Kevin68, РМЗ 1.413-6 ( Riga-13 ) 1990
+11
wex
Sergo
Corpy
koppel
urmet48
indrek06
regardman
reymo1995
canyondrift
kuivati
Kevin68
15 posters
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 7
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Kevin68, РМЗ 1.413-6 ( Riga-13 ) 1990
Nonii, täna sai see kaua jahitud võrr ära ostetud. Masin asus minu kodukohast 19 kilomeetri kaugusel ning minul transporti polnud. Umbes Kärdla linna väljasõidul lõppes mu rattal kütus ning edasiminek toimus lükates. Peale 5'ndat kilomeetrit tuli õnneks Tiit autoga järgi ning sai ilusasti punna koju transporditud. Orginaalist on puudu kummilapakad, mis kinnituvad porilauade külge, ketikaitse ning plastmass korpus, mis käib esitule ümber. Tehniliselt on masin väga heas korras, sinna minnes läks ühe vändaringiga käima ning kodus läks veel paremini käima. Masinal on bensiinipaagi ja sadula vahel üks pisike lüliti, millest saab tuled peale panna, kuid see asendub varsti orginaaliga. Esipidurit pole, kuid vajalikud jupid on sadula all olemas. Kahjuks esineb masinal iluvigu, värv on suhteliselt viletsalt selga visatud ning esivelg on roostes. Muidu kroomdetailid ülihästi säilinud. Siduri link küljes on üks isearetatud asi, selle põhimõtte on see et, kui sidur alla vajutada siis saab selle jupi siduri peal panna ning sidur püsib ise peal. Vabakäik nagu eelmine omanik ütles. Eesmärk saavutada masin võimalikult orginaali lähedaseks ning suvel sõidan võibolla sellega isegi kokkutulekule. Lisan paar pilti ka, mis said peale koju jõudmist tehtud.
Tagant on näha, kuidas pakiraami alt värv koorub.
Minukätte pole seni nii ilusa leegitoruga masinat jõudnud.
Panin ta korra koju jõudes käima ka ning tegin video tühikäigul tõõtamisest.
- https://www.youtube.com/watch?v=_ltMpbhSiCQ
Kevin.
Tagant on näha, kuidas pakiraami alt värv koorub.
Minukätte pole seni nii ilusa leegitoruga masinat jõudnud.
Panin ta korra koju jõudes käima ka ning tegin video tühikäigul tõõtamisest.
- https://www.youtube.com/watch?v=_ltMpbhSiCQ
Kevin.
Viimati muutis seda Kevin68 (Nelj Juun 18, 2009 4:35 am). Kokku muudetud 1 kord
Re: Kevin68, РМЗ 1.413-6 ( Riga-13 ) 1990
Täna sai masina vähe lähemalt tutvutud. Esialgu võtsin silindri maha ning vaatasin kolbi ja kolvirõngad üle, kolb ja rõngad veel peaksid aitama aga silindris pisike kriim sees. Eks kui kevadel värvimiseks läheb, vahetab ära. Mootori lahtivõttes avastasin, et üks mootorikinnitus pooleks, see sai siis asendatud. Homme vahetan arvatavasti bensiini vooliku ära ning lõikan küünlajuhtme natukene lühemaks, küünal on ka enda aja juba päris ära elanud. Keerasin mitteorginaal hargi kinnituse ka küljest ning panin orginaali külge, hargil on see pikk polt ning vedru puudu. Üldiselt muud nagu ei teinudki, vahetasin paar mutrit, seibi ka uute vastu. Peale seda sai masin täna jälle välja ajatud, aga täna ei saanud kohe ültse mitte sõita. Tegelikult tahtsin proovida kas ültse enam käima läheb.
Pilt pooleks mootori kinnitusest.
Kevin.
Pilt pooleks mootori kinnitusest.
Kevin.
Viimati muutis seda Kevin68 (Esm Juul 20, 2009 8:29 am). Kokku muudetud 1 kord
Re: Kevin68, РМЗ 1.413-6 ( Riga-13 ) 1990
Väga kena võrr. Edu sulle sellega. Kas sul vändad tõõtavad ka?
Ok. Tegelikult ma tahtsin õelda, et su Ukrainal on esi porikas valesti külge pandud. See kinnitus millega porikas ülevalt kahvli külge kinnitub, käib tahapoole, mitte ettepoole.
Ok. Tegelikult ma tahtsin õelda, et su Ukrainal on esi porikas valesti külge pandud. See kinnitus millega porikas ülevalt kahvli külge kinnitub, käib tahapoole, mitte ettepoole.
kuivati- Moderaator
- Postituste arv : 258
Registration date : 15/11/2008
Re: Kevin68, РМЗ 1.413-6 ( Riga-13 ) 1990
Ma tänan. Vändad tõõtavad isegi väga korrekstelt, käivad väga kergelt ja nii. Kuigi see ketipinguti läheb varsti lõplikult pooleks, aga seda pidi päris palju turul müüa olema. Kurat, jah alles pildil vaatasin, et valesti peal. Järjekordselt tänan, et mu ratta vigu tähele paned.
Kevin.
Kevin.
Viimati muutis seda Kevin68 (Reede Mai 15, 2009 10:04 am). Kokku muudetud 1 kord
Re: Kevin68, РМЗ 1.413-6 ( Riga-13 ) 1990
Täna oli plaan minna Kauri garaazi, et vaadata ehk saab sealt miskit mis mul puudu. Vaatasin aknast välja ja mõtlesin et täna niikuinii vähem jääd ja lähen punnaga. Ajasin keldrist välja, paagis oli kerge tilk veel alles, kallutasin paagi teisele poolele et kätte saaks. Siis väntasin masin laksust käis. Alles sõites avastasin et jääd pole sugugi vähemaks jäänud, jää peale jõudes masin ei libisenud, kuid hoidsin igaksjuhuks jalad maas. Sain juba umbes 20 km/h kätte ning siis tuli keset teed suur veeloik, mille all täielik jää. Algul läks ühte pidi küljeks, siis sain kuidagi sirgeks ning hoo suhteliselt maha ning lõpuks libises esiratas lishalt alt ära. Masin jõudsin õnneks külje peale pandud, aga ise maandusin külili veelompi, istme alt pudenes muidugi kõik asjad ka veelompi. Muidugi esmana ma tõstsin võrri ruttu püsti, õnneks ei juhtunud midagi. Läksin lükates koju, panin teised riided selga ning ronisin uuesti võrri selga. Peale kui garaazist tulema sain tuli mulle auto vastu, siis peatus ning keris akna alla, vastu vaatas kunagine abipolitseinik, algul mõtlesin et küsib lube vms, aga too hakkas rääkima et mul oleks koos kettidega kergem sõita, siis ei kuku koguaeg. Sai täna maanteel kiiremini ka proovitud sõita, mingi kohapeal jäi pidama, siis veab jälle edasi. Ise arvan, et lahja segu. Nüüd vast enne kevadet tõesti välja enam ei aja, aurude peal tulin koju ka, vaheldumis tõõtas, väntasin , tõõtas, väntasin.
Kevin.
Kevin.
Re: Kevin68, РМЗ 1.413-6 ( Riga-13 ) 1990
Sai veel täna D6 karteri poolte vastu vahetatud tagutuli. Vana tuleklaas oli kruvidega ülekeeratud ning praod sees, veel oli hulgaliselt kriime ning kinnitus koht ei olnud orginaal.
Tagutuld tagasi ei pannud, sest enne üle värvimist see masin keldrist välja ikka ei tule enam.
Kevin.
Tagutuld tagasi ei pannud, sest enne üle värvimist see masin keldrist välja ikka ei tule enam.
Kevin.
Viimati muutis seda Kevin68 (Teis Aug 18, 2009 12:05 pm). Kokku muudetud 1 kord
Re: Kevin68, РМЗ 1.413-6 ( Riga-13 ) 1990
Hei taas, kevadel värvimisest vist midagi välja ei tule, no lishalt ei saa päeva masinast eemal olla.. igapäev tahaks midagi ikka nokitseda. Täna sai siis esimene etapp enamjaolt tehtud ning masin pulkadeks lammutatud, ainuke mis raamile külge jäi oli esihark ning lenks, sest polnud sobivaid võtmeid all ning olin liiga laisk et ülesse minna.
Paar pilti siis tänasest tööst.
Homme ehk saab juba vaikselt lihvimist alustatud ning see esihark ka küljest ära võetud.
Kevin.
Paar pilti siis tänasest tööst.
Homme ehk saab juba vaikselt lihvimist alustatud ning see esihark ka küljest ära võetud.
Kevin.
Viimati muutis seda Kevin68 (Esm Juul 20, 2009 8:32 am). Kokku muudetud 1 kord
Re: Kevin68, РМЗ 1.413-6 ( Riga-13 ) 1990
Nonii, esimene ning teine etapp on läbitud. Kolmas etapp ehk kruntimine vajab veel natukene tegemist, kuid sai see ka enamvähem tehtud. Kruntimiseks kasutasin musta metall krundi värvi, mis jäi üldiselt hea ning ühtlasi oli see ka esimene kruntimine, mida pintsliga tegin. Veel jõudis kohale peegel, mille ma paar päeva tagasi ostsin. Esihargi loksumise selgitasin ka välja, nimelt kui võtsin esihargi lahti, kukkus üks laager välja, seejärel laagrikuulid. Nädalavahetusel loodan värvitud saada, loodan et kompressoriga.
Selline oli laager, mis end esihargis peitis.
Peegel.
Krunditud asjad. ( miskipärast on pildi peale pintsli sooned jäänud, päriselt on asjad üpris siledad.. )
Pildid on tehtud peale kuivamist ning sellepärast ka asjad mustad, sest jõudsin juba õliste näppudega peal käia. Muidu on pakiraam, esihark ning raam samuti krunditud, aga ei hakka nii palju pilte lisama.
Kevin.
Selline oli laager, mis end esihargis peitis.
Peegel.
Krunditud asjad. ( miskipärast on pildi peale pintsli sooned jäänud, päriselt on asjad üpris siledad.. )
Pildid on tehtud peale kuivamist ning sellepärast ka asjad mustad, sest jõudsin juba õliste näppudega peal käia. Muidu on pakiraam, esihark ning raam samuti krunditud, aga ei hakka nii palju pilte lisama.
Kevin.
Viimati muutis seda Kevin68 (Esm Juul 20, 2009 8:33 am). Kokku muudetud 1 kord
Re: Kevin68, РМЗ 1.413-6 ( Riga-13 ) 1990
Krunt lihvi 1000'se liivapaberiga veelkord üle, siis jääb pealispind ka siledam.
Viimati muutis seda canyondrift (Esm Veeb 08, 2010 6:00 pm). Kokku muudetud 1 kord
Re: Kevin68, РМЗ 1.413-6 ( Riga-13 ) 1990
Eile sai veel jupid teiseltpoolt värvitud ning täna hakkasin kokku laduma, tänud siis kaasfoorumlasele Kaurile, kes mul selle sääreka kokku aitas panna! Peeglit, tulesi ning summutit veel küljes pole, sest värv oli veel "toores" ning kokkupannes tegime väiksed täkid sisse, need sai nüüd ära värvitud. Pilt siis tänasest seisust,
Masin on tegelikult natukene teist värvi, aga digikas teeb heledamaid pilte.
Kevin.
Masin on tegelikult natukene teist värvi, aga digikas teeb heledamaid pilte.
Kevin.
Re: Kevin68, РМЗ 1.413-6 ( Riga-13 ) 1990
Tänase seisuga siis masin lõplikult koos. Ainult peeglit pole külge veel saanud kuna pole jõudnud kinnitust teha.
Pilt ka,
Kevin.
Pilt ka,
Kevin.
Re: Kevin68, РМЗ 1.413-6 ( Riga-13 ) 1990
Nonii.. see masin vast ei hakka veel niipea liikuma. Ükspäev ajasin juba masina välja, läksin vändates bensiinijaama ning tulin vaikselt sõites tagasi, koduni oli 250 meetrit. Õli ka polnud, siis võtsin Peugeoti mootori õli. Algselt oli plaan kuskile sõitma minna, et kontrollida kas vigu on juurde tulnud. Sõitma minnes, polnud masinal ültsegi jõudu ning algselt pindin väntadega hoogu juurde andma, jättis ka mingit moodi vahele ning kett ragises suht hullult. Jõudes healjuhul 400 meetrit sõita lõi kuskilt küünla alt õhku välja ja hakkas podisema, nagu küünalt polekski. Minu imestuseks olin küünla põhimõtteliselt pool lahti jätnud, mootori oli samuti täiesti tulikuum. Keerasin küünla kinni ning läksin tagasi koju, lasin masinal maha jahtuda ning proovisin uuesti. Käima läks ilusasti, mootor enam tuliseks ei läinud aga jõudu endiselt polnud. Mootor poleks nagu jaksanud ära vedada, vahepeal lõi ratta pooleks sekundiks all plokki, aga see oli võibolla tingitud ilmastikust. ( lumi ning kohati jää ) Rohkem edasi sõita ei julgenud ning panin masina sooja ruumi ära. Peale seda on kolm päeva mõõdunud ning masina juurde pole saanud kuna olin tõbine. Täna käisin Talupoes ning ostsin uue küünla ning läksin ka punnat vaatama. Ketti lõdvemaks lastes hakkas masin palju kergemalt käima ning ratas ei jäänud ka enam plokki, aga nüüd lõõb kuskilt silindrist õhku välja, kuigi küünal ning silindri mutrid korralikult kinni keeratud, veel on tagumise ratta mutri kinnitus kohal vint maas ning värvil juba täkid sees + mõndades kohtadest tuleb isegi näpuga nühkides maha.. Hetkel jääb masin seisma ning mina pean hakkama taas raha kokku ajama, et viia üks korralik kapitaal remont läbi ning enne suve masin käima saada..
Uuest küünlast kah pilt.
Kevin.
Uuest küünlast kah pilt.
Kevin.
Re: Kevin68, РМЗ 1.413-6 ( Riga-13 ) 1990
Kevin68 kirjutas:värvil juba täkid sees + mõndades kohtadest tuleb isegi näpuga nühkides maha..
Kas lihvisid ka krundi matiks? Minule on igatahes nii õpetatud, et krunt peal, siis see matiks omakorda ja siis värv peale.
Re: Kevin68, РМЗ 1.413-6 ( Riga-13 ) 1990
Värv ise on matt. Aga krundi pind peab matt olema. Sa oleks pidanud ennem krundi õhukese liivapaberiga üle tegema. Siis tekivad krundi pinnale pisikesed sooned, kuhu värv tugevalt kinni jääb
kuivati- Moderaator
- Postituste arv : 258
Registration date : 15/11/2008
Re: Kevin68, РМЗ 1.413-6 ( Riga-13 ) 1990
Võtsin eile õhtul mootori maha, et selgust saada miks silindri või kusagilt küünla vahelt õhku läbi pressib. Peale silindri eemaldamist eemaldasin ka silindrikaane ning avastasin et tihendit pole. Siit aga küsimus, kuidas ta siis enne tõõtas nii, et õhku vahelt läbi ei pressinud? Veel ajasin enne seda masina välja, enam ei läinud ültse käima. Väntades läks ka ketipinguti veel kõveramaks ning kett jooksis maha.
Kevin.
Kevin.
Re: Kevin68, РМЗ 1.413-6 ( Riga-13 ) 1990
Võibolla ta sul lihtsalt liigutas midagi ära selle silindri peale paneku ja maha võtuga. Näiteks olid mutrid sitasti kinni keeratud ja kui maha minnes mingi kopsu sai, siis lõi õhuava sisse.
Kui ta sul hullult kõvasti õhku kuskilt võtab, siis kaval oleks ka kontrollida eska tihendit, mis asub magnedo taga. Mul oli kunagi sarnane probleem, pöördesse ei läinud, jätsin seisma ja enam ei käivitu üldse. Nuputasin mis ma nuputasin, olin peaaegu mootorit juba maha võtmas, kui süütemängu kaane maha keerasin ja nägin, et alumiiniumplaat on lahti tulnud. Panin selle kinni ja käis momentaalselt.
Kui see viga pole, siis kuivata süütemäng ära ja kontrolli kõiki ühendusi, ega eriti muus asjas viga ei saa olla kui just karburaator must pole ja küünalt märjaks ei pillu.
Kui ta sul hullult kõvasti õhku kuskilt võtab, siis kaval oleks ka kontrollida eska tihendit, mis asub magnedo taga. Mul oli kunagi sarnane probleem, pöördesse ei läinud, jätsin seisma ja enam ei käivitu üldse. Nuputasin mis ma nuputasin, olin peaaegu mootorit juba maha võtmas, kui süütemängu kaane maha keerasin ja nägin, et alumiiniumplaat on lahti tulnud. Panin selle kinni ja käis momentaalselt.
Kui see viga pole, siis kuivata süütemäng ära ja kontrolli kõiki ühendusi, ega eriti muus asjas viga ei saa olla kui just karburaator must pole ja küünalt märjaks ei pillu.
Re: Kevin68, РМЗ 1.413-6 ( Riga-13 ) 1990
Masin sõidab taas, küll vaikselt turtsub veel, aga ikka tunduvalt parem kui enne ning enam ei peksa seda õhku ka läbi. Sõita veel väga ei tahtnud kuna tagumisel ventiil midagi viga ning laseb õhu välja, veel on sidur ühedamata. Aga ma vaatan homme süüte ka üle, ehk peitubki põhiviga hoopis seal.
Kevin.
Kevin.
Re: Kevin68, РМЗ 1.413-6 ( Riga-13 ) 1990
01.02.2009
Sai siis täna jälle tund - poolteist masinat tehtud. Kõigepealt võtsin siduri lahti ning vaatasin kui suur see loks on, peale kokku panemist sain jälle siduri korda. Vahetasin küünla ning nüüd ei peksa enam küünalt lahti ning sain ka koha peale nii seisma, et ei peaks koguaeg gaasiga mängima, kusjuures nüüd tõõtab isegi väga madalatel pööretel koha peal. Täna vähenes kiirus veelgi, kui kunagi läks 40-45, siis praeguseks on tippkiirus 15 km/h.. Segukruvi on põhimõtteliselt täiesti sisse keeratud, võibolla ühe tiiru annaks veel teha, kuid ikka saab liiga palju kätte. Täna on saunapäev ka ning ei taha sinna õli ning bensiiniga mäkerdama minna. Ehk homme peale kooli üritab selle asja ka korda saada.
Muide, ühel sõbral on kompressor ning lubab mul seal võrri üle värvida.
Kevin.
Sai siis täna jälle tund - poolteist masinat tehtud. Kõigepealt võtsin siduri lahti ning vaatasin kui suur see loks on, peale kokku panemist sain jälle siduri korda. Vahetasin küünla ning nüüd ei peksa enam küünalt lahti ning sain ka koha peale nii seisma, et ei peaks koguaeg gaasiga mängima, kusjuures nüüd tõõtab isegi väga madalatel pööretel koha peal. Täna vähenes kiirus veelgi, kui kunagi läks 40-45, siis praeguseks on tippkiirus 15 km/h.. Segukruvi on põhimõtteliselt täiesti sisse keeratud, võibolla ühe tiiru annaks veel teha, kuid ikka saab liiga palju kätte. Täna on saunapäev ka ning ei taha sinna õli ning bensiiniga mäkerdama minna. Ehk homme peale kooli üritab selle asja ka korda saada.
Muide, ühel sõbral on kompressor ning lubab mul seal võrri üle värvida.
Kevin.
Re: Kevin68, РМЗ 1.413-6 ( Riga-13 ) 1990
Nii. Tänase seisuga siis võrr sõidab korralikult. Kruttisime vana silindri maha ja panime minu D-5 oma asemele. Peale seda natuke veel näppimist ja lõpuks oligi kõik korras. Eks Kevin kirjutab pikemalt
Ja täna siis oli see päev, mil sain võrriga esimest korda elus sõita. Juhuuu...olen nüüd õnnelik
Ja täna siis oli see päev, mil sain võrriga esimest korda elus sõita. Juhuuu...olen nüüd õnnelik
Re: Kevin68, РМЗ 1.413-6 ( Riga-13 ) 1990
02.02.2009
Eelnev õhtu sai siis Reymolt natukene silindrit välja pressida tõesti. Leppisime siis kokku, et järgnev päev ehk siis täna lähme kohe peale kooli sinna ning keerame silindri maha. Mõeldud, tehtud ning silinder oligi peal, õhku enam välja ei pressi ning masin käivitus ka perfektselt. Kuid kiiruse aretamiseks oli ikka probleeme, põhjus paiknes selles et sai liialt palju kätte ning tagumine kumm oli ikka väga tühi.. väheke loll tegu oli küll tühja kummiga paar otsa teha, aga sõitmata ka ei tahtnud jätta. Reymo tõi siis kodus käsipumba ning kukkus pumpama. Peale kummi täis pumpamist liikus masin hoopis paremini kui enne ning siis sai hakatud segu ning sidurit paika seadma. Peale seda kui need oli paigas, sai juba nii kohapealt ära, et jalgadega poleks pidanud hoogu lükkama. Reymol muidugi see ei õnnestunud, kuna ta lasi plaksti siduri lahti ning välja ta surigi. Peale seda, kui hakkasime vaikselt koju minema, hakkas masin veel paremini tõõle ning võiks ka õelda et nüüd tõõtab samamoodi nagu ta tõõtas osteski. 3-4 tundi sõidu- ning remondirõõmu ning korda ta saigi! Homme vast ajame Reymoga veel punna välja, Reymo tungival soovil siis.. Arvan, et teen mingi päev paari kilomeetrise otsa ka, siis näeb kui hästi masin vastu peab. Üldiselt Reymo sai esimese sõiduga paremini hakkama kui mina kunagi, aga lõpetas kurvist välja sõites.
Ps. Tegime video ka, aga suurt midagi aru ei saa ning teeme homme veel klippe ja paneme ühe video kokku!
Kevin.
Eelnev õhtu sai siis Reymolt natukene silindrit välja pressida tõesti. Leppisime siis kokku, et järgnev päev ehk siis täna lähme kohe peale kooli sinna ning keerame silindri maha. Mõeldud, tehtud ning silinder oligi peal, õhku enam välja ei pressi ning masin käivitus ka perfektselt. Kuid kiiruse aretamiseks oli ikka probleeme, põhjus paiknes selles et sai liialt palju kätte ning tagumine kumm oli ikka väga tühi.. väheke loll tegu oli küll tühja kummiga paar otsa teha, aga sõitmata ka ei tahtnud jätta. Reymo tõi siis kodus käsipumba ning kukkus pumpama. Peale kummi täis pumpamist liikus masin hoopis paremini kui enne ning siis sai hakatud segu ning sidurit paika seadma. Peale seda kui need oli paigas, sai juba nii kohapealt ära, et jalgadega poleks pidanud hoogu lükkama. Reymol muidugi see ei õnnestunud, kuna ta lasi plaksti siduri lahti ning välja ta surigi. Peale seda, kui hakkasime vaikselt koju minema, hakkas masin veel paremini tõõle ning võiks ka õelda et nüüd tõõtab samamoodi nagu ta tõõtas osteski. 3-4 tundi sõidu- ning remondirõõmu ning korda ta saigi! Homme vast ajame Reymoga veel punna välja, Reymo tungival soovil siis.. Arvan, et teen mingi päev paari kilomeetrise otsa ka, siis näeb kui hästi masin vastu peab. Üldiselt Reymo sai esimese sõiduga paremini hakkama kui mina kunagi, aga lõpetas kurvist välja sõites.
Ps. Tegime video ka, aga suurt midagi aru ei saa ning teeme homme veel klippe ja paneme ühe video kokku!
Kevin.
Re: Kevin68, РМЗ 1.413-6 ( Riga-13 ) 1990
03.02.2009
Tänane päev hea ei olnud.. sõitsin koos rollumeestega ca. 2-3 kilomeetrit Palusse, keskmine kiirus 35 km/h ja kõik paistis okei olevat. Aga sõites juba tundus, et masin ei vea nii kuidas peaks. Algul oli kindel et segu vale ning hakkasin seda seal proovima, ikka midagi ei muutunud. Peale natukest testimist hakkas taguratas taas kinni jooksma, teeb ühe tiiru ära ning siis laks ja masin sureb välja, uuesti lükates jälle tõõtab. Lõpuks otsustasin koju ära viia, siis aga hakkas kostma kriginat tagaratas ning vahepeal oli selline tunne et tõmbab mootori pealt ära, no lishalt niimoodi jõnksutas et jube. Sidur lõpetas ka tõõtamise ning sellepärast tulingi vaikselt põristades. Homme võtab taguratta lahti ning arvatavasti peab vahetama laagrid nii nagu ka siduri omad..
Kevin.
Tänane päev hea ei olnud.. sõitsin koos rollumeestega ca. 2-3 kilomeetrit Palusse, keskmine kiirus 35 km/h ja kõik paistis okei olevat. Aga sõites juba tundus, et masin ei vea nii kuidas peaks. Algul oli kindel et segu vale ning hakkasin seda seal proovima, ikka midagi ei muutunud. Peale natukest testimist hakkas taguratas taas kinni jooksma, teeb ühe tiiru ära ning siis laks ja masin sureb välja, uuesti lükates jälle tõõtab. Lõpuks otsustasin koju ära viia, siis aga hakkas kostma kriginat tagaratas ning vahepeal oli selline tunne et tõmbab mootori pealt ära, no lishalt niimoodi jõnksutas et jube. Sidur lõpetas ka tõõtamise ning sellepärast tulingi vaikselt põristades. Homme võtab taguratta lahti ning arvatavasti peab vahetama laagrid nii nagu ka siduri omad..
Kevin.
Re: Kevin68, РМЗ 1.413-6 ( Riga-13 ) 1990
07.02.2009
Pole nüüd paar päeva võrri näppinud, lishalt pole viitsimist või siis tahtmist olnud. Täna sai aga kätte võetud ning võrri juurde mindud. Kõigepealt keerasin tagumise ratta ühe mutri lahti ning seejärel puksi järel oleva mutri. Ratta kinni jooksmise põhjus oligi see, et see mutter oli liiga kõvasti sinna peale keeratud. Viisin masina üles ning panin käima, käivitus koheselt ning tegin paar proovi ringi. Kuna hääled tundusid esialgu "kohased", siis saigi kiiver pähe tõmmatud ja maanteele mindud. Kui kiirus jõudis 25-30 km/h kanti, hakkas masin turtsuma ning vahele jätma. Esialgu arvasin et segu vale ning peatasingi masina et seda natukene sättida. Peale segu sisse keeramist jäi seis ikka samaks ning otsustasin koju tagasi põristada. Siis kutsusin kohale kaasfoorumlase Kauri, natukene nuputamist ning jõudsimegi süüteni. Esialgu arvasime, et süüde liiga hiline. Peale süüte reguleerimist tekkis kontaktide vahele säde, Kauri arvas, et see tekib sellest et mingi metalli jupp käib vastu magnetit ning sai pandud plastmass seibid. Seis ikka sama. Lõpuks saime aru, et kuna sõitsin ilma süüte karbita siis oli kondensaator vastu kruvi ning ei ulatanud metallini. Peale kaane ette panemist hakkas masin koheselt käima. Kuna täna oli jube sopane ilm siis pöördusin ainult mõne ringiga.
Kevin.
Pole nüüd paar päeva võrri näppinud, lishalt pole viitsimist või siis tahtmist olnud. Täna sai aga kätte võetud ning võrri juurde mindud. Kõigepealt keerasin tagumise ratta ühe mutri lahti ning seejärel puksi järel oleva mutri. Ratta kinni jooksmise põhjus oligi see, et see mutter oli liiga kõvasti sinna peale keeratud. Viisin masina üles ning panin käima, käivitus koheselt ning tegin paar proovi ringi. Kuna hääled tundusid esialgu "kohased", siis saigi kiiver pähe tõmmatud ja maanteele mindud. Kui kiirus jõudis 25-30 km/h kanti, hakkas masin turtsuma ning vahele jätma. Esialgu arvasin et segu vale ning peatasingi masina et seda natukene sättida. Peale segu sisse keeramist jäi seis ikka samaks ning otsustasin koju tagasi põristada. Siis kutsusin kohale kaasfoorumlase Kauri, natukene nuputamist ning jõudsimegi süüteni. Esialgu arvasime, et süüde liiga hiline. Peale süüte reguleerimist tekkis kontaktide vahele säde, Kauri arvas, et see tekib sellest et mingi metalli jupp käib vastu magnetit ning sai pandud plastmass seibid. Seis ikka sama. Lõpuks saime aru, et kuna sõitsin ilma süüte karbita siis oli kondensaator vastu kruvi ning ei ulatanud metallini. Peale kaane ette panemist hakkas masin koheselt käima. Kuna täna oli jube sopane ilm siis pöördusin ainult mõne ringiga.
Kevin.
Re: Kevin68, РМЗ 1.413-6 ( Riga-13 ) 1990
09.02.2009
Nii, täna sai peale kooli Reymoga Rauapoes käidud ning paar mutrit, seibi ja polti ostetud. Minu arve läks ca. 5~ krooni maksma, müüa ka naeris. Jõudsin siis koju, kruvisin asjad külge ning ajasin masina välja. Panin käima, tegin väikse testi ringi ning kõik tundus korras olevat. Võtsin kiivri ning põristasin Ristivälja poole Mardile külla. Teed olid jääst ning lumest haljad ning kiirus jäi 40-45 km/h kanti. Kuid järsku avanes ühes väikses ristis jää, punna hakkas kohe kiiremini ratast vedama ning läks igati pidi. Õnneks sain masina pidama ilma kukkumiseta, kusjuures täpselt samas kohas läks suvel ka Riga-11'ne kett pooleks ning mosse oleks seal ristis peaaegu sõbra Galantile tagant sisse põrutanud, kui seda pimedas tõime. Varsti jõudsin juba sinna, kus Mardi poole alla keerab ning läksin igaksjuhuks lükates edasi kuna jääd oli sellel väiksel teel ikka väga palju. Sinna jõudes läksin ukse taha, koputasin kaks korda ning hakkasin juba ära minema, jõudsin võrri teistpidi peaaegu keerata kui mees tuli ukse peale. Küsisin kas seda säärekat saaks korra veel näha ning vastas, et läheb paneb selga. Pilte tegema ei mahtunud, kuna oli oma sapika ka sinna samasse garaazi ära mahutanud. Võrri oli ta Käinast tellinud kunagi 800 rubla eest, peale seda läksid hinnad juba üle tuhande rubla. Sääreväristaja soetamise põhjuseks oli just see, et mõnikord sai vintis peaga kodu poole tulema hakatud ning siis ei ole julgenud Minski selga ronida. Masinal pidid olema isegi veel paberid/dokumendid alles kuid ta pole viitsinud neid ülesse otsida. Mootoris on ainult kolvirõngad vahetatud, mis ta tellides kaasa sai. Veel mainis ta, et kuna tervis halb, siis eriti enam sellega ei sõida. Tema väitel pole ainuke orginaal asi rooste. Eelmise aasta suvel ajas välja ja käis sellega sapika asemel poes ( et säästa bensiini ), üle eelmine seisis. Lõpuks võtsin julguse kokku ning küsisin ka kas see müüa pole ning vastas, et otsest müügi soovi pole kuid pidi mõtlema. Veel räägisime u. poole tunnikese jagu sapikatest ning küsisin veel kas kellegil teisel siin külapeal võrre ei leidu. Ütles et Käina poole minnes kollases majas elas üks mees, kellega koos ta võrri ostis, soetas see teinegi endale võrri kuid nüüdseks on siit ilmast lahkunud ning ka poeg, teine poeg on vist invaliid ning ei ela ka enam seal majas. Siis tuli meelde et olen seal maja ukse taga ennegi käinud, sest kuulsin kellegi käest et seal pidavat võrrid olema. Mainis veel, et kord kuus pidavat seal linnast keegi käima ning maja üle vaatama, kui peale satun eks siis küsib ka. Lükkasin siis masina tagasi tee peale ning esimest tõukest masin enam ei käivitunud, teisest läks aga ilusasti käima ning jõudsin Käina välja, tegin Käina peal ka veel paar tiiru ning siis selgus viga ka, miks masin käima ei läinud. Kui hakkasin oma tänavale keerama jäi masin seisma nagu oleks piibu juhe maha tulnud. Piibu juhe oli aga peal ning teised juhtmed ka, hiljem aga paaki vaadates selgus, et masinal bensiin otsas. Sain ta korraks veel aurude peal käima ning 5 meetrit enne minu trepikoda lõppes kütus lõplikult.
Üks pilt ka.
Kevin.
Nii, täna sai peale kooli Reymoga Rauapoes käidud ning paar mutrit, seibi ja polti ostetud. Minu arve läks ca. 5~ krooni maksma, müüa ka naeris. Jõudsin siis koju, kruvisin asjad külge ning ajasin masina välja. Panin käima, tegin väikse testi ringi ning kõik tundus korras olevat. Võtsin kiivri ning põristasin Ristivälja poole Mardile külla. Teed olid jääst ning lumest haljad ning kiirus jäi 40-45 km/h kanti. Kuid järsku avanes ühes väikses ristis jää, punna hakkas kohe kiiremini ratast vedama ning läks igati pidi. Õnneks sain masina pidama ilma kukkumiseta, kusjuures täpselt samas kohas läks suvel ka Riga-11'ne kett pooleks ning mosse oleks seal ristis peaaegu sõbra Galantile tagant sisse põrutanud, kui seda pimedas tõime. Varsti jõudsin juba sinna, kus Mardi poole alla keerab ning läksin igaksjuhuks lükates edasi kuna jääd oli sellel väiksel teel ikka väga palju. Sinna jõudes läksin ukse taha, koputasin kaks korda ning hakkasin juba ära minema, jõudsin võrri teistpidi peaaegu keerata kui mees tuli ukse peale. Küsisin kas seda säärekat saaks korra veel näha ning vastas, et läheb paneb selga. Pilte tegema ei mahtunud, kuna oli oma sapika ka sinna samasse garaazi ära mahutanud. Võrri oli ta Käinast tellinud kunagi 800 rubla eest, peale seda läksid hinnad juba üle tuhande rubla. Sääreväristaja soetamise põhjuseks oli just see, et mõnikord sai vintis peaga kodu poole tulema hakatud ning siis ei ole julgenud Minski selga ronida. Masinal pidid olema isegi veel paberid/dokumendid alles kuid ta pole viitsinud neid ülesse otsida. Mootoris on ainult kolvirõngad vahetatud, mis ta tellides kaasa sai. Veel mainis ta, et kuna tervis halb, siis eriti enam sellega ei sõida. Tema väitel pole ainuke orginaal asi rooste. Eelmise aasta suvel ajas välja ja käis sellega sapika asemel poes ( et säästa bensiini ), üle eelmine seisis. Lõpuks võtsin julguse kokku ning küsisin ka kas see müüa pole ning vastas, et otsest müügi soovi pole kuid pidi mõtlema. Veel räägisime u. poole tunnikese jagu sapikatest ning küsisin veel kas kellegil teisel siin külapeal võrre ei leidu. Ütles et Käina poole minnes kollases majas elas üks mees, kellega koos ta võrri ostis, soetas see teinegi endale võrri kuid nüüdseks on siit ilmast lahkunud ning ka poeg, teine poeg on vist invaliid ning ei ela ka enam seal majas. Siis tuli meelde et olen seal maja ukse taga ennegi käinud, sest kuulsin kellegi käest et seal pidavat võrrid olema. Mainis veel, et kord kuus pidavat seal linnast keegi käima ning maja üle vaatama, kui peale satun eks siis küsib ka. Lükkasin siis masina tagasi tee peale ning esimest tõukest masin enam ei käivitunud, teisest läks aga ilusasti käima ning jõudsin Käina välja, tegin Käina peal ka veel paar tiiru ning siis selgus viga ka, miks masin käima ei läinud. Kui hakkasin oma tänavale keerama jäi masin seisma nagu oleks piibu juhe maha tulnud. Piibu juhe oli aga peal ning teised juhtmed ka, hiljem aga paaki vaadates selgus, et masinal bensiin otsas. Sain ta korraks veel aurude peal käima ning 5 meetrit enne minu trepikoda lõppes kütus lõplikult.
Üks pilt ka.
Kevin.
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 7
Permissions in this forum:
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele