Urmet48 Projekt Riga-13 (1990)
+6
jukuftw
Kevin68
wex
canyondrift
Raiks
urmet48
10 posters
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 2
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 2 • 1, 2
Urmet48 Projekt Riga-13 (1990)
Mõtlesin pikalt ja kaua enne, kui seda masinat tegema hakkasin. Sai mõni aasta tagasi toodud see Riga-13 varuosadeks. Kevin paha poiss on aga omale sellise iluduse valmis saanud. Muutusin pisut kadedaks ja hakkasingi tegema seda Riga. Eks tööd on temaga enne palju. Samas pole mul ka kiiret tema valmis saamisega. Teisi masinaid ju piisavalt, millega lustisõitu teha. Naljatades ütlesin provvale, et viisaastaku projekt
Masin ise on aastast 1990. Mõni pilt kah algusest ja tööde sujumistest.
Sellisena ma ta sain. Et siis vasakpoole emex.
Laialivõetud kujul.
Valgeks värvitud osad.
Hetkel pean kuskilt leidma seisuhargi korraliku ja seisuhargi fiksaatori. Mootorist pole veel midagi olemas, kuid eks näis, mis tulevikus jälle näppu satub
Masin ise on aastast 1990. Mõni pilt kah algusest ja tööde sujumistest.
Sellisena ma ta sain. Et siis vasakpoole emex.
Laialivõetud kujul.
Valgeks värvitud osad.
Hetkel pean kuskilt leidma seisuhargi korraliku ja seisuhargi fiksaatori. Mootorist pole veel midagi olemas, kuid eks näis, mis tulevikus jälle näppu satub
Viimati muutis seda urmet48 (Laup Märts 20, 2010 7:58 am). Kokku muudetud 1 kord
urmet48- Moderaator
- Postituste arv : 539
Age : 41
Registration date : 24/03/2009
Re: Urmet48 Projekt Riga-13 (1990)
Pisut noortele poistele kadeduse tekitamist kah
urmet48- Moderaator
- Postituste arv : 539
Age : 41
Registration date : 24/03/2009
Re: Urmet48 Projekt Riga-13 (1990)
Loodan juba lõpptulemust näha A mis värvi masina teed, kas roheline-valge?
Re: Urmet48 Projekt Riga-13 (1990)
Viisaastaku projektiks on seda maru lihtne ajada.. Kogud raha kõikide nikkeldetailide taastamisele ning mootori täis uueks ehitamisele. Voh, siis saab masin. Saaks alla uued rehvid, veljed sirgeks, sisse uued laagrid, tutikad klotsid, trossid, pirnid ja muu selline pisimudru. Üle värvimine on see kõige pehmem osa ühe võrri taastamise juures.
Aga ei ole midagi, edu. Jälle üks 13 juures, mis kuulub sõitu.
Aga ei ole midagi, edu. Jälle üks 13 juures, mis kuulub sõitu.
Re: Urmet48 Projekt Riga-13 (1990)
A ma tahtsin seda küsida ka veel, et kas sa teed värvimis etappidest pilte ka?
Re: Urmet48 Projekt Riga-13 (1990)
ohoh, Hiiumaal järjekordne originaalne Riga 13 valmimas.
wex- Kasutaja
- Postituste arv : 115
Age : 31
Registration date : 13/06/2009
Re: Urmet48 Projekt Riga-13 (1990)
Et siis viisaastaku projekt.
Ideaali ei aja taga. Lihtsalt teen võimalikult heaks. Vääriliseks vastaseks Kevinile Kuna asju, mis kõik vaja teha on palju, siis jääbki asi venima. Jaani kvaliteedini igatahes see masin ei küündi, kui valmis saab. Ei aja iga polti ja seibi originaali taga. Pigem koostan masina võimalikult lihtsalt ja esteetiliselt ilusalt.
Värvimise piltidega jääb viiki. Pole aega igat etappi pildistada lihtsalt. Lubasin küll, kuid kahjuks kiired ajad võtavad pildistamise mõtte maha. Tahaks tegelikult siniseks värvida, kuid mis värvi tegelikult tuleb, seda selgitab aeg ja hetke emotsioonid. Eks Gaujagi läks seetõttu kollase-valgega.
Ideaali ei aja taga. Lihtsalt teen võimalikult heaks. Vääriliseks vastaseks Kevinile Kuna asju, mis kõik vaja teha on palju, siis jääbki asi venima. Jaani kvaliteedini igatahes see masin ei küündi, kui valmis saab. Ei aja iga polti ja seibi originaali taga. Pigem koostan masina võimalikult lihtsalt ja esteetiliselt ilusalt.
Värvimise piltidega jääb viiki. Pole aega igat etappi pildistada lihtsalt. Lubasin küll, kuid kahjuks kiired ajad võtavad pildistamise mõtte maha. Tahaks tegelikult siniseks värvida, kuid mis värvi tegelikult tuleb, seda selgitab aeg ja hetke emotsioonid. Eks Gaujagi läks seetõttu kollase-valgega.
urmet48- Moderaator
- Postituste arv : 539
Age : 41
Registration date : 24/03/2009
Re: Urmet48 Projekt Riga-13 (1990)
Paar pilti siis rahva tungival soovil.
Krunditud detailid
Ja värvitud detailid
Mis edasi?
Tuleb nüüd pisut aega leida, et raamist ratastel veerev isend teha. Hetkel vaja leida viisakas mootor, sest selle masina originaalmootor on juba teise võrri peale pandud. Samuti on veel puudu pedaalid, korralik seisuhark ja seisuhargi fiksaator.
Kui kellegil need asjad üle on, siis võib neid mulle pakkuda. Mootorit mingit katkist asja pole mõtet pakkuda. Vigaseid asju mul juba emexi tünn täis. Sooviks korraliku karteripooltega isendit. Sisu võin juba ise järgi aidata.
Krunditud detailid
Ja värvitud detailid
Mis edasi?
Tuleb nüüd pisut aega leida, et raamist ratastel veerev isend teha. Hetkel vaja leida viisakas mootor, sest selle masina originaalmootor on juba teise võrri peale pandud. Samuti on veel puudu pedaalid, korralik seisuhark ja seisuhargi fiksaator.
Kui kellegil need asjad üle on, siis võib neid mulle pakkuda. Mootorit mingit katkist asja pole mõtet pakkuda. Vigaseid asju mul juba emexi tünn täis. Sooviks korraliku karteripooltega isendit. Sisu võin juba ise järgi aidata.
urmet48- Moderaator
- Postituste arv : 539
Age : 41
Registration date : 24/03/2009
Re: Urmet48 Projekt Riga-13 (1990)
Komplekteerisin täna pisud võrri. Esihark, pakiraam ja tagaporikas raami küljes nüüd. kahjuks ei leidnud esiamortide polte üles. Muidu oleks võinud esiporika kah külge keerata.
Nädala sees vaatan siselohvid üle. Võibolla siis laupäeva õhtul saaks rattad kah alla panna. Keskjooksu detailid 3 erinevad kohas laiali Pedaalideks pole hetkel kah midagi panna.
Küsimus targematele kah. Kas kellegil vedeleb võrri pedaalajami jaoks kett? Sellest oleks kah huvitatud.
Paagi kleepsudega peab vist kasutaja Oldmopedi poole pöörduma?
Nädala sees vaatan siselohvid üle. Võibolla siis laupäeva õhtul saaks rattad kah alla panna. Keskjooksu detailid 3 erinevad kohas laiali Pedaalideks pole hetkel kah midagi panna.
Küsimus targematele kah. Kas kellegil vedeleb võrri pedaalajami jaoks kett? Sellest oleks kah huvitatud.
Paagi kleepsudega peab vist kasutaja Oldmopedi poole pöörduma?
urmet48- Moderaator
- Postituste arv : 539
Age : 41
Registration date : 24/03/2009
Re: Urmet48 Projekt Riga-13 (1990)
Uuema aja neetidega. Muidu on mul olemas ka vahendid, et saaks õige originaali lähedase needi sinna panna. Isiklikult arvan, et hobivõrril pole vahet, kuidas need vardad tiiva külge on pandud. Siiani olen selleks kasutanud tõmbneete.
Laupäeva õhtul jätkan kuni rataste paigalduseni. Siis jääb kevadet ootama. Kui muidugi Oldmopedi juurde ei lähe laupäeval. Kindlasti tema varamust leiaksin endale vajalikud osad. Paremad, kui mul siiani olemas on.
Laupäeva õhtul jätkan kuni rataste paigalduseni. Siis jääb kevadet ootama. Kui muidugi Oldmopedi juurde ei lähe laupäeval. Kindlasti tema varamust leiaksin endale vajalikud osad. Paremad, kui mul siiani olemas on.
urmet48- Moderaator
- Postituste arv : 539
Age : 41
Registration date : 24/03/2009
Re: Urmet48 Projekt Riga-13 (1990)
Vastus Canyondriftile
Et siis tänasest on masin ratastel.
Kahjuks pildikvaliteet kehva, sest digikaamera jäi maha.
Endiselt on vaja mootorit, pedaale, seisuharki ja seisuhargi fiksaatorit. Trossid ja muu mudri ehk leian/teen ise, kui muud asjad olemas on.
Et siis tänasest on masin ratastel.
Kahjuks pildikvaliteet kehva, sest digikaamera jäi maha.
Endiselt on vaja mootorit, pedaale, seisuharki ja seisuhargi fiksaatorit. Trossid ja muu mudri ehk leian/teen ise, kui muud asjad olemas on.
urmet48- Moderaator
- Postituste arv : 539
Age : 41
Registration date : 24/03/2009
Re: Urmet48 Projekt Riga-13 (1990)
Ma mõtlesin ise ka endal sama süsteemi teha, et needin ära, aga siis hakkasin kahtlema ja panin ikka poltidega, saab pärast ära ka võtta kui vaja. Samas kui originaali taga ajada, siis ikka originaal alumiinneedid.
Paagirant ka ikka külge läheb?
Näeb juba päris põrr põrr välja, mootor peale ja muud ei olegi kui tuld.
Paagirant ka ikka külge läheb?
Näeb juba päris põrr põrr välja, mootor peale ja muud ei olegi kui tuld.
Re: Urmet48 Projekt Riga-13 (1990)
Ma kasutasin alumiinium tõmbneete. Neid saab ka vajadusel lahtu puurida 5,5 mm puuriga. Needid ise 4,8mm paksused.
urmet48- Moderaator
- Postituste arv : 539
Age : 41
Registration date : 24/03/2009
Re: Urmet48 Projekt Riga-13 (1990)
Lõpuks võtsin ennast käsile ja koostasin enda jaoks mingi nimekirja asjadest, mis on olemas või mida pole üldse. Tekkisid ka mõned küsimused võrri komplekteerides.
Võrril puudu või pole veel üles leidnud:
1. Pedaalid parem ja vasak
2. Seisuhargi fiksaator
3. Paagi kummiring
4. Kraan (olemas kuskil)
5. Esigondel (olemas katki)
6. Mootor (hetkel veel D6 süütesüsteemiga)
7. Süütepool (olemas kuskil)
8. Ketikaitse (olemas kuskil)
9. Väntade kett
10. Siduritross (olemas kuskil)
11. Mootori kett (olemas töölaua peal)
Töö käigus tekkinud küsimused:
1. Mis valemiga saab plastikust tagatule korpus massi? Kas tuleb massijuhe eraldi vedada?
2. Kas keskjooksu võll võib pukside sees võrri vasaku-parema külje suunast lõtkuda?
3. Mis materjalist on väntade ketipinguti hammasratas? Hetkel mul mingi plastiku sulamist.
4. Mitut erinevad gaasitrossi võrril kasutati? Hetkel mul kasutust leiab mopeedi süsteemi sarnane.
5. D8E süütesüsteemi tulede vool? Kas on siis 6V või 12V? Ilmselt tuleb see testriga kontrollida, kui mootor töötab.
6. Mitme erineva gaasirutskaga võrre üldse toodeti?
7. Kas vasaku ja parema pedaali keermed on samad? Või on seal kaa kasutatud vasakut ja paremat keeret nagu jalgratastel?
8. Kas seisuhargi poldil peab kaa puks käima raami sees?
9. Kas võrrile on võimalik ka piduritule süsteemi külge pookida?
10. Kui efektiivsed on ikkagi võrri pidurid?
Et siis kellel on mingit tarka juttu mu küsimuste kohta, siis see oleks oodatud. Eks rohkem on suunatud küsimused kasutaja Oldmopedile. Kui keegi teine ei oska vastata, siis tema ikka oskab
Võrril puudu või pole veel üles leidnud:
1. Pedaalid parem ja vasak
2. Seisuhargi fiksaator
3. Paagi kummiring
4. Kraan (olemas kuskil)
5. Esigondel (olemas katki)
6. Mootor (hetkel veel D6 süütesüsteemiga)
7. Süütepool (olemas kuskil)
8. Ketikaitse (olemas kuskil)
9. Väntade kett
10. Siduritross (olemas kuskil)
11. Mootori kett (olemas töölaua peal)
Töö käigus tekkinud küsimused:
1. Mis valemiga saab plastikust tagatule korpus massi? Kas tuleb massijuhe eraldi vedada?
2. Kas keskjooksu võll võib pukside sees võrri vasaku-parema külje suunast lõtkuda?
3. Mis materjalist on väntade ketipinguti hammasratas? Hetkel mul mingi plastiku sulamist.
4. Mitut erinevad gaasitrossi võrril kasutati? Hetkel mul kasutust leiab mopeedi süsteemi sarnane.
5. D8E süütesüsteemi tulede vool? Kas on siis 6V või 12V? Ilmselt tuleb see testriga kontrollida, kui mootor töötab.
6. Mitme erineva gaasirutskaga võrre üldse toodeti?
7. Kas vasaku ja parema pedaali keermed on samad? Või on seal kaa kasutatud vasakut ja paremat keeret nagu jalgratastel?
8. Kas seisuhargi poldil peab kaa puks käima raami sees?
9. Kas võrrile on võimalik ka piduritule süsteemi külge pookida?
10. Kui efektiivsed on ikkagi võrri pidurid?
Et siis kellel on mingit tarka juttu mu küsimuste kohta, siis see oleks oodatud. Eks rohkem on suunatud küsimused kasutaja Oldmopedile. Kui keegi teine ei oska vastata, siis tema ikka oskab
urmet48- Moderaator
- Postituste arv : 539
Age : 41
Registration date : 24/03/2009
Re: Urmet48 Projekt Riga-13 (1990)
Massi peaks saama ühest kummagist kinnituskruvist. Kruvi, millega tule keerad selle aluse külge, kui ma õigesti mäletan siis parema külge oli viidud mass ja sinna juhtme alla keerad ja kuskile raami topid siis peaks mass olemas olema.
Ma küll kõikaeg ühte ja sama rutskat näinud libliksüsteemiga, ainult katted on erinevat värvi.
Seisuhargil on ka puks.
Piduritulesüsteem, mul on suht pornolt tehtud, aga võimalik on kõik teha. Leia mingi rolleri, tsikli pidurikonn mis tõmmates toimib ja nii kui piduripedaali liigutad pidurdamise poole tõmbab vedru konna tagasi ja see paneb kontaktid kokku. Tulemuseks on põlev tuli.
Pidurid, tavaliselt on nii et tagumine võtab koguaeg blokki, aga esimene ei võta sest pole eritlist jõudu rakendatud. Klotsid peavad küllalt head olema et ka esimene blokki võtaks. Pidurid minuarust kuluvad võrril suht halvasti, st ühelt poolt, mitte tervenisti ja kui kasutada piduriklotside parandussüsteemiks seibe või mingit muud asja, et klots kõrgemal oleks, siis klots kulub ebakorrapäraselt ja ei puutu terve pinnaga vastu trumlit. Kui klotse tõsta, siis ikka mõlemaid pooli korraga, aga ma ei tea kuidas seda teha. Olen näinud ka kuidas esipidur võrril blokki võtab.
Viimase väite võib ka ümber lükata, nii on mulle mulje jäänud kuna endal esipidur ei taha kohe üldse oma tööd teha.
Ma küll kõikaeg ühte ja sama rutskat näinud libliksüsteemiga, ainult katted on erinevat värvi.
Seisuhargil on ka puks.
Piduritulesüsteem, mul on suht pornolt tehtud, aga võimalik on kõik teha. Leia mingi rolleri, tsikli pidurikonn mis tõmmates toimib ja nii kui piduripedaali liigutad pidurdamise poole tõmbab vedru konna tagasi ja see paneb kontaktid kokku. Tulemuseks on põlev tuli.
Pidurid, tavaliselt on nii et tagumine võtab koguaeg blokki, aga esimene ei võta sest pole eritlist jõudu rakendatud. Klotsid peavad küllalt head olema et ka esimene blokki võtaks. Pidurid minuarust kuluvad võrril suht halvasti, st ühelt poolt, mitte tervenisti ja kui kasutada piduriklotside parandussüsteemiks seibe või mingit muud asja, et klots kõrgemal oleks, siis klots kulub ebakorrapäraselt ja ei puutu terve pinnaga vastu trumlit. Kui klotse tõsta, siis ikka mõlemaid pooli korraga, aga ma ei tea kuidas seda teha. Olen näinud ka kuidas esipidur võrril blokki võtab.
Viimase väite võib ka ümber lükata, nii on mulle mulje jäänud kuna endal esipidur ei taha kohe üldse oma tööd teha.
Re: Urmet48 Projekt Riga-13 (1990)
Ei tea, enda võrrile panin uued klotsid ja võrri esipidur töötab nüüd küll perfekselt.
Ja see pinguti hammakas on tõesti vist plastikust,kuna endalgi on see hammakas mingist punasest plastist.
Ja see pinguti hammakas on tõesti vist plastikust,kuna endalgi on see hammakas mingist punasest plastist.
wex- Kasutaja
- Postituste arv : 115
Age : 31
Registration date : 13/06/2009
Re: Urmet48 Projekt Riga-13 (1990)
Väntade keti leian Sulle võibolla, homme kui meeles, siis uurin peale kooli.
Re: Urmet48 Projekt Riga-13 (1990)
Ei pidanud ikka vastu ja ladusin pisut võrri kokku. Tänud Kevinile keti eest. Sai kahjuks ka natuke pätti tehtud ja Riga 11 tagaratas leidis kasutust. Samuti ka mootor, mille ma Riga 11 jaoks tegin leidis kasutuse selle võrri peal.
Kuna Riga 13 süütepool on jäägitult kadunud, siis esialgu jääb d6 mootori süütesüsteem. Hiljem aega kui palju asja õigeks teha.
Hetkel tunnen endiselt puudust:
1. seisuhargi fiksaatorist
2. pedaalidest
Asjad, mis vaja veel külge panna:
1. gaasitross
2. siduri tross
3. juhtmestik
4. süütepool ja õige süütesüsteem (süütepool ikka veel kadunud)
5. gondel
Tutvustasin võrrile ka esimest ja viimast korda lund. Viisin õue pildistamiseks.
Kuna Riga 13 süütepool on jäägitult kadunud, siis esialgu jääb d6 mootori süütesüsteem. Hiljem aega kui palju asja õigeks teha.
Hetkel tunnen endiselt puudust:
1. seisuhargi fiksaatorist
2. pedaalidest
Asjad, mis vaja veel külge panna:
1. gaasitross
2. siduri tross
3. juhtmestik
4. süütepool ja õige süütesüsteem (süütepool ikka veel kadunud)
5. gondel
Tutvustasin võrrile ka esimest ja viimast korda lund. Viisin õue pildistamiseks.
urmet48- Moderaator
- Postituste arv : 539
Age : 41
Registration date : 24/03/2009
Re: Urmet48 Projekt Riga-13 (1990)
väga ilus vrr ,
jukuftw- Kasutaja
- Postituste arv : 289
Age : 29
Registration date : 13/12/2009
Re: Urmet48 Projekt Riga-13 (1990)
Masin on ilus, ühe originaalpedaali ma ehk leiaks sulle, kui kuskilt teise saad.
Re: Urmet48 Projekt Riga-13 (1990)
Ülikena ju (oleks veel paremad pildid siis oleks 5+)
wex- Kasutaja
- Postituste arv : 115
Age : 31
Registration date : 13/06/2009
Re: Urmet48 Projekt Riga-13 (1990)
wex kirjutas:Ülikena ju (oleks veel paremad pildid siis oleks 5+)
paremad pildid tulevas alles peale lume sulamist. Enne pole lihtsalt aega, et edasi arendada masinat.
Reymole: pedaal mulle. Parem 1 kui üldse mitte midagi
urmet48- Moderaator
- Postituste arv : 539
Age : 41
Registration date : 24/03/2009
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 2 • 1, 2
Similar topics
» Urmet48 projekt Gauja
» Urmet48 Riga-7 1976
» Urmet48 Mopeed Riga-16
» Riga-13, 1990 - MAZ
» Wex Riga 13 1990
» Urmet48 Riga-7 1976
» Urmet48 Mopeed Riga-16
» Riga-13, 1990 - MAZ
» Wex Riga 13 1990
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 2
Permissions in this forum:
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele