Kuivati: retro Ukraina
4 posters
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Kuivati: retro Ukraina
Sain siis omale 2008 aasta septembris või novembris (täpselt ei mäleta) ukraina jalgratta. Ma käisin suvel ühel inimesel aias mulda laiali vedamas ja muid tõid tegemas. Ja ükskord ma märkasin, et tal on Riga 13 (oli vist see mudel) kola all peidus. Siis sai huvi pärast küsitud, et kas ta seda maha ei taha müüa. Kahjuks polnud ta nõus seda müüma, kuna see meenutas talle vanu häiad aegu. Aga siis läks teema selle peale, et see võrr ei tõõta tal. Lõpuks lubasin ma tal selle korda teha. Sai siis ükspäev kohale mindud ja viga üles otsitud. Probleem oli selles, et silindri ja silindripea vahel polnud korralikku tihendit ja peasinnitusmutrid olid lahti. Järgmine kord, kui ma sinna läksin, olid mul vajalikud riistad valmis ja viga sai kõrvaldatud. Peale seda sai paar korda veel käidud seda masinat parandamas, kuna see oli väga logu.
Kuna ennem tõõ alustamist sai kokku lepitud, et ta annab mulle midagi selle tõõ eest, siis ma küsisin, et kas tal mõnda jalgratast pole anda. Selle peale ütles ta, et ei ole. Aga õnneks tuli talle meelde, et ta oli mõni aasta tagasi naabrimehele ühe jalgratta andnud. Siis sai mindud naabrimehe juurde ja asjast talle räägitud. Kuna naaber seda ratast eriti ei kasutanud, siis andis ta selle mulle.
Ratta viisin kohe koju ja tuvastasin hetkeolukorra.
Kõige rohkem huvitas mind see, miks erimene ratas väga suure loksuga on. Ma võtsin ratta alt ja tuli välja, et võll oli keskelt pooleks läinud. Kohe sai toodud doonor ratta küljest uus võll. Siis panin ratta kokku ja alla tagasi.
Järgmine kahtlane asi oli see, et keskjooks loksus väga palju ja oli halb vändata. Võtsin vändad küljest ja jooksu lahti. Jooksust tulid välja üksikud kuulid ja ära kulunud laagrikest. Siis ma puhastasin kõik jupid ära, ostsin uue laagri ja panin jooksu kokku tagasi. Nagu alati, ei sujunud kokkupanemine ka nüüd. Avastasin siis selle, et ketihammasratta poolne vändakiilu auk on suurem kui tavaliselt. Probleem sai lahendatud sellega,et ma panin sinna kiilu vahele ühe vaselaastu.
Kui vändad olid korras, siis ma võtsin ka pedaalid lahti. Ma puhastasin kõik ära ja panin uue tavoti sisse.
Peale pedaalide korrastamist uurisin ma tagumist ratast. Meeldiva üllatusena tuli see, et taga oli uus rehv ja velg koos jooksuga. Korrasoleku kontrolliks ma võtsin tagumise jooksu ka lahti. Sealt paistis välja täiesti korralik tehase poolt lisatud tavott. Ma lisasin sinna natukene enda tavotti ja õli ka, et hõõrdumine oleks edasipidi võimalikult minimaalne ja jooks kestaks kaua.
Siis oligi mu ukraina korras.
Kuna rattale olid pandud külge turisti porilauad, millel oli tagumine tuli küljes, siis tekkis mul idee, et võiks rattale tuled külge panna. Toas oli mul üks vana esilatern, mille ma võtsin kohe kasutusse. Esialgu ma proovisin, kas tuled tõõtavad ja peale seda panin nad rattale külge. Siis ma otsisn mingi vana valget värvi isolatsiooniga juhtme ja ühendasin vooluallika tarbijaga. Tuled tõõtavad nüüd ilusti kuid kahjuks pole ma neid tänaval veel kordagi proovida jõudnud.
Muud informatsiooni jalgrattast.
Ratas on kunagi olnud sinist värvi. Ratas on hiljem mustaks värvitud. Must värv on osaliselt maha koorunud, kuna vana värvi pole ära lihvitud. Värvimisplaani pole, kuna ratas on praeguse värviga väga hea välimusega.
Lenkstangi toru on natukene vasakule kõver. Alguses ma ei märganudki seda aga viimasel ajal hakkas lenksu asend imelikuna tunduma.
Porilauad on mitmest kohast kõverad ja servades on mõrasi.
Rohkem polegi midagi lisada. See jalgratas jääb ka edaspidi selliseks, nagu ta praegu on. Ükskord lisan natukene paremad pildid, kui praegu on.
Pildid:
Kuna ennem tõõ alustamist sai kokku lepitud, et ta annab mulle midagi selle tõõ eest, siis ma küsisin, et kas tal mõnda jalgratast pole anda. Selle peale ütles ta, et ei ole. Aga õnneks tuli talle meelde, et ta oli mõni aasta tagasi naabrimehele ühe jalgratta andnud. Siis sai mindud naabrimehe juurde ja asjast talle räägitud. Kuna naaber seda ratast eriti ei kasutanud, siis andis ta selle mulle.
Ratta viisin kohe koju ja tuvastasin hetkeolukorra.
Kõige rohkem huvitas mind see, miks erimene ratas väga suure loksuga on. Ma võtsin ratta alt ja tuli välja, et võll oli keskelt pooleks läinud. Kohe sai toodud doonor ratta küljest uus võll. Siis panin ratta kokku ja alla tagasi.
Järgmine kahtlane asi oli see, et keskjooks loksus väga palju ja oli halb vändata. Võtsin vändad küljest ja jooksu lahti. Jooksust tulid välja üksikud kuulid ja ära kulunud laagrikest. Siis ma puhastasin kõik jupid ära, ostsin uue laagri ja panin jooksu kokku tagasi. Nagu alati, ei sujunud kokkupanemine ka nüüd. Avastasin siis selle, et ketihammasratta poolne vändakiilu auk on suurem kui tavaliselt. Probleem sai lahendatud sellega,et ma panin sinna kiilu vahele ühe vaselaastu.
Kui vändad olid korras, siis ma võtsin ka pedaalid lahti. Ma puhastasin kõik ära ja panin uue tavoti sisse.
Peale pedaalide korrastamist uurisin ma tagumist ratast. Meeldiva üllatusena tuli see, et taga oli uus rehv ja velg koos jooksuga. Korrasoleku kontrolliks ma võtsin tagumise jooksu ka lahti. Sealt paistis välja täiesti korralik tehase poolt lisatud tavott. Ma lisasin sinna natukene enda tavotti ja õli ka, et hõõrdumine oleks edasipidi võimalikult minimaalne ja jooks kestaks kaua.
Siis oligi mu ukraina korras.
Kuna rattale olid pandud külge turisti porilauad, millel oli tagumine tuli küljes, siis tekkis mul idee, et võiks rattale tuled külge panna. Toas oli mul üks vana esilatern, mille ma võtsin kohe kasutusse. Esialgu ma proovisin, kas tuled tõõtavad ja peale seda panin nad rattale külge. Siis ma otsisn mingi vana valget värvi isolatsiooniga juhtme ja ühendasin vooluallika tarbijaga. Tuled tõõtavad nüüd ilusti kuid kahjuks pole ma neid tänaval veel kordagi proovida jõudnud.
Muud informatsiooni jalgrattast.
Ratas on kunagi olnud sinist värvi. Ratas on hiljem mustaks värvitud. Must värv on osaliselt maha koorunud, kuna vana värvi pole ära lihvitud. Värvimisplaani pole, kuna ratas on praeguse värviga väga hea välimusega.
Lenkstangi toru on natukene vasakule kõver. Alguses ma ei märganudki seda aga viimasel ajal hakkas lenksu asend imelikuna tunduma.
Porilauad on mitmest kohast kõverad ja servades on mõrasi.
Rohkem polegi midagi lisada. See jalgratas jääb ka edaspidi selliseks, nagu ta praegu on. Ükskord lisan natukene paremad pildid, kui praegu on.
Pildid:
kuivati- Moderaator
- Postituste arv : 258
Registration date : 15/11/2008
Re: Kuivati: retro Ukraina
Võiksid lisada ka pakiraami ning teistsugusema ( rohkem vanamoodsama ) tagutule, siis oleks tõeline retrokas! Edu sulle sellega.
Kevin.
Kevin.
Re: Kuivati: retro Ukraina
Aga oskate öelda kust sellist välimist rehvi saaks?Vanal on 28tolli aga tänapäeva 28tolli on väike.Olen otsinud jalgratta poodidest aga kuskil ei ole.Mul tegemist mingi Eesti aegse rattaga aga poodides arvati et äkki sobib ka veneaegse oma.
Re: Kuivati: retro Ukraina
Kas te dünamo jalgrattapoodi Tallinnas Liivalaia tänaval teate? Seal võibolla leidub sellist rehvi, nagu teil vaja on.
Kui teil on mõni vanaraua kokkuost läheduses, siis käige aegajalt seal leiduvaid asju kaemas. Võib juhtuda, et te leiate sealt omale vajaliku rehvi.
Minul pole sellist rehvi veel vaja läinud ja kahjuks ma ei oska rohkem aidata.
Kui teil on mõni vanaraua kokkuost läheduses, siis käige aegajalt seal leiduvaid asju kaemas. Võib juhtuda, et te leiate sealt omale vajaliku rehvi.
Minul pole sellist rehvi veel vaja läinud ja kahjuks ma ei oska rohkem aidata.
kuivati- Moderaator
- Postituste arv : 258
Registration date : 15/11/2008
Re: Kuivati: retro Ukraina
virgor kirjutas:Aga oskate öelda kust sellist välimist rehvi saaks?Vanal on 28tolli aga tänapäeva 28tolli on väike.Olen otsinud jalgratta poodidest aga kuskil ei ole.Mul tegemist mingi Eesti aegse rattaga aga poodides arvati et äkki sobib ka veneaegse oma.
Et veneaegne kumm ei lähe peale? Mine parem, velg näpus, poodi. Ja just mingisse nurgatagusesse poodi a'la Dünamo, hawaiiexpressid ja veloplussid lendavad kõrgemal ega tunnista üldse ebastandartseid mõõte.
See 28tolli on suhteline mõiste, sellise numbriga kumme esineb nii 622 (vene mõõt), 630 kui ka 635 mm. Selle erinevuse pärast jäi 60-datelt hulgim eestiaegseid rattaid aia äärde, kuna ei leidunud kumme, mis peale läheksid.
Soobel- Kasutaja
- Postituste arv : 120
Registration date : 12/05/2009
Similar topics
» Kuivati: Jalgratas Ukraina (meeste variant)
» Sillu: Ukraina, 1988
» mrtls: jalgratas "Ukraina"
» w6za rattad: Heimburg, Ukraina, Husqvarna, ja tundmatu rootslane
» Kuivati: Aist, 82. aasta toodang
» Sillu: Ukraina, 1988
» mrtls: jalgratas "Ukraina"
» w6za rattad: Heimburg, Ukraina, Husqvarna, ja tundmatu rootslane
» Kuivati: Aist, 82. aasta toodang
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Permissions in this forum:
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele