totsendi Riga-22
+3
urmet48
tumbleweed
totsent
7 posters
Lehekülg 5, lehekülgi kokku 7
Lehekülg 5, lehekülgi kokku 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: totsendi Riga-22
100km sõdiumõnu
totsent- Kasutaja
- Postituste arv : 192
Age : 55
Registration date : 17/06/2012
Re: totsendi Riga-22
Spidokas ei tööta
urmet48- Moderaator
- Postituste arv : 539
Age : 41
Registration date : 24/03/2009
Re: totsendi Riga-22
Spidokas ei tööta selle pärast et see liblikas on puudu, mis ajab trossi ringi kaane poolel. On sul mõni selline, või tegelt mõtlesin seda ise teha mõnest sobilikust rauatükist
totsent- Kasutaja
- Postituste arv : 192
Age : 55
Registration date : 17/06/2012
Re: totsendi Riga-22
Mul endalgi kahel mootoril need liblikad puudu
urmet48- Moderaator
- Postituste arv : 539
Age : 41
Registration date : 24/03/2009
Re: totsendi Riga-22
Mõned tähelepanekud.
Kasutatavast bensiini/õli segust.
Kuna ei suutnud ühtset põhjendatud arvamust leida millise suhtega sega kasutada, siis arvasin, et kaasaegsete heade õlidega võibki kasutada suhet 1/50. Kusjuures see on üldiselt veel konservatiivne suhe. Sest tean, et automaatsüsteemid segavad keskmiselt kohati ka kuni 1/70 ja 1/100 suhtega. Lisaks kasutasin kõrgetele pööretele ette nähtud paadimootori 2T õli.
Kuid juhuslikult kasutades bensiini, mille segus ma ei olnud kindel lisasin igaksjuhuks rohkem õli teadmata kas seal oli õli või mitte. Ning ootamatult kadusid omapärased sümptomid mida olin pidanud põhjustatuks kuumast ilmast nagu ülekuumenemine ja jõu kadu seoses sellega. Mida üldiselt pidasin mootori disaini veaks.
Kuid peale seda kui hakkasin kasutama suhet 1/30 kadusid kõik kuumenemise ilmingud ning mootor hakkas tegelikult ka kõrgemaid pöördeid saavutama joostes kuni 15% kiiremini. Ning valgusfoori taga võis rahulikult rohelist oodata.
Olles juba päris hulga kilumeetreid läbisõitnud. Noh ütleme 500. Hakkasid tekkima omapärased sümptomid. Näiteks külmast peast mootor äärmiselt nõrk madalal pöördel. Raske käivitada. Siis käis mõte peast läbi et silindri tihendi vahelt pressib läbi. Ning soojalt surub tihendi jälle kinni. See leidiski kinnitust. Silndri pea ja silindrivahelt olid ribid õlised, mujalt puhtad ning külmalt kostis omapärast sisisnat ning poldid olidki lõdvalt peal. Poltide kinni keeramise uuesti, kadusid sümptomid ning mootor käivitub taas kergelt ja omab jõudu ka külmalt ja madalal pöördel.
Kasutatavast bensiini/õli segust.
Kuna ei suutnud ühtset põhjendatud arvamust leida millise suhtega sega kasutada, siis arvasin, et kaasaegsete heade õlidega võibki kasutada suhet 1/50. Kusjuures see on üldiselt veel konservatiivne suhe. Sest tean, et automaatsüsteemid segavad keskmiselt kohati ka kuni 1/70 ja 1/100 suhtega. Lisaks kasutasin kõrgetele pööretele ette nähtud paadimootori 2T õli.
Kuid juhuslikult kasutades bensiini, mille segus ma ei olnud kindel lisasin igaksjuhuks rohkem õli teadmata kas seal oli õli või mitte. Ning ootamatult kadusid omapärased sümptomid mida olin pidanud põhjustatuks kuumast ilmast nagu ülekuumenemine ja jõu kadu seoses sellega. Mida üldiselt pidasin mootori disaini veaks.
Kuid peale seda kui hakkasin kasutama suhet 1/30 kadusid kõik kuumenemise ilmingud ning mootor hakkas tegelikult ka kõrgemaid pöördeid saavutama joostes kuni 15% kiiremini. Ning valgusfoori taga võis rahulikult rohelist oodata.
Olles juba päris hulga kilumeetreid läbisõitnud. Noh ütleme 500. Hakkasid tekkima omapärased sümptomid. Näiteks külmast peast mootor äärmiselt nõrk madalal pöördel. Raske käivitada. Siis käis mõte peast läbi et silindri tihendi vahelt pressib läbi. Ning soojalt surub tihendi jälle kinni. See leidiski kinnitust. Silndri pea ja silindrivahelt olid ribid õlised, mujalt puhtad ning külmalt kostis omapärast sisisnat ning poldid olidki lõdvalt peal. Poltide kinni keeramise uuesti, kadusid sümptomid ning mootor käivitub taas kergelt ja omab jõudu ka külmalt ja madalal pöördel.
totsent- Kasutaja
- Postituste arv : 192
Age : 55
Registration date : 17/06/2012
Re: totsendi Riga-22
See küttesegu teema on samuti omal nahal järgi proovitud. Tundub ju uskumatu, et seguvahekord 1:25 (kasutan mina) on mootori potensiaal suurem?
Silindri lekkimise teemat saab tegelikult mootori koostamisel juba vältida. Ise olen silindri tikkpoldid keermeliimiga karterisse kinni liiminud. Silindripead paigaldades olen tikkpoldile mutri alla pannud seibi ja vedruseibi. Siiani pole ühelgi mopi mootoril olnud vajadust silindripea mutreid peale pingutada.
Silindri lekkimise teemat saab tegelikult mootori koostamisel juba vältida. Ise olen silindri tikkpoldid keermeliimiga karterisse kinni liiminud. Silindripead paigaldades olen tikkpoldile mutri alla pannud seibi ja vedruseibi. Siiani pole ühelgi mopi mootoril olnud vajadust silindripea mutreid peale pingutada.
urmet48- Moderaator
- Postituste arv : 539
Age : 41
Registration date : 24/03/2009
Re: totsendi Riga-22
Jah, see segu nali on vist tõesti praktilise katsetamise tulemus. Käisin sõbraga linna peal sõitmas. Tal Riga-4 uunikum. Kurtis sama jama, et mootor kipub üle kuumenema. Ning kui kallas paaki õli juurde, oli kõik kenasti kombes.
totsent- Kasutaja
- Postituste arv : 192
Age : 55
Registration date : 17/06/2012
Re: totsendi Riga-22
Nonii, kett oli ka veninud liigselt ja pidin 2 lüli maha võtma.
Lisaks panin spidomeetri käima. See spidokas jõnksutab jubedalt. Arvatavasti sellepärast, et tross ei pöörle ühtlaselt vaid jääb kuhugi kinni koguaeg. Kas sinna trossi sisse tuleks mingit õli tilgutada? Molübdeenõli? Tavalist masina õli? midagi muud?
Aga tundub, et mõõdab kilomeetrid päris õieti. Kiirusega vast pakub pisut üle. noh nii 10%
Lisaks panin spidomeetri käima. See spidokas jõnksutab jubedalt. Arvatavasti sellepärast, et tross ei pöörle ühtlaselt vaid jääb kuhugi kinni koguaeg. Kas sinna trossi sisse tuleks mingit õli tilgutada? Molübdeenõli? Tavalist masina õli? midagi muud?
Aga tundub, et mõõdab kilomeetrid päris õieti. Kiirusega vast pakub pisut üle. noh nii 10%
totsent- Kasutaja
- Postituste arv : 192
Age : 55
Registration date : 17/06/2012
Re: totsendi Riga-22
Osta õige ketisammuga lääne masina kett ja unustad igasugused ketipingutamised ära.
Spidoka eksimisprotsent on pigem 20% ja see noole hüppamine on nende spidokate eripära. Sa võid igasugu imetrikke teha, kuid spido hüppab ikkagi. Spidotrossi olen ise samamoodi silikoniga läbi pesnud.
Spidoka eksimisprotsent on pigem 20% ja see noole hüppamine on nende spidokate eripära. Sa võid igasugu imetrikke teha, kuid spido hüppab ikkagi. Spidotrossi olen ise samamoodi silikoniga läbi pesnud.
urmet48- Moderaator
- Postituste arv : 539
Age : 41
Registration date : 24/03/2009
Re: totsendi Riga-22
Aga kas trossi õlitamine midagi paremaks muutis?
Mis vahe on nõuka aegsel ketil ja lääne ketil?
Mis vahe on nõuka aegsel ketil ja lääne ketil?
totsent- Kasutaja
- Postituste arv : 192
Age : 55
Registration date : 17/06/2012
Re: totsendi Riga-22
Trossi õlitamine minu arvates ei muutnud küll midagi. Lääne masina kett on lihtsalt vastupidavam ja venib vähem.
urmet48- Moderaator
- Postituste arv : 539
Age : 41
Registration date : 24/03/2009
Re: totsendi Riga-22
Nii, õlitasin trossi vedela molübdeenõliga. Ei mingit kasu. Võbolla on viga spidokas endas.
Vaata ise mis trikke teeb: https://youtu.be/fhqn3k8N3-M
Vaata ise mis trikke teeb: https://youtu.be/fhqn3k8N3-M
totsent- Kasutaja
- Postituste arv : 192
Age : 55
Registration date : 17/06/2012
Re: totsendi Riga-22
Et selline jama ilmneb eriti just suurematel kiirustel. Madalameter kiirustel toimib stabiilsemalt.
totsent- Kasutaja
- Postituste arv : 192
Age : 55
Registration date : 17/06/2012
Re: totsendi Riga-22
Spidoka video eest 5+
Kuidas sul selle mootori poolse ajamiga lood on? Üldiselt jah, siiani pole ma ühtki Riga mopi spido näinud, kui seier ei tralliks.
Kuidas sul selle mootori poolse ajamiga lood on? Üldiselt jah, siiani pole ma ühtki Riga mopi spido näinud, kui seier ei tralliks.
urmet48- Moderaator
- Postituste arv : 539
Age : 41
Registration date : 24/03/2009
Re: totsendi Riga-22
Nonii, spidokas töötab nüüd nagu kulda. (Vastavalt гост standardile võbeleb arvatava kiiruse näidu läheduses)
Trikk seisnes selles, et spidoka poolne trossi ots liiga pikk ja surus tugevalt sisse. Keerasin trossi otsa pisut vabamaks. Kohe OK.
Aga selle mootori poolse ajami jaoks leidsin ühe vana katkise liblika laasdse vidina mida natuke kohendades sain toimima. Praegu pilti ei saa.
Trikk seisnes selles, et spidoka poolne trossi ots liiga pikk ja surus tugevalt sisse. Keerasin trossi otsa pisut vabamaks. Kohe OK.
Aga selle mootori poolse ajami jaoks leidsin ühe vana katkise liblika laasdse vidina mida natuke kohendades sain toimima. Praegu pilti ei saa.
totsent- Kasutaja
- Postituste arv : 192
Age : 55
Registration date : 17/06/2012
Re: totsendi Riga-22
Tekkis taas kahtlus, et silindri ja silindripea vahelt laseb läbi. Lisaks kostusid veidrad helid mootorist, nagu miski hõõrduks kuhugi vastu. Just kõrgemaid pöördeid alla võttes. Õli tshekk näitas kole musta õli.
Et aparaadiga on kõvasti sõidetud, siis tuli mootor mustusest ja õlist puhtaks küürida enne maha võtmist. Neid trosse ja asju on tal vastikult palju küljes. Gaasitross, siduritross, käigutross, spidomeetritross, elektrikaabel, kett. Küünlajuhet ei maini. See käib lupsti ära.
Kuna ma suur spetsialist Riga mootorite alal ei ole, võttis see päris tublisti aega. Igatahes pimedaks läks kui mootoriga tuppa jalutasin.
Nüüd hakkan tshekkima mis karul kõhus.
Et aparaadiga on kõvasti sõidetud, siis tuli mootor mustusest ja õlist puhtaks küürida enne maha võtmist. Neid trosse ja asju on tal vastikult palju küljes. Gaasitross, siduritross, käigutross, spidomeetritross, elektrikaabel, kett. Küünlajuhet ei maini. See käib lupsti ära.
Kuna ma suur spetsialist Riga mootorite alal ei ole, võttis see päris tublisti aega. Igatahes pimedaks läks kui mootoriga tuppa jalutasin.
Nüüd hakkan tshekkima mis karul kõhus.
totsent- Kasutaja
- Postituste arv : 192
Age : 55
Registration date : 17/06/2012
Re: totsendi Riga-22
Silinder oli kena ja sile. Ilma kriimudeta. Kuid see silindri pea vahel olev tihend tundus olevat liiga õhukeseks pressitud. Alumiiniumist. Panin uue tihendi. Eks näis kuidas peab.
Aga sellele vinguvale helile leidsin seletuse, nimelt oli siduri korvi mutter jälle lahti, ning sidurit hoidis paigal pronksist sidurit lahutav survepuks. Ilmselt oli see juba pikemat aega nii olnud.
Siduri korv igatahes loksus korralikult võlli otsas. Kas see on normaalne?
Vaata siit: https://youtu.be/dY6qOCFoXis
Ja mis selle vastu aitab teha?
Kuid muidu oli karter puhas igasugusest metallipurust, mis oli rõõmustav igatahes.
Aga sellele vinguvale helile leidsin seletuse, nimelt oli siduri korvi mutter jälle lahti, ning sidurit hoidis paigal pronksist sidurit lahutav survepuks. Ilmselt oli see juba pikemat aega nii olnud.
Siduri korv igatahes loksus korralikult võlli otsas. Kas see on normaalne?
Vaata siit: https://youtu.be/dY6qOCFoXis
Ja mis selle vastu aitab teha?
Kuid muidu oli karter puhas igasugusest metallipurust, mis oli rõõmustav igatahes.
totsent- Kasutaja
- Postituste arv : 192
Age : 55
Registration date : 17/06/2012
Re: totsendi Riga-22
Sinu näidatud lõtkud ei ole normaalsed! Hooratta nuudid käigukasti võlli suhtes tihedad? Kui tihedalt istub siduri puks korvi sees ja puks väntvõllil? Siduri puhul võimalik, et puks on mingil imelikul põhjusel õhukeseks kulunud. Kui uus puks ei aita, siis tuleb treida õiges mõõdus puks.
urmet48- Moderaator
- Postituste arv : 539
Age : 41
Registration date : 24/03/2009
Re: totsendi Riga-22
Siduri puks korvi sees istub OK. Loksub ainult väntvõllil. Mul peaks mõni puks kusagil olema, proovin neid. Kogu see komplekt oli algselt uus. Väntvõll ja sidur. Motokuuri Mell arvas, et puksi loksumine võllil ei ole tähtis. Nuudid on peaaegu ok. Soovitati nuutide vahele ja korvi mutrile keermeliimi. Sest see pole esimene kord kui mutter on lahti tulnud. Vint võllil on muidu samuti OK. Äkki hangin uue mutri. See on originaal aastast 1986. Ning osa vinti tundus seest puudu olevat, kuigi nagu töötas täiesti.urmet48 kirjutas:Sinu näidatud lõtkud ei ole normaalsed! Hooratta nuudid käigukasti võlli suhtes tihedad? Kui tihedalt istub siduri puks korvi sees ja puks väntvõllil? Siduri puhul võimalik, et puks on mingil imelikul põhjusel õhukeseks kulunud. Kui uus puks ei aita, siis tuleb treida õiges mõõdus puks.
totsent- Kasutaja
- Postituste arv : 192
Age : 55
Registration date : 17/06/2012
Re: totsendi Riga-22
Midagi lõbusat ka.
Ees on sõber Riga-4'ga. Tegime Tallinna (kesklinna) peal väikse ringi.
https://www.youtube.com/watch?v=hR6zsfxBKB8
Ees on sõber Riga-4'ga. Tegime Tallinna (kesklinna) peal väikse ringi.
https://www.youtube.com/watch?v=hR6zsfxBKB8
totsent- Kasutaja
- Postituste arv : 192
Age : 55
Registration date : 17/06/2012
urmet48- Moderaator
- Postituste arv : 539
Age : 41
Registration date : 24/03/2009
Re: totsendi Riga-22
Olen väga tänulik, aitäh!urmet48 kirjutas:https://www.osta.ee/mopeedi-jalg-riga22-41265789.html
Panin oksjoni kinni.
totsent- Kasutaja
- Postituste arv : 192
Age : 55
Registration date : 17/06/2012
Re: totsendi Riga-22
Nonii, sain jala kätte, peale aastakümnete vanust sodi pealt maha kraapimist tundus täiesti korralik olevat.
Polt on tuksis, aga selle saab uue.
Aga nüüd on küsimus, kust saab selle vedru, mis parameetritega see õige vedru on ja kuhu see peaks kinnituma? Mul on ähmane mälestus, et sellel vedrul oli seos jalgpiduriga?
Polt on tuksis, aga selle saab uue.
Aga nüüd on küsimus, kust saab selle vedru, mis parameetritega see õige vedru on ja kuhu see peaks kinnituma? Mul on ähmane mälestus, et sellel vedrul oli seos jalgpiduriga?
totsent- Kasutaja
- Postituste arv : 192
Age : 55
Registration date : 17/06/2012
Lehekülg 5, lehekülgi kokku 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Similar topics
» Kauri: Masinad (Riga-11 1977, Riga-12 1974, Riga-13 1987, Stella 1991)
» minaise, riga 7,4xriga 13,riga 11,, riga 5,
» Riga 13 1990a ja Riga 11
» antsus1000 Riga 13 ja Riga 11
» Aloke - Riga 7, Riga 13
» minaise, riga 7,4xriga 13,riga 11,, riga 5,
» Riga 13 1990a ja Riga 11
» antsus1000 Riga 13 ja Riga 11
» Aloke - Riga 7, Riga 13
Lehekülg 5, lehekülgi kokku 7
Permissions in this forum:
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele