Riga-13 erinevused
+2
indrek06
Kevin68
6 posters
Vanaisa Vokk :: Muu :: Ajaloonurk
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Riga-13 erinevused
Pajatan siis niipalju Riga-13'nest kui tean..
Esimesed Riga-13'ned veeresid tehasest välja aastal 1983 ning toodeti neid Riia mopeeditehases nimega "Sarkana Zvaigzne". Esimestel Riga-13'netel oli kasutusel veel Riga-11'ne raam ning ainsaks erinevuseks oli pika summuti kinnitused, mida Riga-11'nel polnud. Järgmisena tuli juba Riga-13'nele tuttava raamiga isend välja ning sellel oli juba kasutusel д8 mootor. Kõige uuemad versioonid sõitsid liinilt maha alates 1989 aastast ning vanemast versioonist erineses uuem üsna kõvasti. Kasutusel oli teistsugusem tagutuli, kui vanemal versioonil oli veel selline tagumine tuli kui seda on Riga-11'nel mis kinnitus tagumisele porilauale, siis uuemal versioonil oli kasutusel mopeedi tuli mis kinnitus pakiraam ning tagumise porilaua külge. Samuti kasutati uuemal Riga-13'nel juba д8e mootorit. Mootorite vahe on see, et tavalisel д8 mootoril on magnedosüüde ehk siis otse, ilma süütepoolita süsteem, aga д8e'l on püsimagnet ning väline süütepool. Samuti tuli uuematel Riga-13'netel kasutusele porilapatsid, need siis kõige hilisemasel versioonil. Lisavarustusse kuulusid esimene plastist tulekate, tagumine pakiraamikorv ja masinad olid osad komplekteeritud ühe, osad kahe tagasivaatepeegliga. Samuti erinesid Riga-13'netel tagumise porilaua kinnitused. Kui vanematel oli ka üks kinnitus raami ja porilaua vahel tagumise tule juures, siis uuemal versioonil see puudub.
Hetkel rohkem ei meenu, muidugi on pisimodifaktsioone veel ja veel, kuid ei jõua neid kõike siia kirja panna. Kui kellegil on midagi lisada, siis tehke seda!
Parimat,
Kevin.
Esimesed Riga-13'ned veeresid tehasest välja aastal 1983 ning toodeti neid Riia mopeeditehases nimega "Sarkana Zvaigzne". Esimestel Riga-13'netel oli kasutusel veel Riga-11'ne raam ning ainsaks erinevuseks oli pika summuti kinnitused, mida Riga-11'nel polnud. Järgmisena tuli juba Riga-13'nele tuttava raamiga isend välja ning sellel oli juba kasutusel д8 mootor. Kõige uuemad versioonid sõitsid liinilt maha alates 1989 aastast ning vanemast versioonist erineses uuem üsna kõvasti. Kasutusel oli teistsugusem tagutuli, kui vanemal versioonil oli veel selline tagumine tuli kui seda on Riga-11'nel mis kinnitus tagumisele porilauale, siis uuemal versioonil oli kasutusel mopeedi tuli mis kinnitus pakiraam ning tagumise porilaua külge. Samuti kasutati uuemal Riga-13'nel juba д8e mootorit. Mootorite vahe on see, et tavalisel д8 mootoril on magnedosüüde ehk siis otse, ilma süütepoolita süsteem, aga д8e'l on püsimagnet ning väline süütepool. Samuti tuli uuematel Riga-13'netel kasutusele porilapatsid, need siis kõige hilisemasel versioonil. Lisavarustusse kuulusid esimene plastist tulekate, tagumine pakiraamikorv ja masinad olid osad komplekteeritud ühe, osad kahe tagasivaatepeegliga. Samuti erinesid Riga-13'netel tagumise porilaua kinnitused. Kui vanematel oli ka üks kinnitus raami ja porilaua vahel tagumise tule juures, siis uuemal versioonil see puudub.
Hetkel rohkem ei meenu, muidugi on pisimodifaktsioone veel ja veel, kuid ei jõua neid kõike siia kirja panna. Kui kellegil on midagi lisada, siis tehke seda!
Parimat,
Kevin.
Viimati muutis seda Kevin68 (Laup Juul 03, 2010 11:31 am). Kokku muudetud 1 kord
Re: Riga-13 erinevused
Tootmises on olnud 2 erinevat raami, 3 erinevat mootorit jne. Ja muidugi ka igasuguseid pisimodifikatsioone, mille arv võtab silme eest kirjuks.
Lisan ka mõned pildid, et teha väike võrdlus nende erinevate mudelite vahel.
Kõige esimene Riga-13 näeb välja siis selline :
Järgmine mudel on selline:
Ning kõige viimane mudel selline (siinkohal loodan, et Kevin ei pahanda, et ma tema punna pildi võtsin)
Riga-13 tootmist alustati aastal 1983 ja toodeti vist kuni 90'ndate keskpaigani.
Indrek.
Lisan ka mõned pildid, et teha väike võrdlus nende erinevate mudelite vahel.
Kõige esimene Riga-13 näeb välja siis selline :
Järgmine mudel on selline:
Ning kõige viimane mudel selline (siinkohal loodan, et Kevin ei pahanda, et ma tema punna pildi võtsin)
Riga-13 tootmist alustati aastal 1983 ja toodeti vist kuni 90'ndate keskpaigani.
Indrek.
Re: Riga-13 erinevused
Jah, kuid tegelikult on olnud siiski 3 erinevat raami. Viimased kaks on pisikeste erinevustega. Nimelt vanemal ei ole välise süütepooli kinnitused bensiinipaagi all, kuid uuemal need olemas. Ning kui mõõda ei pane on vanemal Riga-13'nel esitulede kinnitused rohkem väljapoole toodud kui seda on uuemal.
Arvata võib, et neid toodeti 1983 kuni 1995. Nägin alles hiljuti müügis ühte 1995 aasta sääreväristajat, neil on juba teistsugusem ketikaitse ka, mis sarnaneb mingil määral ka V-902 omaga.
Indrek, Sinu sääreväristajal tundub natukene teistsugusema kinnitusega peegel olema, äkki kui teinekord aega leiaksid ja meeles püsiks, teeksid sellelst peeglist lähemalt pilti?
Terv,
Kevin.
Arvata võib, et neid toodeti 1983 kuni 1995. Nägin alles hiljuti müügis ühte 1995 aasta sääreväristajat, neil on juba teistsugusem ketikaitse ka, mis sarnaneb mingil määral ka V-902 omaga.
Indrek, Sinu sääreväristajal tundub natukene teistsugusema kinnitusega peegel olema, äkki kui teinekord aega leiaksid ja meeles püsiks, teeksid sellelst peeglist lähemalt pilti?
Terv,
Kevin.
Re: Riga-13 erinevused
Kui nüüd hoolega vaadata, siis on tootmises olnud tõesti 3 erinevat raami. Vanematel mudelitel on jah esitule kinnitused rohkem välja toodud kui uuematel. Ja homme ma üritan ka peeglist lähemalt pilti teha.
Re: Riga-13 erinevused
See peegel on vist hoopis jalgratta lisavarustusse kuuluv. Nägin pilte sarnasest peeglist 1969nda aasta Harkovi tehase ratta manuaalis.Kevin68 kirjutas:Jah, kuid tegelikult on olnud siiski 3 erinevat raami. Viimased kaks on pisikeste erinevustega. Nimelt vanemal ei ole välise süütepooli kinnitused bensiinipaagi all, kuid uuemal need olemas. Ning kui mõõda ei pane on vanemal Riga-13'nel esitulede kinnitused rohkem väljapoole toodud kui seda on uuemal.
Arvata võib, et neid toodeti 1983 kuni 1995. Nägin alles hiljuti müügis ühte 1995 aasta sääreväristajat, neil on juba teistsugusem ketikaitse ka, mis sarnaneb mingil määral ka V-902 omaga.
Indrek, Sinu sääreväristajal tundub natukene teistsugusema kinnitusega peegel olema, äkki kui teinekord aega leiaksid ja meeles püsiks, teeksid sellelst peeglist lähemalt pilti?
Terv,
Kevin.
Ma ei usu, et ainult esitule kinnituse muutmine kvalifitseerub uut tüüpi raamiks.
Kauri- Moderaator
- Postituste arv : 141
Registration date : 04/11/2008
Re: Riga-13 erinevused
Kauri kirjutas:See peegel on vist hoopis jalgratta lisavarustusse kuuluv. Nägin pilte sarnasest peeglist 1969nda aasta Harkovi tehase ratta manuaalis.Kevin68 kirjutas:Jah, kuid tegelikult on olnud siiski 3 erinevat raami. Viimased kaks on pisikeste erinevustega. Nimelt vanemal ei ole välise süütepooli kinnitused bensiinipaagi all, kuid uuemal need olemas. Ning kui mõõda ei pane on vanemal Riga-13'nel esitulede kinnitused rohkem väljapoole toodud kui seda on uuemal.
Arvata võib, et neid toodeti 1983 kuni 1995. Nägin alles hiljuti müügis ühte 1995 aasta sääreväristajat, neil on juba teistsugusem ketikaitse ka, mis sarnaneb mingil määral ka V-902 omaga.
Indrek, Sinu sääreväristajal tundub natukene teistsugusema kinnitusega peegel olema, äkki kui teinekord aega leiaksid ja meeles püsiks, teeksid sellelst peeglist lähemalt pilti?
Terv,
Kevin.
Ma ei usu, et ainult esitule kinnituse muutmine kvalifitseerub uut tüüpi raamiks.
Peegel peaks olema originaal, kuna kui mu vanaisa selle võrri kunagi uuena ostis, oligi see peegel seal küljes. Kunagi ammu-ammu oli ka mu tädipojal selline võrr samasuguse peegliga.
Re: Riga-13 erinevused
Huvipärast küsin, ehk keegi teab värvikombinatsioone,mis on olnud? Minul sinine valge! Eile jäi silma yks täiskomplektne R13 must/valge !
Re: Riga-13 erinevused
Roheline/valge, punane/valge, rohkem ei tea.
jukuftw- Kasutaja
- Postituste arv : 289
Age : 29
Registration date : 13/12/2009
Re: Riga-13 erinevused
jukuftw kirjutas:Roheline/valge, punane/valge, rohkem ei tea.
Lisaks eelnimetatutele ka sini/valge, beež/valge ja üleni punane (esimese aastakäigu mudel).
Re: Riga-13 erinevused
oranž ja porikad valged
vorrimen- Kasutaja
- Postituste arv : 86
Age : 29
Registration date : 07/06/2010
Similar topics
» Kauri: Masinad (Riga-11 1977, Riga-12 1974, Riga-13 1987, Stella 1991)
» Minu V-50 ja Š-62 sidurite erinevused
» minaise, riga 7,4xriga 13,riga 11,, riga 5,
» turist sport ja start sosse raami erinevused?
» Aloke - Riga 7, Riga 13
» Minu V-50 ja Š-62 sidurite erinevused
» minaise, riga 7,4xriga 13,riga 11,, riga 5,
» turist sport ja start sosse raami erinevused?
» Aloke - Riga 7, Riga 13
Vanaisa Vokk :: Muu :: Ajaloonurk
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Permissions in this forum:
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele