Jalgratta kogu: MAZ 19xx-1990
+2
Kevin68
MAZ
6 posters
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Jalgratta kogu: MAZ 19xx-1990
Mõtlesin,et täidan endale antud lubaduse ja kirjutan oma jalgratastest ,mis minuni ühel või teisel moel on jõudnud.Kuna osad neist on sellised poolikud siis arvan,et nad ühe teema alla panna esilagu oleks mõtekam!
Alustan siis vanemast uuema suunas liikudes:
1.ZIF või Raleigh?? 19xx?
Antud ratas on kuulunud minu vanaisale alates 1954.aastast. Pärineb ta Pangodi kandist, kahjuks eelnevat elulugu ei tea. Saanud on ta palju ümberehitamist. Algupäraseid asju on väga vähe alles. Mingit konkreetset plaani mul hetkel temaga ei ole, külge poogitud Riga osad kasutan teise ratta juures ära. Huvitaval kombel on ratta passi märgitud ratta margiks ZIF, kuid ilmselt siin ajalooline põhjus, kuna mingi aeg 50.datel kirjutati lääne rattaid veneomade pähe, põhjuseid erinevaid.
2. Riga 26 1958.a
Ostetud uuena 1959.a Elva linnast (Elva rajooni keskus) olnud sellest ajast peale, minu vanaema oma. Plaan on komplekteerida originaal osadega ja teha korralik remont ja taastamise tööd. Kuid millal ma sinnani jõuan ma ei tea lubada.
Lisaks lugemist ka siin:http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=29152
Alustan siis vanemast uuema suunas liikudes:
1.ZIF või Raleigh?? 19xx?
Antud ratas on kuulunud minu vanaisale alates 1954.aastast. Pärineb ta Pangodi kandist, kahjuks eelnevat elulugu ei tea. Saanud on ta palju ümberehitamist. Algupäraseid asju on väga vähe alles. Mingit konkreetset plaani mul hetkel temaga ei ole, külge poogitud Riga osad kasutan teise ratta juures ära. Huvitaval kombel on ratta passi märgitud ratta margiks ZIF, kuid ilmselt siin ajalooline põhjus, kuna mingi aeg 50.datel kirjutati lääne rattaid veneomade pähe, põhjuseid erinevaid.
2. Riga 26 1958.a
Ostetud uuena 1959.a Elva linnast (Elva rajooni keskus) olnud sellest ajast peale, minu vanaema oma. Plaan on komplekteerida originaal osadega ja teha korralik remont ja taastamise tööd. Kuid millal ma sinnani jõuan ma ei tea lubada.
Lisaks lugemist ka siin:http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=29152
Viimati muutis seda MAZ (Esm Aug 03, 2009 11:15 pm). Kokku muudetud 1 kord
MAZ- Kasutaja
- Postituste arv : 25
Age : 40
Registration date : 10/05/2009
Re: Jalgratta kogu: MAZ 19xx-1990
3. Minsk 1977
ostetud eelmine aasta siis, eelmine omanik sai 1977.a uuena, läbsõit olematu kuna eelmine omanik sõitis sellega vaid alla aasta. Ära on vahetatud tagaratas kuna tagarehv purunes. originaal tagaratas alles. Olemas ka tööriista kott, pump ja apteek.Lisaks on ka mul aiakäru, mida saab taha panna! Sisuliselt nii heas korras,et mingeid suuri taastamise töid ei vaja. Konkreetne plaan on alles hoida!
4.Minsk 1980 (omavalmistatud)
Tegu siis puhtalt omavalmistatud rattaga. Omal ajal siis 80.datel kui vanaisa veel Luke sidejaoskonna ülemus oli, uutest osadest kompleteeritud ratas, millega sõita ei saanud, kuna osad asjad olid jumala suvalistelt veneratastelt otas aretatud.
Idee oleks see, kas jätan varuosade doonoriks või siis teen midagi D6 mootoriga abimootoriga jalgrattaks, mis millegile originaalile iialgi pretendeerima ei hakkaks!
Pildil siis vasakpoolne!
5.Minsk 1990
Peeaegu uus, saadud 2.aastat tagasi kahjuks veljed läksid kõveraks kuna kohalikud kruusateed hirmus treppi sõidetud samuti venis kett ära. vaja oleks uued veljed muretseda ja kokku panna sisuliselt kohe kasutuse kõlbulik! Pildil siis parempoolne ratas.
Hetkel oleks vaja enim tegelda Riga 26 ja siis sellle 1990a aasta Minskiga. Samuti olen otsinud taga kahte kadunud numbrimärki jalgrattale aga kuhu kadunud vanaisa need panna võis ei tea mitte keegi!
Ootan siis muljeid ja kommentaare ka ideid!
ostetud eelmine aasta siis, eelmine omanik sai 1977.a uuena, läbsõit olematu kuna eelmine omanik sõitis sellega vaid alla aasta. Ära on vahetatud tagaratas kuna tagarehv purunes. originaal tagaratas alles. Olemas ka tööriista kott, pump ja apteek.Lisaks on ka mul aiakäru, mida saab taha panna! Sisuliselt nii heas korras,et mingeid suuri taastamise töid ei vaja. Konkreetne plaan on alles hoida!
4.Minsk 1980 (omavalmistatud)
Tegu siis puhtalt omavalmistatud rattaga. Omal ajal siis 80.datel kui vanaisa veel Luke sidejaoskonna ülemus oli, uutest osadest kompleteeritud ratas, millega sõita ei saanud, kuna osad asjad olid jumala suvalistelt veneratastelt otas aretatud.
Idee oleks see, kas jätan varuosade doonoriks või siis teen midagi D6 mootoriga abimootoriga jalgrattaks, mis millegile originaalile iialgi pretendeerima ei hakkaks!
Pildil siis vasakpoolne!
5.Minsk 1990
Peeaegu uus, saadud 2.aastat tagasi kahjuks veljed läksid kõveraks kuna kohalikud kruusateed hirmus treppi sõidetud samuti venis kett ära. vaja oleks uued veljed muretseda ja kokku panna sisuliselt kohe kasutuse kõlbulik! Pildil siis parempoolne ratas.
Hetkel oleks vaja enim tegelda Riga 26 ja siis sellle 1990a aasta Minskiga. Samuti olen otsinud taga kahte kadunud numbrimärki jalgrattale aga kuhu kadunud vanaisa need panna võis ei tea mitte keegi!
Ootan siis muljeid ja kommentaare ka ideid!
MAZ- Kasutaja
- Postituste arv : 25
Age : 40
Registration date : 10/05/2009
Re: Jalgratta kogu: MAZ 19xx-1990
Kui plaanid Riga rattaga taastamistõid alustada, siis võiksid esialgu värvitõõd tegemata jätta, vana värv on kordades nostalgilisem ning jätab rattale vanema mulje kui seda on uus ja läikiv värv. Kuid milleks vahetasid Minskil terve tagumise ratta kui ainult rehv puruks oli?
Igastahes rattad on ilusad ning jääb soovida ainult jõudu ja jaksu rataste komplekteerimisel!
Kevin.
Igastahes rattad on ilusad ning jääb soovida ainult jõudu ja jaksu rataste komplekteerimisel!
Kevin.
Re: Jalgratta kogu: MAZ 19xx-1990
Sellega on juba hiljaks jäädud, juba üle värvitud nagu näha.Kevin68 kirjutas:Kui plaanid Riga rattaga taastamistõid alustada, siis võiksid esialgu värvitõõd tegemata jätta, vana värv on kordades nostalgilisem ning jätab rattale vanema mulje kui seda on uus ja läikiv värv.
Kevin.
indrek- Kasutaja
- Postituste arv : 49
Age : 39
Registration date : 20/06/2009
Re: Jalgratta kogu: MAZ 19xx-1990
Esimese ratta juures võiks vb ainult raam olla inglise Raleigh aga kaldun arvama, et pole seegi . Miks mitte aga SIF, selle foorumi "margiratas", pensakas ?
Mõõda sildiaukude vahe, kui tüli ei tee 1
194X oli juba selline segane aeg, et 1940 esimene pool veel tuli lääne poolt midagi, aga siis tulid segased ajad , sõda ja sõjajärgne taastumine. 40-ndate alguse asjad mis meil on, on saksa sõjaväega ja saksamaalt peale sõda "vabastajate" poolt äratassitult siia sattunud, viimaseid küll vist väga vähe meile sattus.
Enamus vanu lääne rattaid ikka 193x ja ka 192x leidub veel.
Mõõda sildiaukude vahe, kui tüli ei tee 1
194X oli juba selline segane aeg, et 1940 esimene pool veel tuli lääne poolt midagi, aga siis tulid segased ajad , sõda ja sõjajärgne taastumine. 40-ndate alguse asjad mis meil on, on saksa sõjaväega ja saksamaalt peale sõda "vabastajate" poolt äratassitult siia sattunud, viimaseid küll vist väga vähe meile sattus.
Enamus vanu lääne rattaid ikka 193x ja ka 192x leidub veel.
Viimati muutis seda kass (Esm Aug 03, 2009 11:57 pm). Kokku muudetud 1 kord
kass- Kasutaja
- Postituste arv : 144
Registration date : 05/07/2009
Re: Jalgratta kogu: MAZ 19xx-1990
Täpsustan nii palju,et ma selle esimese ratta mark ja aasta arv on tinglikult panud,keegi pole siiani saanud aru millega täpselt tegu on nagu foorumikaaslane kass mainis.
PS! Viisin paranduse sisse, kogemata kirjutasin valesti ilmselt!
1977.a Minski rattal on see tagumine ratas juba enne minu kätte saamist ära vahetatud. Ma
pole ka aru saanud, miks eelmine omanik just nii tegi! Ilmselt panen originaal velje koos rehviga sinna, kuna siis näeb parem välja. Lisaks veel mitmed muud asjad külge monteerida, mis kunagi said ära võetud!
Kahjuks on see Riga-26 naisteratas saanud ikka ümberehitamist, ülevärvitud on teda küll, mina siiski seda pole teinud! Kuid palju pole mõtet loota asjalt mida peaaegu igapäevaselt on kasutaud. Samas pole seal ka midagi väga võimatut korda teha. Kuid esialgu jääb nii nagu on.
Tõsisemalt tahaksin 1990.a Minski rattaga tegelda!
PS! Viisin paranduse sisse, kogemata kirjutasin valesti ilmselt!
1977.a Minski rattal on see tagumine ratas juba enne minu kätte saamist ära vahetatud. Ma
pole ka aru saanud, miks eelmine omanik just nii tegi! Ilmselt panen originaal velje koos rehviga sinna, kuna siis näeb parem välja. Lisaks veel mitmed muud asjad külge monteerida, mis kunagi said ära võetud!
Kahjuks on see Riga-26 naisteratas saanud ikka ümberehitamist, ülevärvitud on teda küll, mina siiski seda pole teinud! Kuid palju pole mõtet loota asjalt mida peaaegu igapäevaselt on kasutaud. Samas pole seal ka midagi väga võimatut korda teha. Kuid esialgu jääb nii nagu on.
Tõsisemalt tahaksin 1990.a Minski rattaga tegelda!
MAZ- Kasutaja
- Postituste arv : 25
Age : 40
Registration date : 10/05/2009
Re: Jalgratta kogu: MAZ 19xx-1990
Vertikaal-suunaliste aukudega ZIF tehase märgil aukude vahe 75 mm, vb sobiks esimesele raamile ?
kass- Kasutaja
- Postituste arv : 144
Registration date : 05/07/2009
Re: Jalgratta kogu: MAZ 19xx-1990
Kui maale satun siis mõõdan aukude vahed üle, samas küsimust tekitas just selle ratta raami väike nr? Kui ma mäletan siis sinna nagu jäi teema pidama!
MAZ- Kasutaja
- Postituste arv : 25
Age : 40
Registration date : 10/05/2009
Re: Jalgratta kogu: MAZ 19xx-1990
Vahepeal sai natuke aega pühendatud oma jalgratastele. Kuigi midagi väga märkimise väärset ei jõudnud teha, kuna lihtsalt talutööde peale läheb 80% ajast ära!
1977.a Minski jalgrattale suutsin tööriista koti külge panna, kella ma üles ei leidnud, kahjuks!
Tegin sellise foto kus selle ratta taga on paljudele tuntud aiakäru.
Ise vedasin sellisel viisil 1999.a koti tsementi jalgratta taga samasuguse käruga ära!
Kui küsite,et kuidas oli, siis pean ütlema,et kerge see polnud aga kuna polnud ka muud transporti võtta siis see oli ka ainuke lahendus. Olen näinud, fotodelt,et selline kombineeritud
asjandused eksisteerivad veel Valgevenes, kuid nagu aru saanud olen siis Eestis on selline asi
vist seadustega vastuolus!
Tekkisid ka paar küsimust, nimelt kas sellel 1977.a Minski jalgrattal ei peaks ees olema valget värvi helkur ja ketikaites? Äkki on kellegil, miskit fotomaterjali kust saaks vaadata milline just
ketikaitse välja näeb!
Tõin ka tuttava juurest ära 1990.a Minski jalgrattale veljed,nüüd vaja veel uued õhukummid osta ja uus kett ka.
Väike võrdluse moment, kus asuvad 1977 ja 1990.a Minski jalgratastel raami numbrid!
1977.a Minski jalgrattale suutsin tööriista koti külge panna, kella ma üles ei leidnud, kahjuks!
Tegin sellise foto kus selle ratta taga on paljudele tuntud aiakäru.
Ise vedasin sellisel viisil 1999.a koti tsementi jalgratta taga samasuguse käruga ära!
Kui küsite,et kuidas oli, siis pean ütlema,et kerge see polnud aga kuna polnud ka muud transporti võtta siis see oli ka ainuke lahendus. Olen näinud, fotodelt,et selline kombineeritud
asjandused eksisteerivad veel Valgevenes, kuid nagu aru saanud olen siis Eestis on selline asi
vist seadustega vastuolus!
Tekkisid ka paar küsimust, nimelt kas sellel 1977.a Minski jalgrattal ei peaks ees olema valget värvi helkur ja ketikaites? Äkki on kellegil, miskit fotomaterjali kust saaks vaadata milline just
ketikaitse välja näeb!
Tõin ka tuttava juurest ära 1990.a Minski jalgrattale veljed,nüüd vaja veel uued õhukummid osta ja uus kett ka.
Väike võrdluse moment, kus asuvad 1977 ja 1990.a Minski jalgratastel raami numbrid!
MAZ- Kasutaja
- Postituste arv : 25
Age : 40
Registration date : 10/05/2009
Re: Jalgratta kogu: MAZ 19xx-1990
Uuematel ja võibolla ka vanematel pole vist ketikaitset käinud. Sest kõik Minskid mis minu käest läbi käinud on, nendel ketikaitsme kinnitused puuduvad ning murdumis jälgi pole samuti. Aga samas, kui Sul ketikaitsme kinnitused olemas on siis võiksid nendest pilti ka teha.
Re: Jalgratta kogu: MAZ 19xx-1990
to Kevin68, 1990.a Minskil on see ketikaitse olemas koos kinnitustega, vaata fotot ülevalt poolt!
1977.a Minski jalgrattal seda pole ka pole jälgi kinnitusest kusagil? Kui vaja teen parema foto 1990.a jalgrattast!
1977.a Minski jalgrattal seda pole ka pole jälgi kinnitusest kusagil? Kui vaja teen parema foto 1990.a jalgrattast!
MAZ- Kasutaja
- Postituste arv : 25
Age : 40
Registration date : 10/05/2009
Re: Jalgratta kogu: MAZ 19xx-1990
MAZ kirjutas:Tegin sellise foto kus selle ratta taga on paljudele tuntud aiakäru.
Tundub, et sul on käru haakeseade puudu ja käru lihtsalt pakiraamile toetatud.
Mingist kombineerimist seal ei ole - osad sellised kärud ongi ette nähtud mitte aiakäruks vaid justnimelt jalgratta järelhaagiseks. Neid hea lihtne tuvastada natukene pikema sanga ( et üle ratta ulataks) ja sanga keskel oleva augu järgi (mis on mõeldud haakeseadme kinnituseks).
Mingit vastuolu sedusega kah mittekuskil ei ole. Olemas on ju ka tänapäevased igasugused jalgrattahaagised, alates pikast matkavarustuse kärust kuni kahekohalise lasteveohaagiseni välja.
oldmoped- Moderaator
- Postituste arv : 428
Age : 54
Registration date : 05/07/2009
Re: Jalgratta kogu: MAZ 19xx-1990
Ma meenutasin 1999.aastat ja mul oli siis natuke tesitmoodi see käru kinnitatud.
Nimelt asus see pakiraami ees, selle võtta näitas mulle üks kohalik mees,kes nii moodi
ka ennem igasugu asju vedas. Samas ma näen seda pildid nähtavat kinnitust ,esimest korda elus. Tänud kaq Oldmopedile mõningate asjade selgitamise eest!
Nimelt asus see pakiraami ees, selle võtta näitas mulle üks kohalik mees,kes nii moodi
ka ennem igasugu asju vedas. Samas ma näen seda pildid nähtavat kinnitust ,esimest korda elus. Tänud kaq Oldmopedile mõningate asjade selgitamise eest!
MAZ- Kasutaja
- Postituste arv : 25
Age : 40
Registration date : 10/05/2009
Re: Jalgratta kogu: MAZ 19xx-1990
Oldmopedi toodud pildil olev kinnitus on ainuõige. Kuidas keegi külamees kinnitanud on, on eraldi teema. Ise leidsin sellise kinnituse Kurtnast (raudplekist käru veel ei ole )MAZ kirjutas:...mul oli siis natuke tesitmoodi see käru kinnitatud.
Nimelt asus see pakiraami ees, selle võtta näitas mulle üks kohalik mees,kes nii moodi
ka ennem igasugu asju vedas. Samas ma näen seda pildid nähtavat kinnitust ,esimest korda elus.
indrek- Kasutaja
- Postituste arv : 49
Age : 39
Registration date : 20/06/2009
Re: Jalgratta kogu: MAZ 19xx-1990
indrek kirjutas:Oldmopedi toodud pildil olev kinnitus on ainuõige. Kuidas keegi külamees kinnitanud on, on eraldi teema. Ise leidsin sellise kinnituse Kurtnast (raudplekist käru veel ei ole )MAZ kirjutas:...mul oli siis natuke tesitmoodi see käru kinnitatud.
Nimelt asus see pakiraami ees, selle võtta näitas mulle üks kohalik mees,kes nii moodi
ka ennem igasugu asju vedas. Samas ma näen seda pildid nähtavat kinnitust ,esimest korda elus.
Neid kinnitusi tundub olema veel üsna lademetes liikvel.. mina näiteks sain sellise "ainuõige" kinnituse omanikuks täiesti juhuslikult - samuti on minul ka selline imepisikene vidin nagu käru puudu.
Re: Jalgratta kogu: MAZ 19xx-1990
To indrek: Jah sain aru,et see on ainuõige kinnitus, kus juures olen sellist asja ka varem näinud aga ei teadnud mille oma või mille jaoks see mõeldud on. Tänu Oldmopedile nüüd tean .
MAZ- Kasutaja
- Postituste arv : 25
Age : 40
Registration date : 10/05/2009
Re: Jalgratta kogu: MAZ 19xx-1990
Mind huvitaksid väga pildid Minski ketikaitsmest ja selle kinnitusest.MAZ kirjutas:to Kevin68, 1990.a Minskil on see ketikaitse olemas koos kinnitustega, vaata fotot ülevalt poolt!
1977.a Minski jalgrattal seda pole ka pole jälgi kinnitusest kusagil? Kui vaja teen parema foto 1990.a jalgrattast!
Kauri- Moderaator
- Postituste arv : 141
Registration date : 04/11/2008
MAZ- Kasutaja
- Postituste arv : 25
Age : 40
Registration date : 10/05/2009
Similar topics
» Reymo1995: Saar-19xx
» jukuftw . (Neumann) , 19xx .
» Kevin68: kokkupandav ММВЗ Аист, 19xx
» Indrek06: Saljut, 1990
» WaZ: Riga 13, 1990
» jukuftw . (Neumann) , 19xx .
» Kevin68: kokkupandav ММВЗ Аист, 19xx
» Indrek06: Saljut, 1990
» WaZ: Riga 13, 1990
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Permissions in this forum:
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele