanus(canyondrift) mulle õpetas, oli see et pane paaki natuke bensiini sisse ja viska tikk järgi . Kraani ära loomulikult välja keera, sest muidu see ei mõju . Ära siis ise samal ajal, kui tikku sisse visates, näoga paagi augu kohal ole , sest siis võid väga lihtsatsalt karvadest ilma jääda . Tglt kurat seda teab, äkki tahadki kiilakas olla, siis see hea ja kiire varjant .
Re: WaZ: Mini, 1990
Mina õpetanud.. See natuke bensiini peab olema ainult aur, võib tõesti juhtuda et paak lendab keskelt pooleks või tõmbab küljed hoopistükis kummi mitte ei painuta mõlke. Ei soovita seda teha ka sesmõtes, et paak võib käituda suhteliselt raketi moodi. Kuum, kiiresti paisuv õhk ja tõusev rõhk metalli pinnal tekitavad suuremasordilise jõu ja rakett valmis.Raiks kirjutas:Teine asi, mida Jaanus(canyondrift) mulle õpetas, oli see et pane paaki natuke bensiini sisse ja viska tikk järgi . Kraani ära loomulikult välja keera, sest muidu see ei mõju . Ära siis ise samal ajal, kui tikku sisse visates, näoga paagi augu kohal ole , sest siis võid väga lihtsatsalt karvadest ilma jääda . Tglt kurat seda teab, äkki tahadki kiilakas olla, siis see hea ja kiire varjant .
Ise kunagi tegin kui relakaga paagi kallale läksin. Pikk latt, tõrvik otsa ja suur muruplats ning paak ilusti maha seisma. Käis üks hele kõmm, aga midagi ei juhtunud, küte oli lahja ja pea ära aurustunud. Siis sain relakaga kallale keerata.
Re: WaZ: Mini, 1990
Saab küll välja peksta. Enda Riga 7 paagist peksin ka iilge mõlgi välja. Aga selleks on mul mingi eriti väikse otsa ja väga pikka varrega haamer mis on väga raske .
raits121- Kasutaja
- Postituste arv : 82
Age : 27
Registration date : 12/11/2009
Re: WaZ: Mini, 1990
Heeblid ja meislid paagi mõlkide joaks vajalikud asjad! Enda alustatud Riga-13 tegin sõrgkangiga kogu töö ära. Muidugi pidi paaki pärast pahteldama, kuid nüüd mahub paaki pea 0,5L kütet rohkem
urmet48- Moderaator
- Postituste arv : 539
Age : 41
Registration date : 24/03/2009
Re: WaZ: Mini, 1990
See valge koht mis seal on, ei ole mõlk, lenksu kinniti käib vastu paaki õrnalt ja on värvi maha võtnud. Seal mingit mõlki küll ei ole !
WaZ- Kasutaja
- Postituste arv : 56
Registration date : 08/12/2009
Re: WaZ: Mini, 1990
Ma mõtlesin hoopis seda ja kui see ka mõlk ei ole siis ma ei tea mis asi see on.
raits121- Kasutaja
- Postituste arv : 82
Age : 27
Registration date : 12/11/2009
Re: WaZ: Mini, 1990
See koht on lihtsalt õline ja ju siis selline tumekoht varjundab ja tekibki illusioon, et seal nagu mõlk. Tglt lihtsalt must
WaZ- Kasutaja
- Postituste arv : 56
Registration date : 08/12/2009
Re: WaZ: Mini, 1990
Õnneks praegu koolivaheaeg, seega on ka aega natuke nokitseda Mini kallal.
Mootor on siis valmis, karbuss sai ka uued tihendid ja uue nõela. Seega mootori kallale ei peaks enam minema.
Sai siis eile võetud raam täitsa juppideks ning vaadatud seiskorrad üle. Õnneks ühel sõbral on töö juures liivaprits, kus ta saab mu jupid puhtaks teha ja krundi peale panna. Värvimise tehnikaks võtan vast kompressori. See jällegi mul onul olemas, et saab seal raami ja teised jubinad ära värvida.
Käisin ostsin täna veel Kloostrimetsast juppe ja andsin sõbrale töö juurde kaasa väikse nimekirja, mis polte ja mutreid vaja on. Seega nii värvimise töö pealt ja ka mutrite osas saab natuke säästa selle MaSu ajal
Lõin ka tiibetid ja kreebetid kokku, mis on üleüldse läinud Minile hetkel ostmiseks.
Käepidemed 50
Esihark, amorditorud 157
Spido tross 55
Siduri tross + splint 70
Leegitoru + 2tk klotsid 128
Laagrid 203 2tk 80
Amordikaitse 2tk 90
Kolvirõngad 2tk 40
Simmerid 20
Kummirõngas 10
Kokku hetkel: 700.-
(Paar hinda on pandud umbkaudselt, ei mäletanud enam nende täpset hinda)
Mootor on siis valmis, karbuss sai ka uued tihendid ja uue nõela. Seega mootori kallale ei peaks enam minema.
Sai siis eile võetud raam täitsa juppideks ning vaadatud seiskorrad üle. Õnneks ühel sõbral on töö juures liivaprits, kus ta saab mu jupid puhtaks teha ja krundi peale panna. Värvimise tehnikaks võtan vast kompressori. See jällegi mul onul olemas, et saab seal raami ja teised jubinad ära värvida.
Käisin ostsin täna veel Kloostrimetsast juppe ja andsin sõbrale töö juurde kaasa väikse nimekirja, mis polte ja mutreid vaja on. Seega nii värvimise töö pealt ja ka mutrite osas saab natuke säästa selle MaSu ajal
Lõin ka tiibetid ja kreebetid kokku, mis on üleüldse läinud Minile hetkel ostmiseks.
Käepidemed 50
Esihark, amorditorud 157
Spido tross 55
Siduri tross + splint 70
Leegitoru + 2tk klotsid 128
Laagrid 203 2tk 80
Amordikaitse 2tk 90
Kolvirõngad 2tk 40
Simmerid 20
Kummirõngas 10
Kokku hetkel: 700.-
(Paar hinda on pandud umbkaudselt, ei mäletanud enam nende täpset hinda)
WaZ- Kasutaja
- Postituste arv : 56
Registration date : 08/12/2009
Re: WaZ: Mini, 1990
Odavalt oled hakkama saanud. Mul enda mini kõik kokku koos ostmisega kuni sõitma saamiseni läks mingi 2,5k. Sai mootoris kõik uute vasta vahetatud. Vanast jäi ainult karterid.
urmet48- Moderaator
- Postituste arv : 539
Age : 41
Registration date : 24/03/2009
Re: WaZ: Mini, 1990
Arvestades seda, et ostsin ma ta 2800.- ja ennem seda remonti olen paar korda vahetanud käigukasti hammakaid, siis tuleb ikka päris sümboolne summa.
Aga samas, kui mõni masin ükskord korda saab, siis on ilus vaadata ja enam see rahasumma väga heiduta, mis selle tegemiseks on läinud.
Aga samas, kui mõni masin ükskord korda saab, siis on ilus vaadata ja enam see rahasumma väga heiduta, mis selle tegemiseks on läinud.
WaZ- Kasutaja
- Postituste arv : 56
Registration date : 08/12/2009
Re: WaZ: Mini, 1990
Sai täna veel nokitseda Mini kallal ning juppe puhastada suuremast pasast.
Et kui jupid käivad liivapritsis ära ja siis panna krunt peale, kas see mõjutab ka natuke, mis värvi krunt on, kui ma pärast näiteks tahaksin peale panna punase värvi. Krunt oleks siis valge !?
Ei oleveel ikka aru saanud, mis aasta Miniga on tegemist. Ise saan nii palju aru "19*0". Äkki keegi mõistab mis number võiks olla kolmas !
Siin ka pildid uutest amordi kaitsmetest ja ka grippidest
Et kui jupid käivad liivapritsis ära ja siis panna krunt peale, kas see mõjutab ka natuke, mis värvi krunt on, kui ma pärast näiteks tahaksin peale panna punase värvi. Krunt oleks siis valge !?
Ei oleveel ikka aru saanud, mis aasta Miniga on tegemist. Ise saan nii palju aru "19*0". Äkki keegi mõistab mis number võiks olla kolmas !
Siin ka pildid uutest amordi kaitsmetest ja ka grippidest
WaZ- Kasutaja
- Postituste arv : 56
Registration date : 08/12/2009
Re: WaZ: Mini, 1990
1980 või 1990? Kui viimane nummer kindlasti 0 on. Eks Oldmoped toob välja varsti aastaarvud, mis ajast mis ajani missugust mini versiooni tehti. Ise kahjuks ei oska muud tarka lisada...
urmet48- Moderaator
- Postituste arv : 539
Age : 41
Registration date : 24/03/2009
Re: WaZ: Mini, 1990
Kui mälu ei eksi, siis kuskilt on meeles, et 1980 neid uuemais vist ei toodetud. Nii et peaks vast olema 1990. Aga jah eks Oldmoped seletab vast ära.
WaZ- Kasutaja
- Postituste arv : 56
Registration date : 08/12/2009
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 3 • 1, 2, 3
Similar topics
» Wex Riga 13 1990
» Riga-13, 1990 - MAZ
» WaZ: Riga 13, 1990
» Riga-13, 1990 - riGa13
» stellavenna Stella v-50M 1990
» Riga-13, 1990 - MAZ
» WaZ: Riga 13, 1990
» Riga-13, 1990 - riGa13
» stellavenna Stella v-50M 1990
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 3
Permissions in this forum:
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele