Riga-13, 1990 - MAZ
5 posters
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Riga-13, 1990 - MAZ
Tervist,
Kuna ammu juba oman sellist võrri aga pole siiani ausalt öeldes viitsinud ega ka jõudnud erinevatel põhjustel teemat
teha siis üritan seda viga parandada. Minu huvi just Riga-13 vastu sai alguse üsna ammu, kui sõber sai peaaegu uue
1992! valmistatud Riga-13,millega sai nii remondi rõõmu kui ka sõidurõõmu, üsna palju. Kahjuks selle võrri saatus kujunes olema kehva poolne. Kuna sõber ei oskanud oma asjade järgi kunagi vaadata ega hoolt kanda siis
suutis tema väikevend sellele masinale n.ö "pojad taha teha" ning oligi kõik. Järgmine,mees muidugi ladus sellest ära vägistatud masinast jälle kokku aga edasine saatus jäi segaseks. Võimalik,et keegi siiani sõidab sellega edasi.
Mul endal on olnud mitmeid võrre aga Riga 13 on mulle enim meeldinud, kuna tegu on disainilt ilmselt hästi õnnestunud masinaga. 2008.a hilissügisel sai ostetud ühe motokuuri kasutaja käest siis toorik,millest peaks siis saama sõidukõlbulik masin tulevikus. Komplektsus alguses ehmatas ikka ära aga nüüd on asi vähemalt nii kaugel,et varsti siis peaks saama kokkuladuda.
Masinal on paagi märgid sellised:
pole eriti selliseid märke kohanud? Teab keegi rohkemat rääkida?
Pilte on mul võrrist täitsa ka olemas aga see võtab natuke aega enne kui ma nad saan üles laadida seega varuge kannatust.
Kuna ammu juba oman sellist võrri aga pole siiani ausalt öeldes viitsinud ega ka jõudnud erinevatel põhjustel teemat
teha siis üritan seda viga parandada. Minu huvi just Riga-13 vastu sai alguse üsna ammu, kui sõber sai peaaegu uue
1992! valmistatud Riga-13,millega sai nii remondi rõõmu kui ka sõidurõõmu, üsna palju. Kahjuks selle võrri saatus kujunes olema kehva poolne. Kuna sõber ei oskanud oma asjade järgi kunagi vaadata ega hoolt kanda siis
suutis tema väikevend sellele masinale n.ö "pojad taha teha" ning oligi kõik. Järgmine,mees muidugi ladus sellest ära vägistatud masinast jälle kokku aga edasine saatus jäi segaseks. Võimalik,et keegi siiani sõidab sellega edasi.
Mul endal on olnud mitmeid võrre aga Riga 13 on mulle enim meeldinud, kuna tegu on disainilt ilmselt hästi õnnestunud masinaga. 2008.a hilissügisel sai ostetud ühe motokuuri kasutaja käest siis toorik,millest peaks siis saama sõidukõlbulik masin tulevikus. Komplektsus alguses ehmatas ikka ära aga nüüd on asi vähemalt nii kaugel,et varsti siis peaks saama kokkuladuda.
Masinal on paagi märgid sellised:
pole eriti selliseid märke kohanud? Teab keegi rohkemat rääkida?
Pilte on mul võrrist täitsa ka olemas aga see võtab natuke aega enne kui ma nad saan üles laadida seega varuge kannatust.
MAZ- Kasutaja
- Postituste arv : 25
Age : 40
Registration date : 10/05/2009
Re: Riga-13, 1990 - MAZ
Tore, et oma sääreväristaja tegemistest siin kajastad! Selliseid paagikleebiseid kasutati uuematel Riga-13netel, kõige rohkem olen neid märganud helesinine-valge värvi kombinatsiooni puhul, just samades toonides nagu on Sinu masin. Edu Sulle selle masinaga ehitamisega!
Re: Riga-13, 1990 - MAZ
Minu arust oli ka mul selline kleeps peal paagil, kui mul see 1991 aasta Riga-13 u. 4 aastat tagasi veel oli. Nüüd pole seal midagi, paak on ka üle värvitud.
jukuftw- Kasutaja
- Postituste arv : 289
Age : 29
Registration date : 13/12/2009
Re: Riga-13, 1990 - MAZ
Mul on kaa sellise embleemiga Riga-13. See on küll 1989 aasta mudel. Samuti helesinine ja pleekinud valge toonides. Mul korv kah tollel isendil. Oli teine ostes küljes ja algselt uuena juba minu tädipoja ja minu käes sõitnud. Remondirõõmu suht vähe olnud. Rohkem ikka sõitnud.
urmet48- Moderaator
- Postituste arv : 539
Age : 41
Registration date : 24/03/2009
Re: Riga-13, 1990 - MAZ
Tundub,et see embleemide asi oli vist juhusliku laadi? Ma olen Riga embleemiga võrre enam kohanud kui sellises stiilis kleepsuga. Aga see asja ei muuda. Tänud sellegi poolest asja selgitamast.
Otsisin siis ka arvuti lõppematutest mälu soppidest fotod üles ja laadisin üles avalikku albumisse.Fotod võivad olla vähe ehmatavad kuna enam vähem sellises seisus ta minuni jõudis .
Esihark tundub olema sirelipõõsas või kraavis ära käinud aga kõike seda,mis selle võrriga tehtud on tasuks pigem eelmise omaniku käest küsida. Sain kaasa ka ühte teist võrriga, kaasa arvatud istme.
Hakkasin siis 2010.a kevadel vaatama kriitilise pilguga seda masinat,et mida siis edasi teha, värv oli originaal, paak seest roosteta ning ainuke asi,mis pani mul pea valutama on see,et asi on jube poolik.
Kuna varasemalt oli mul võrridest veel midagi jäänud ja siis sai ka mõni defitsiitsem asi juurde ostetud nagu kondel ja ketikaitse. Mõtlesin,et küll need ülejäänud teised asjad ka leiab.
Foto,mis tegin kevadel,kui olin kõik osad kokku korjanud ,mis laiali vedelesid, fotolt on puudu mõned asjad,mis hiljem üles leidsin:
Nii siis sai otsustatud,et kuni midagi paremat ei leia tuleb sellega tegelda ikka edasi. Suvel sain ka täiesti uued trossid ja silindri ning lisaks ka veel heebleid jm pisividinaid ostetud. Lisaks leidsin ka teise Riga 13 küll vanema mudeli,
kuid seal oli probleemiks see ,et omanik nõudis ulme summat selle eest ja ainukesed väärtuslikud asjad seal oli originaal mootor iste ja vändad,mida mul vaja läksid.
Hetkel on seis selline,et enam vähem kõik olemas v.a gaasikeeramise rull( on olemas miski Riga 7 pealt võetud räbal),
vändad(on olemas uued pedaalid ja keskjooks), leegitoru( sain ühe kaasa aga see läks sõbra projektile) ning ehk kõige olulisem asi: mootor mille leidmine juba hullem pähkel olnud.
Kuna ma rohkem olen ka auto inimene viimasel ajal on kaherattaliste asjad jäänud tahaplaanile ja olen ise ka lasknud mitu potensiaalset võimalust käest , puhas oma rumalus. Aga teisalt on ka ennast raske jagada mitme asja vahel.
Tuleviku plaan on pigem see,et vahetada kulunud asjad ära nagu laagrid ja see kõver esihark ja porilaud ning teha värviparandused,sest värv on tõesti raamil nii hästi säilinud,et pole mõtet seda üle värvida. Lisaks muud reguleerimis ja koostamise tööd. Esialgu ehk oleks olulisem võib olla see lihtsalt kokku laduda,et asjad ära ei kaoks. Aga jagage mõtteid, kui neid on.
Otsisin siis ka arvuti lõppematutest mälu soppidest fotod üles ja laadisin üles avalikku albumisse.Fotod võivad olla vähe ehmatavad kuna enam vähem sellises seisus ta minuni jõudis .
Esihark tundub olema sirelipõõsas või kraavis ära käinud aga kõike seda,mis selle võrriga tehtud on tasuks pigem eelmise omaniku käest küsida. Sain kaasa ka ühte teist võrriga, kaasa arvatud istme.
Hakkasin siis 2010.a kevadel vaatama kriitilise pilguga seda masinat,et mida siis edasi teha, värv oli originaal, paak seest roosteta ning ainuke asi,mis pani mul pea valutama on see,et asi on jube poolik.
Kuna varasemalt oli mul võrridest veel midagi jäänud ja siis sai ka mõni defitsiitsem asi juurde ostetud nagu kondel ja ketikaitse. Mõtlesin,et küll need ülejäänud teised asjad ka leiab.
Foto,mis tegin kevadel,kui olin kõik osad kokku korjanud ,mis laiali vedelesid, fotolt on puudu mõned asjad,mis hiljem üles leidsin:
Nii siis sai otsustatud,et kuni midagi paremat ei leia tuleb sellega tegelda ikka edasi. Suvel sain ka täiesti uued trossid ja silindri ning lisaks ka veel heebleid jm pisividinaid ostetud. Lisaks leidsin ka teise Riga 13 küll vanema mudeli,
kuid seal oli probleemiks see ,et omanik nõudis ulme summat selle eest ja ainukesed väärtuslikud asjad seal oli originaal mootor iste ja vändad,mida mul vaja läksid.
Hetkel on seis selline,et enam vähem kõik olemas v.a gaasikeeramise rull( on olemas miski Riga 7 pealt võetud räbal),
vändad(on olemas uued pedaalid ja keskjooks), leegitoru( sain ühe kaasa aga see läks sõbra projektile) ning ehk kõige olulisem asi: mootor mille leidmine juba hullem pähkel olnud.
Kuna ma rohkem olen ka auto inimene viimasel ajal on kaherattaliste asjad jäänud tahaplaanile ja olen ise ka lasknud mitu potensiaalset võimalust käest , puhas oma rumalus. Aga teisalt on ka ennast raske jagada mitme asja vahel.
Tuleviku plaan on pigem see,et vahetada kulunud asjad ära nagu laagrid ja see kõver esihark ja porilaud ning teha värviparandused,sest värv on tõesti raamil nii hästi säilinud,et pole mõtet seda üle värvida. Lisaks muud reguleerimis ja koostamise tööd. Esialgu ehk oleks olulisem võib olla see lihtsalt kokku laduda,et asjad ära ei kaoks. Aga jagage mõtteid, kui neid on.
MAZ- Kasutaja
- Postituste arv : 25
Age : 40
Registration date : 10/05/2009
Re: Riga-13, 1990 - MAZ
Ega teil juhuslikult veel ühte porilipakat üle pole? Muidu masinaga paistab palju tööd olema, edu!
jukuftw- Kasutaja
- Postituste arv : 289
Age : 29
Registration date : 13/12/2009
Re: Riga-13, 1990 - MAZ
Üle pole kahjuks midagi. Mõte on see,et kui saan komplektsema Riga 13 olgu siis uuem või vanem versioon, siis ilmselt selle likvideerin ära. Tööd on rohkem kui küllaga aga seda on iga masinaga tavaliselt kui tegema asud.
MAZ- Kasutaja
- Postituste arv : 25
Age : 40
Registration date : 10/05/2009
Re: Riga-13, 1990 - MAZ
Tervitus ja edu sulle selle masinaga.
Enda masina ostsin 350- oli umbes samas seisus.
Enda masina ostsin 350- oli umbes samas seisus.
tumbleweed- Kasutaja
- Postituste arv : 321
Age : 27
Registration date : 18/10/2010
Re: Riga-13, 1990 - MAZ
Võimatu pole miski, nädal tagasi just mõtlesin,et kui ikka D8 ei ole ega tule siis peaks panema D6 peale. See on küll selline pooleldi sohi tegemine aga välimuselt oleks too ikka parem kui mitte midagi. Vanaraua kokkuostus olen näinud igasugu võrride mootoreid aga tihti on need puru pekstud olnud või siis on mõni kiirem juba ära haaranud paremad asjad sealt.
Muidugi paar lolli küsimust ka:
- kas D6 väntvõll istub D8E karteritesse?
Minu meelest oli seal üks takistus aga ma ei mäleta enam,mis see oli. Seda,et väntvõllid on erinevad tean ja juba omadest kogemustest!
- mis on D6 a D8 karterite peamine erinevus,kui seda üldse on?
Muidugi paar lolli küsimust ka:
- kas D6 väntvõll istub D8E karteritesse?
Minu meelest oli seal üks takistus aga ma ei mäleta enam,mis see oli. Seda,et väntvõllid on erinevad tean ja juba omadest kogemustest!
- mis on D6 a D8 karterite peamine erinevus,kui seda üldse on?
MAZ- Kasutaja
- Postituste arv : 25
Age : 40
Registration date : 10/05/2009
Re: Riga-13, 1990 - MAZ
Väntvõlli süüte poolse otsa erinevus on. Magnetite siseavad on erinevate mõõtudega.D-6 minu mäletamist mõõda auk väiksem. Mis puutub karteritesse sobivust, siis ei tohiks vahet olla. Peaasi, et siduri poolne väntvõlli ots puksi sees ei lõtkuks.
urmet48- Moderaator
- Postituste arv : 539
Age : 41
Registration date : 24/03/2009
Re: Riga-13, 1990 - MAZ
Väike teema uuendus: Eile oli kokkusaamine kasutajaga urmet48 ja sain omale sobiva mootori, küll D6 aga parem ikka kui mitte miskit alustuseks.
Lisaks ostsin veel kasutajalt Kevin68 mõned puudunud osad juurde. Aga üldpilt läheb paremaks, ilmselt pean mootorit natuke remontima enne,kui saab seda reaalselt kasutama hakata. Ilmselt mõni osa veel tuleb juurde osta aga,midagi saab ka kokku panema hakata,seega olukord on märksa parem,kui siis kui ma seda teemat alustasin siin foorumis.
Lisaks ostsin veel kasutajalt Kevin68 mõned puudunud osad juurde. Aga üldpilt läheb paremaks, ilmselt pean mootorit natuke remontima enne,kui saab seda reaalselt kasutama hakata. Ilmselt mõni osa veel tuleb juurde osta aga,midagi saab ka kokku panema hakata,seega olukord on märksa parem,kui siis kui ma seda teemat alustasin siin foorumis.
MAZ- Kasutaja
- Postituste arv : 25
Age : 40
Registration date : 10/05/2009
Re: Riga-13, 1990 - MAZ
Saabus kevad ja vaja oli igasugu "rondid" tuulduma viia,pikale veninud talvest.
Vaatasin siis võrri kriitilise pilguga ja ei saa niisama midagi kokku laduda, see oleks olnud liiga lihtne,et tõsi olla. Tundub,et värvimisest ma ei pääse,kuna värv on ikka kohati lahti ja tükke väljas. Lisaks kuluks värskem välimus igas mõttes ära. Rat style idee läks nüüd lõplikult prügikasti jääb seekord teostamata.
Lammutasin esihargi laiali, tundub,et mats on ikka väga julm olnud, üks vedru oli ka pooleks sees. Ei tea kas neid esihargi otsasid enam kasutada annab,mõtlen sirgestada? Teisel hargil on muidu muud asjad korras aga esihargi otsad rooste külge võtnud ja kroom kohati maha tulnud.
Esiratta kilp on ka kahjustada saanud.
Raam on ka rooli kannu kohalt kõver,mis kõver,peab selle linna vedama ja seal pingi peal paika panema painded. Lisaks vajab ka ketikaitse keevitamist.
Hea on see,et sain enamus originaal polte elusalt kätte,lisaks vaatasin,et kuluks ära ka üks kuum tsinkimise ring osadele juppidele. Aga ma pole,kindel,et kas neid saab nii sama tsinkida kui rooste eemaldatud ja pestud õlist ja sodist.
Nii,et muud ei jää üle kui traathari ja liivapaber kätte.
Aga sellega asjad ei piirdunud:
Juhtrauad on ka kasutud, ülemine on vist mingi jalgratta oma või minu jaoks tundmatu mopeedi oma.
Alumine on originaal juhtraud,millel pisi vigadele lisaks on üks tõsine probleem.
seda mõra nähes on selge,et tuleb teine juhtraud leida,mis poleks kategoorias rat style.
Kas see on ikka riga-13 esiratta võll/telg?
Miski iidvana riga ja Mini mopeedi pidurisüsteemid, põhimõtteliselt vahetuseks riga 13 omade vastu.
See,mis küljes oli on seest poolt saanud vee kahjustused ja alumiinium on mõnusalt ära oksüdeerunud.
Summuti muidu korras aga need kriimud ei meeldi mulle, esialgu peab selle summutiga läbi ajama.
Istme osas on ka probleemid ilmnenud, nahal on tükid alt äärest ära rebitud ja kinnitada ei saa istet enam plaadi külge.
Kokkuvõttes nüüd tuleb esialgsest välja köhida üle 100 EUR enam,kuna liiga palju asju osutus praagiks
Vaatasin siis võrri kriitilise pilguga ja ei saa niisama midagi kokku laduda, see oleks olnud liiga lihtne,et tõsi olla. Tundub,et värvimisest ma ei pääse,kuna värv on ikka kohati lahti ja tükke väljas. Lisaks kuluks värskem välimus igas mõttes ära. Rat style idee läks nüüd lõplikult prügikasti jääb seekord teostamata.
Lammutasin esihargi laiali, tundub,et mats on ikka väga julm olnud, üks vedru oli ka pooleks sees. Ei tea kas neid esihargi otsasid enam kasutada annab,mõtlen sirgestada? Teisel hargil on muidu muud asjad korras aga esihargi otsad rooste külge võtnud ja kroom kohati maha tulnud.
Esiratta kilp on ka kahjustada saanud.
Raam on ka rooli kannu kohalt kõver,mis kõver,peab selle linna vedama ja seal pingi peal paika panema painded. Lisaks vajab ka ketikaitse keevitamist.
Hea on see,et sain enamus originaal polte elusalt kätte,lisaks vaatasin,et kuluks ära ka üks kuum tsinkimise ring osadele juppidele. Aga ma pole,kindel,et kas neid saab nii sama tsinkida kui rooste eemaldatud ja pestud õlist ja sodist.
Nii,et muud ei jää üle kui traathari ja liivapaber kätte.
Aga sellega asjad ei piirdunud:
Juhtrauad on ka kasutud, ülemine on vist mingi jalgratta oma või minu jaoks tundmatu mopeedi oma.
Alumine on originaal juhtraud,millel pisi vigadele lisaks on üks tõsine probleem.
seda mõra nähes on selge,et tuleb teine juhtraud leida,mis poleks kategoorias rat style.
Kas see on ikka riga-13 esiratta võll/telg?
Miski iidvana riga ja Mini mopeedi pidurisüsteemid, põhimõtteliselt vahetuseks riga 13 omade vastu.
See,mis küljes oli on seest poolt saanud vee kahjustused ja alumiinium on mõnusalt ära oksüdeerunud.
Summuti muidu korras aga need kriimud ei meeldi mulle, esialgu peab selle summutiga läbi ajama.
Istme osas on ka probleemid ilmnenud, nahal on tükid alt äärest ära rebitud ja kinnitada ei saa istet enam plaadi külge.
Kokkuvõttes nüüd tuleb esialgsest välja köhida üle 100 EUR enam,kuna liiga palju asju osutus praagiks
MAZ- Kasutaja
- Postituste arv : 25
Age : 40
Registration date : 10/05/2009
Re: Riga-13, 1990 - MAZ
Esiratta võll on orginaal arvatavasti, kui miskit juppe tarvis siis suhtleme msn'i kaudu edasi, mul ehk üht-teist pakkuda sulle.
Re: Riga-13, 1990 - MAZ
Unustasin küsida,et kuidas ma saaks need kleepsud maha ja kas leidub ka kodanikku meie seas,kes teeb replika kleepse?
MAZ- Kasutaja
- Postituste arv : 25
Age : 40
Registration date : 10/05/2009
Re: Riga-13, 1990 - MAZ
Kasutaja Oldmoped miski aeg tegeles kleepsudega. Võid temalt küsida. Kui kleepsu säilitamise soovi pole, siis fööniga soojaks ja kärista maha.
urmet48- Moderaator
- Postituste arv : 539
Age : 41
Registration date : 24/03/2009
Re: Riga-13, 1990 - MAZ
Tänase seisuga tuleb tunnistada,et selle Riga 13 raam on lootusetult kõver lisaks on terver rida pisividinaid sisuliselt kasutuskõlbmatud. Tuleb tunnistada,et asi on liiga läbi omadega ja selle kordategemine ulmeliselt kallis ja mõtekam on osta komplektne asi.
Kuna silmapiiril on korralikum võrr siis tänase seisuga võib minukäest küsida juppe,mida ma ära kasutada ei kavatse järgmise võrri juures. Kellel huvi palun kontakti võtta emaili kaudu,sest käin siin foorumis harva.
Kuna silmapiiril on korralikum võrr siis tänase seisuga võib minukäest küsida juppe,mida ma ära kasutada ei kavatse järgmise võrri juures. Kellel huvi palun kontakti võtta emaili kaudu,sest käin siin foorumis harva.
MAZ- Kasutaja
- Postituste arv : 25
Age : 40
Registration date : 10/05/2009
Similar topics
» WaZ: Riga 13, 1990
» Wex Riga 13 1990
» Rigav6rr: Riga 13, 1990
» Riga-13, 1990 - riGa13
» Kevin68, РМЗ 1.413-6 ( Riga-13 ) 1990
» Wex Riga 13 1990
» Rigav6rr: Riga 13, 1990
» Riga-13, 1990 - riGa13
» Kevin68, РМЗ 1.413-6 ( Riga-13 ) 1990
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Permissions in this forum:
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele