Sillu: Ukraina, 1988
+2
Kevin68
Sillu
6 posters
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Sillu: Ukraina, 1988
Tere!
Kuna sai nõuks võetud paar aastat tagasi Järva-Jaani Vanatehnika Varjupaika annetatud, enne seda aga pikka aega minu kasutuses olnud Ukrainat veidi korrastada, siis mõtlesin, et miks ka mitte siin foorumis veidi oma tegemistest kirjutada.
Lühidalt on jalgratta "elulugu" ära toodud ka JJVV veebilehel ( http://varjupaik.jjts.ee/?action=eksponaat&P=51&lang=est&S_ID=242 ).
Ostetud sai see Ukraina siis...jah, nüüd juba veidi rohkem kui 20 aastat tagasi Viljandist. Sel ajal muidugi ei saanud poest kohe sõidukorras ratast - raam oli kaetud kaitsemäärdega ja -paberiga, pedaalid olid transpordiks kinnitatud väntade sisekülgedele, kummid täis pumpamata. Ka oli mitte üksnes jalgrataste, vaid üldse igasuguste Nõukogude päritolu tehnikakaupade puhul soovitatav igasugu polt- ja kruviühendused igaks juhuks üle pingutada.
Põhidetailidest on aja jooksul asendatud sadul, porilauad, ketikaitse ja tagaratas.
Sadul, porilauad ja ketikaitse pärinevad ühelt 1981. aasta Ukrainalt - nii täpselt tean seetõttu, et nüüdseks enam mitteeksisteeriva doonorratta elukäik on mulle täpselt teada. 80ndate lõpu Ukraina originaalporilauad olid millegipärast rehvi laiust arvestades veidi ebaproportsionaalselt kitsad; seetõttu ka sai need omal ajal välja vahetatud. Ka sadul tundus 80ndate aastate alguse väljalaskel minu isendi originaaliga võrreldes justkui parema-tugevama konstruktsiooniga.
Originaal-ketikaitset ma enda rattaga aga üldse kaasa ei saanudki ja tegelikult sõitsingi lõpuni ilma. Eespool juba jutuks olnud doonorrattalt pärinev detail sai paigaldatud juba Varjupaigas ja see ei läinud päris otse peale, vaid tuli lühemaks teha ja üks kinnitusauk uuesti puurida.
Originaal-tagaratta sõitis vend omal ajal oma sõpradega kahekesi sõites "kaheksasse" ja nüüd ongi siis ees originaalratas, taga aga ühelt samuti varuosadoonoriks võetud, minule teadmata päritolu naisteratta-rondilt võetud detail.
Muus osas peaks sõiduk olema originaalkomplektsuses.
Täna sai siis alustatud jalgratta korrastustöödega ja tegin raami igasugustest detailidest puhtaks. Plaanis on kõigi detailide seisukord üle vaadata, vajadusel mõned detailid asendada, samuti jalgratas üle värvida. Viimase, 10 aastat tagasi tehtud värvimise ajal sümpatiseerisid mulle raami põhitooniga ühte värvi porilauad, aga nüüd lähevad need ilmselt valgeks.
Sellega lõpetan praegu. Kui midagi ratta juures teen, eks siis kirjutan jälle.
Silver
Kuna sai nõuks võetud paar aastat tagasi Järva-Jaani Vanatehnika Varjupaika annetatud, enne seda aga pikka aega minu kasutuses olnud Ukrainat veidi korrastada, siis mõtlesin, et miks ka mitte siin foorumis veidi oma tegemistest kirjutada.
Lühidalt on jalgratta "elulugu" ära toodud ka JJVV veebilehel ( http://varjupaik.jjts.ee/?action=eksponaat&P=51&lang=est&S_ID=242 ).
Ostetud sai see Ukraina siis...jah, nüüd juba veidi rohkem kui 20 aastat tagasi Viljandist. Sel ajal muidugi ei saanud poest kohe sõidukorras ratast - raam oli kaetud kaitsemäärdega ja -paberiga, pedaalid olid transpordiks kinnitatud väntade sisekülgedele, kummid täis pumpamata. Ka oli mitte üksnes jalgrataste, vaid üldse igasuguste Nõukogude päritolu tehnikakaupade puhul soovitatav igasugu polt- ja kruviühendused igaks juhuks üle pingutada.
Põhidetailidest on aja jooksul asendatud sadul, porilauad, ketikaitse ja tagaratas.
Sadul, porilauad ja ketikaitse pärinevad ühelt 1981. aasta Ukrainalt - nii täpselt tean seetõttu, et nüüdseks enam mitteeksisteeriva doonorratta elukäik on mulle täpselt teada. 80ndate lõpu Ukraina originaalporilauad olid millegipärast rehvi laiust arvestades veidi ebaproportsionaalselt kitsad; seetõttu ka sai need omal ajal välja vahetatud. Ka sadul tundus 80ndate aastate alguse väljalaskel minu isendi originaaliga võrreldes justkui parema-tugevama konstruktsiooniga.
Originaal-ketikaitset ma enda rattaga aga üldse kaasa ei saanudki ja tegelikult sõitsingi lõpuni ilma. Eespool juba jutuks olnud doonorrattalt pärinev detail sai paigaldatud juba Varjupaigas ja see ei läinud päris otse peale, vaid tuli lühemaks teha ja üks kinnitusauk uuesti puurida.
Originaal-tagaratta sõitis vend omal ajal oma sõpradega kahekesi sõites "kaheksasse" ja nüüd ongi siis ees originaalratas, taga aga ühelt samuti varuosadoonoriks võetud, minule teadmata päritolu naisteratta-rondilt võetud detail.
Muus osas peaks sõiduk olema originaalkomplektsuses.
Täna sai siis alustatud jalgratta korrastustöödega ja tegin raami igasugustest detailidest puhtaks. Plaanis on kõigi detailide seisukord üle vaadata, vajadusel mõned detailid asendada, samuti jalgratas üle värvida. Viimase, 10 aastat tagasi tehtud värvimise ajal sümpatiseerisid mulle raami põhitooniga ühte värvi porilauad, aga nüüd lähevad need ilmselt valgeks.
Sellega lõpetan praegu. Kui midagi ratta juures teen, eks siis kirjutan jälle.
Silver
Viimati muutis seda Sillu (Püh Märts 08, 2009 3:41 am). Kokku muudetud 1 kord
Re: Sillu: Ukraina, 1988
Ratas on väga viisakas, siit vist ennemgi läbi käinud ratas. Kui ma nüüd mõõda ei pane, siis peaks ka minu Pensa jalgrattal olema samasugune ketikaitse nagu sinu omalgi. Aga mis värvi siis tuleb? Raam jääb sinine ja porilauad valgeks?
Igastahes edu!
Kevin.
Igastahes edu!
Kevin.
Re: Sillu: Ukraina, 1988
Kui pead silmas just mõnda Reymo poolt Varjupaigas tehtud pilti, siis vist jah varem siit foorumist läbi käinud ratas. Muidugi pole see Ukraina enam originaalvärvides - algselt olid tal raamil ja ka esikahvlil sellised huvitavad nõukaaegsed rekvisiidid nagu punased viisnurgad, samuti vene-inglisekeelsed kirjad Украина - Ukraine. Ka oli originaalne värvitoon küll ikka sinine, aga veidi teine kui praegune. Muidugi on kahju, et see ratas originaalvärvides säilinud ei ole ja kui ta oleks originaalvärvides, siis praegu ma võib-olla teda enam üle ei värviks.
Plaanis on jah põhivärviks samasugune sinine ja porilauad valgeks. Kuna veljed on küllaltki roostes ja kroomimistöödeks ei ole ma võimeline, siis olen plaaninud ka need valgeks värvida.
Tänud heade soovide eest!
Plaanis on jah põhivärviks samasugune sinine ja porilauad valgeks. Kuna veljed on küllaltki roostes ja kroomimistöödeks ei ole ma võimeline, siis olen plaaninud ka need valgeks värvida.
Tänud heade soovide eest!
Re: Sillu: Ukraina, 1988
Tere!
Praeguseks on jalgratas demonteeritud, detailide seisukord üle vaadatud, raam, esikahvel, pakiraam, porilauad, ketikaitse, veljed ning sadula metallosa roostest ja vanast värvist puhastatud ning roostesurmaga töödeldud. Suures laastus oleks järgmiseks tööks kruntimine, aga see ootab hetkel paremaid ilmu.
Mehaanilise poole pealt on puhastatud ja komplekteeritud rattad. Tagumisele rattale läks sisse täiesti uus sisu, kuigi ega sisu vahetamiseks nüüd lausa möödapääsmatut hädavajadust ei olnud. Pigem sai ost tehtud hetkeemotsiooni ajel. Veel ostsin neli vändakiilu (igaks juhuks kaks tava- ja kaks remontmõõdus, läbimõõt väidetavalt vastavalt 9 ja 9,5 mm) ja kaks õhukummi (tegelikult vajaks vahetamist ainult üks õhukumm, aga ostsin teise igaks juhuks tagavaraks. Nüüd aga mõtlen, et panen mõlemad õhukummid uued, kuna need on autoventiiliga ja seega on neid vajadusel võimalik pumbata kompressoriga, autopumbaga jne., ühesõnaga jalgrattapumbast jõudsamate riistadega. Olemasolev täiesti kasutuskõlbulik jalgrattatüüpi ventiiliga kumm jääb siis tagavaraks.). Väliskumme praegu ei ostnud, kuna neid on mul hetkel valida nelja isendi hulgast kaks paremat.
Selgus nimelt, et Viljandis Turu tänaval asuvas rattapoes on Vene rataste varuosad siiani täiesti saadaval - ei julge väita, et 100 % kõike, aga ühte-teist igatahes leiab.
Korrastatud on ka pedaalid - nendega ei olnud muud muret, kui et demonteerisin need, puhastasin kõik detailid, määrisin ning monteerisin uuesti kokku.
Pilte kahjuks praegu lisada ei ole - mulle vist ikka hästi ei "istu" see samaaegselt remontimise kõrvalt pilditegemine. Aga järgmine kord, kui rattaga tegelen, püüan ikka mõned pildid teha.
Silver
Praeguseks on jalgratas demonteeritud, detailide seisukord üle vaadatud, raam, esikahvel, pakiraam, porilauad, ketikaitse, veljed ning sadula metallosa roostest ja vanast värvist puhastatud ning roostesurmaga töödeldud. Suures laastus oleks järgmiseks tööks kruntimine, aga see ootab hetkel paremaid ilmu.
Mehaanilise poole pealt on puhastatud ja komplekteeritud rattad. Tagumisele rattale läks sisse täiesti uus sisu, kuigi ega sisu vahetamiseks nüüd lausa möödapääsmatut hädavajadust ei olnud. Pigem sai ost tehtud hetkeemotsiooni ajel. Veel ostsin neli vändakiilu (igaks juhuks kaks tava- ja kaks remontmõõdus, läbimõõt väidetavalt vastavalt 9 ja 9,5 mm) ja kaks õhukummi (tegelikult vajaks vahetamist ainult üks õhukumm, aga ostsin teise igaks juhuks tagavaraks. Nüüd aga mõtlen, et panen mõlemad õhukummid uued, kuna need on autoventiiliga ja seega on neid vajadusel võimalik pumbata kompressoriga, autopumbaga jne., ühesõnaga jalgrattapumbast jõudsamate riistadega. Olemasolev täiesti kasutuskõlbulik jalgrattatüüpi ventiiliga kumm jääb siis tagavaraks.). Väliskumme praegu ei ostnud, kuna neid on mul hetkel valida nelja isendi hulgast kaks paremat.
Selgus nimelt, et Viljandis Turu tänaval asuvas rattapoes on Vene rataste varuosad siiani täiesti saadaval - ei julge väita, et 100 % kõike, aga ühte-teist igatahes leiab.
Korrastatud on ka pedaalid - nendega ei olnud muud muret, kui et demonteerisin need, puhastasin kõik detailid, määrisin ning monteerisin uuesti kokku.
Pilte kahjuks praegu lisada ei ole - mulle vist ikka hästi ei "istu" see samaaegselt remontimise kõrvalt pilditegemine. Aga järgmine kord, kui rattaga tegelen, püüan ikka mõned pildid teha.
Silver
Re: Sillu: Ukraina, 1988
http://www.foto24.ee/album/28495/s5 küsiks vahele , milline ketikaitse sellisel rattal oli?? olen huvitatud
Re: Sillu: Ukraina, 1988
guits kirjutas:http://www.foto24.ee/album/28495/s5 küsiks vahele , milline ketikaitse sellisel rattal oli?? olen huvitatud
Re: Sillu: Ukraina, 1988
Tere!
Täna kruntisin raami, pakiraami, porilauad, ketikaitsme, veljed ning sadula nähtavad metallosad ära. Esikahvli (vist) unustasin, aga pole hullu - saab sellega siis järgmisel korral sama tehtud, pealegi lõppes niikuinii täna ka kruntvärv otsa.
Veljed ning sadula metallosad tõmbasin hõbedase aerosooliga üle, nagu ka porilaudade kinnitusklambrid (ma ei tea, kas see on selle asja õige nimi, aga loodetavasti saate aru, mida mõtlen) ja tagahelkuri ümbrise (sama jutt, mis eelmise detaili kohta) (minu rattal oleval porilaual on veel vanem, pikliku kujuga helkur).
Piinlik lugu, aga pilte ikka pole, kuna lõpuks läks tööle minekuga nii kiireks, et ei jäänud selleks enam aega...
Silver
Täna kruntisin raami, pakiraami, porilauad, ketikaitsme, veljed ning sadula nähtavad metallosad ära. Esikahvli (vist) unustasin, aga pole hullu - saab sellega siis järgmisel korral sama tehtud, pealegi lõppes niikuinii täna ka kruntvärv otsa.
Veljed ning sadula metallosad tõmbasin hõbedase aerosooliga üle, nagu ka porilaudade kinnitusklambrid (ma ei tea, kas see on selle asja õige nimi, aga loodetavasti saate aru, mida mõtlen) ja tagahelkuri ümbrise (sama jutt, mis eelmise detaili kohta) (minu rattal oleval porilaual on veel vanem, pikliku kujuga helkur).
Piinlik lugu, aga pilte ikka pole, kuna lõpuks läks tööle minekuga nii kiireks, et ei jäänud selleks enam aega...
Silver
Re: Sillu: Ukraina, 1988
Tere!
Täna tekkis siis enne tööle minekut natuke vaba aega ja tegin jalgratta korrastustööde käigust mõned pildid!
1.)Raam, esikahvel ja pakiraam peale värvimist:
2.)Rattad peale velgede värvimist ning kummide peale panekut:
3.)Porilauad ja ketikaitsme värvisin aerosooliga, kuid kvaliteet sai halb ja seetõttu otsustasin, et lihvin-karestan need (vähemalt väljastpoolt) uuesti ja värvin ikka püstoliga koos Pensa samade osadega. Hetkel jätsin nad kruntvärvi alla seisma:
4.)Sadulaga tegin kiirvarianti ja tõmbasin ilma sadulat lahti monteerimata selle nähtavad metallosad hõbedase aerosooliga üle:
Silver
Täna tekkis siis enne tööle minekut natuke vaba aega ja tegin jalgratta korrastustööde käigust mõned pildid!
1.)Raam, esikahvel ja pakiraam peale värvimist:
2.)Rattad peale velgede värvimist ning kummide peale panekut:
3.)Porilauad ja ketikaitsme värvisin aerosooliga, kuid kvaliteet sai halb ja seetõttu otsustasin, et lihvin-karestan need (vähemalt väljastpoolt) uuesti ja värvin ikka püstoliga koos Pensa samade osadega. Hetkel jätsin nad kruntvärvi alla seisma:
4.)Sadulaga tegin kiirvarianti ja tõmbasin ilma sadulat lahti monteerimata selle nähtavad metallosad hõbedase aerosooliga üle:
Silver
Re: Sillu: Ukraina, 1988
Ratas väga hea! Kuid mina ei pea mõistlikuks sadula alumist poolt värvida - sellega mõtlen, kas oli tõesti nii hull siis? Juhul kui vaja, võin sulle ühe samasuguse sadula otsida, endaarust mul selline leidus!
Kevin.
Kevin.
Re: Sillu: Ukraina, 1988
Nojah, värvisin sadula alumise poole selle pärast, et see oli hirmsasti roostes ja nägi ikka väga kole välja ning paremas korras sadulat ei hakanud silma (ega ma väga hambad verel ei otsinud ka). Ise olen igatahes tulemusega rahul, aga eks edaspidi võib ka sadula välja vahetamisele mõelda.
Re: Sillu: Ukraina, 1988
Raami värvimiseks ette valmistades avastasin, et raami tagaosas oli kas kett või siis ketiratas paraja tüki metalli välja söönud (pilti kahjuks ei teinud). Alul mõtlesin, et jätan niisama ja värvin lihtsalt selle koha üle, aga siis meenus mulle, et mul on juba aastaid tagasi ostetud, kuid seni kasutamist mitte leidnud keemilist metalli (kasutatakse enam-vähem nii, nagu ka kahekomponentset autopahtlit). Sellega siis täitsin selle augu ära. Tegelikult oli see keemiline metall, eriti aga selle kõvendaja, aastaid seismisega võrdlemisi kõvaks läinud ja kõvendaja tuubist välja pigistamiseks läks vaja üsna palju jõudu. Aga tundub, et pidama ta vähemalt praegu jäi. Sry, see jutt oleks tegelikult pidanud olema paar postitust eespool.
Re: Sillu: Ukraina, 1988
Mina ostsin selle aastaid tagasi Viljandi Statoili tanklast. Eks teda vast tanklatest, auto- ja võib-olla ka ehituskaupade kauplustest jm. säärastest kohtadest tulekski otsida.Kevin68 kirjutas:Kus sellist keemilist metalli saada võiks?
Re: Sillu: Ukraina, 1988
Vabandust OT pärast veel, aga kas sellest asja toimest viitsiksid pilti teha?
Kevin.
Kevin.
Re: Sillu: Ukraina, 1988
Ee...vot seekord enam ei saa, kuna mul on jalgratta raam juba üle värvitud...Kevin68 kirjutas:Vabandust OT pärast veel, aga kas sellest asja toimest viitsiksid pilti teha?
Kevin.
Re: Sillu: Ukraina, 1988
Tere!
Eile sai siis lõpuks jalgratas kokku laotud ja lisan siia paar pilti lõpptulemusest:
Mõningase üllatusena selgus, et isegi remontmõõdu kiil (läbimõõt 9,5 mm normaalmõõdu 9 mm asemel) läheb vändaaugust praktiliselt läbi. Sai siis kiiruga kiilu mutrile lihtsal suurem mutter alla pandud, et osutuks võimalikuks kiil kinni keerata. Muidugi ei ole selline lahendus kuskilt otsast esteetiline, aga midagi muud mulle kohe pähe ei tulnud ja see hädalahendus võimaldas jalgrattaga proovisõidud ikkagi ära teha. Aga arvatavasti on ka keskjooksu võll kulunud ja tuleks uuega asendada. Pilt siis ka eelnenud jutu juurde:
Ratas liikus edasi hästi, kohe vanad ajad tulid meelde, kui sai sellega igapäevaselt liigeldud. Nüüd ilmselt jääb ta sisuliselt muuseumieksponaadiks, lisaks siis need mõned juhud, mil mul võib tekkida mõte sellega mõni väike (nostalgia)sõit teha.
Silver
Eile sai siis lõpuks jalgratas kokku laotud ja lisan siia paar pilti lõpptulemusest:
Mõningase üllatusena selgus, et isegi remontmõõdu kiil (läbimõõt 9,5 mm normaalmõõdu 9 mm asemel) läheb vändaaugust praktiliselt läbi. Sai siis kiiruga kiilu mutrile lihtsal suurem mutter alla pandud, et osutuks võimalikuks kiil kinni keerata. Muidugi ei ole selline lahendus kuskilt otsast esteetiline, aga midagi muud mulle kohe pähe ei tulnud ja see hädalahendus võimaldas jalgrattaga proovisõidud ikkagi ära teha. Aga arvatavasti on ka keskjooksu võll kulunud ja tuleks uuega asendada. Pilt siis ka eelnenud jutu juurde:
Ratas liikus edasi hästi, kohe vanad ajad tulid meelde, kui sai sellega igapäevaselt liigeldud. Nüüd ilmselt jääb ta sisuliselt muuseumieksponaadiks, lisaks siis need mõned juhud, mil mul võib tekkida mõte sellega mõni väike (nostalgia)sõit teha.
Silver
Viimati muutis seda Sillu (Esm Juun 15, 2009 11:35 pm). Kokku muudetud 1 kord
Re: Sillu: Ukraina, 1988
Tulemus on oodatust hoopis parem! Kuid kas tehase embleemile ka värvi sattunud? Ning kas see esihargi küljes olev kroom jupp seal olema ei peaks või on see üle värvitud?
Kevin.
Kevin.
Re: Sillu: Ukraina, 1988
Väike idee sulle. Kui aega on, siis võta kruvikeeraja kätte ja kraabi värv maha-esimeselt ketihammasrattalt. Mul on ka seal peal värvi olnud. Olen ettevaatlikult kraapides selle värvi ilusti maha saanud.
kuivati- Moderaator
- Postituste arv : 258
Registration date : 15/11/2008
Re: Sillu: Ukraina, 1988
Suur tänu tunnustavate sõnade eest! Tehase embleemile ei sattunud värvi, kuna see oli mul värvimise ajaks maalriteibiga kinni kaetud. Konkreetsel hargil seda kroomitud osa juba algselt ei olnud.Kevin68 kirjutas:Tulemus on oodatust hoopis parem! Kuid kas tehase embleemile ka värvi sattunud? Ning kas see esihargi küljes olev kroom jupp seal olema ei peaks või on see üle värvitud?
Kevin.
Re: Sillu: Ukraina, 1988
Jah, see värv on seal ketirattal sellepärast, et 10 aastat tagasi teostatud eelmise remondi ajal püüdsin seda ketiratast hõbedaseks värvida (vist sellepärast, et kroom oli osaliselt hävinenud, ei mäleta enam täpselt), aga ei pinna ettevalmistamisele ega ka värvimise enda kvaliteedile ei pööranud toona eriti palju tähelepanu ja seetõttu on nüüdseks suurem osa sellest värvist maha kulunud. Hetkeks tekkis mõte värvida nüüd see ketiratas ikkagi hõbedaseks, kuna mul oli hõbedast värvi käepärast. Siiski otsustasin lõpuks jätta asja nii, nagu on ning piirduda ainult ketiratta puhastamisega.kuivati kirjutas:Väike idee sulle. Kui aega on, siis võta kruvikeeraja kätte ja kraabi värv maha-esimeselt ketihammasrattalt. Mul on ka seal peal värvi olnud. Olen ettevaatlikult kraapides selle värvi ilusti maha saanud.
Eks seda jalgratast saaks kindlasti veel paremaks teha, aga ma pole kindel, kas ma lähiajal sellega tegelen - nimelt on mul vaja lõpetada ka Pensa korrastamine ja selle kõrvalt hakata ka ZAZ-965A ehk "muhku" taastama.
Re: Sillu: Ukraina, 1988
Viimati muutis seda Sillu (Esm Juun 15, 2009 11:30 pm). Kokku muudetud 1 kord
Re: Sillu: Ukraina, 1988
0-kujuline tagahelkur on muidugi haruldane ja ilus detail
Eelmine sadul suure tõenäosusega ei olnud originaal, selliseid pandi ratastele 60-70-datel. Viimane sadul on küll õige. Sellel kahvlil pole krooni kunagi olnud, minu arust on see üleüldse Turisti vms kahvel - esisopapleki istumise järgi paistab, et kahvel mõeldud peenema kummi jaoks, veel vaata, kas raami "pulk," millel tüdrukuid veetakse, on loodis või ettepoole kaldu, kui ratas seisab loodis pinnal. See näitab ka ära, kas kahvel on lühem ehk mõeldud 32mm kummi jaoks.
Kiiluga olen kasutand sellist nippi, kui kiilu kant liiga suur on ja kiil liiga sügavale läheb: viilin kiilul küljele pisema kandi sisse ja löön kiilu külili, uut kanti pidi keskjooksu võlli suunas.
Eelmine sadul suure tõenäosusega ei olnud originaal, selliseid pandi ratastele 60-70-datel. Viimane sadul on küll õige. Sellel kahvlil pole krooni kunagi olnud, minu arust on see üleüldse Turisti vms kahvel - esisopapleki istumise järgi paistab, et kahvel mõeldud peenema kummi jaoks, veel vaata, kas raami "pulk," millel tüdrukuid veetakse, on loodis või ettepoole kaldu, kui ratas seisab loodis pinnal. See näitab ka ära, kas kahvel on lühem ehk mõeldud 32mm kummi jaoks.
Kiiluga olen kasutand sellist nippi, kui kiilu kant liiga suur on ja kiil liiga sügavale läheb: viilin kiilul küljele pisema kandi sisse ja löön kiilu külili, uut kanti pidi keskjooksu võlli suunas.
Soobel- Kasutaja
- Postituste arv : 120
Registration date : 12/05/2009
Re: Sillu: Ukraina, 1988
Vanematüübiline, pikliku kujuga tagahelkur tuli jalgrattale koos vanematüübilise Ukraina tagaporilauaga, millel see oli küljes juba tehasest tulles. Minu Ukrainal olid algselt kitsamad porilauad (ja tagaporilaual loomulikult juba ümmargune helkur), tundub, et suures nõukaaja lõpu lihtsustamise-unifitseerimise tuhinas hakati mingil ajal lihtsalt Ukrainale tehases paigaldama Turisti porilaudu (et üks porilaua mudel kõigi rataste jaoks lihtsam toota kui kahte erinevat malli valmistada). Mõnda aega sõitsin originaalidega, aga kuna mul olid vanema Ukraina (laiemad) porilauad käepärast, siis mingil ajal sai need välja vahetatud ja ei näinud vajadust konkreetsel tagaporilaual juba küljes olnud helkurit välja vahetama hakata.Soobel kirjutas:0-kujuline tagahelkur on muidugi haruldane ja ilus detail
Ei olnud jah. Minu mäletamist mööda on tegu samalt eespool mainitud vanemalt Ukrainalt (vist oli 1981. aasta väljalase) pärineva sadulaga.Soobel kirjutas:Eelmine sadul suure tõenäosusega ei olnud originaal, selliseid pandi ratastele 60-70-datel.
Tegu on täiesti kindlalt selle jalgratta algse, s.t. juba algselt Ukraina jaoks mõeldud kahvliga. Tean seda täiesti kindlalt väita, kuna konkreetne ratas on uuest saadik minu omanduses olnud. Aga kroomi ei ole sellel kahvlil tõepoolest kunagi olnud.Soobel kirjutas: Sellel kahvlil pole krooni kunagi olnud, minu arust on see üleüldse Turisti vms kahvel - esisopapleki istumise järgi paistab, et kahvel mõeldud peenema kummi jaoks, veel vaata, kas raami "pulk," millel tüdrukuid veetakse, on loodis või ettepoole kaldu, kui ratas seisab loodis pinnal. See näitab ka ära, kas kahvel on lühem ehk mõeldud 32mm kummi jaoks.
Re: Sillu: Ukraina, 1988
Ei tea, mis toimus 90-date algul, võibolla pandigi Ukrainale ja turistile ühtesid poriplekke alla. Igatahes 1979.aasta Sputnik oli kindlalt kitsama porilauaga, kui uuema malli Ukrainad. Porilaua profiil oli vaid sarnane.
Soobel- Kasutaja
- Postituste arv : 120
Registration date : 12/05/2009
Similar topics
» Sillu: Pensa, 1991
» Ereliukas-8, 1988
» w6za rattad: Heimburg, Ukraina, Husqvarna, ja tundmatu rootslane
» Kuivati: retro Ukraina
» mrtls: jalgratas "Ukraina"
» Ereliukas-8, 1988
» w6za rattad: Heimburg, Ukraina, Husqvarna, ja tundmatu rootslane
» Kuivati: retro Ukraina
» mrtls: jalgratas "Ukraina"
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Permissions in this forum:
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele