Viskoossus: ММВЗ АИСТ, 1985
+2
reymo1995
viskoossus
6 posters
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 2
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 2 • 1, 2
Viskoossus: ММВЗ АИСТ, 1985
Olin juba kauemat aega endale kokukat otsinud ja pika otsimise peale ühe leidsingi. Tegemist on siis Minski mootorratta-jalgratta tehases toodetud Aistiga. Ratas on toodetud aastal 1985. Täna käisin rattal järel, rahaliselt läks see mulle maksma 150 krooni. Või noh õigemini käisin järel raamil ja ratastel, kuid enamus juppe on mul olemas ja kavatsen rattast originaalilähedase liikuri teha. Veljed ei ole kuigi heas korras, kodarad on lõdvad ja kõverad (Tehase töö? Vist ikkagi pigem külaseppade.) ja tagarattal oli vist 2 kodarat puudu ka aga see pole mingi suur viga ja mind ei sega. Raam on enam-vähem - roostet, mõned mõlgid ja värvikahjustused on aga vähemalt on originaalvärv ja esialgu nii ka jääb. Kõigepealt teen tehnilise poole korda ja seejärel vaatan, mida raamiga teha. Ilmselt roostes kohtadele kannan peale grafiitõli vms. Igatahes homme hommikul hakkan ratast korrastama ja tulevad ka pildid.
Tegin väikese nimekirja, mis rattalt puudu on:
sadul,
leistang,
pakiraam,
porilauad,
tagarummu sisu,
esirummu sisu,
tagumise ratta sisekumm,
esimese ratta sisekumm,
erinevad mutrid, poldid ja seibid.
Enamus juppe peaks homse päeva jooksul saama, sisekummid pean millalgi poest tooma.
Aga ega siis midagi, jään homset ootama, et saaks garaaži ratta kallale minna.
Tegin väikese nimekirja, mis rattalt puudu on:
sadul,
leistang,
pakiraam,
porilauad,
tagarummu sisu,
esirummu sisu,
tagumise ratta sisekumm,
esimese ratta sisekumm,
erinevad mutrid, poldid ja seibid.
Enamus juppe peaks homse päeva jooksul saama, sisekummid pean millalgi poest tooma.
Aga ega siis midagi, jään homset ootama, et saaks garaaži ratta kallale minna.
Viimati muutis seda viskoossus (Esm Mai 31, 2010 9:04 am). Kokku muudetud 5 korda
viskoossus- Kasutaja
- Postituste arv : 113
Age : 33
Registration date : 10/12/2008
Re: Viskoossus: ММВЗ АИСТ, 1985
Pildid:
Täna tegin korda keskjooksu, esijooksu ja tagajooksu ning panin külge lenksu ja sadula. Nüüd on puudu veel sisekummid, kui need saab, siis peaks ratas juba sõitma. Esiporilaua panin ka külge, tagumise porilaua ja pakiraami kinnitamiseks peab paar plekitükki lõikama.
Täna tegin korda keskjooksu, esijooksu ja tagajooksu ning panin külge lenksu ja sadula. Nüüd on puudu veel sisekummid, kui need saab, siis peaks ratas juba sõitma. Esiporilaua panin ka külge, tagumise porilaua ja pakiraami kinnitamiseks peab paar plekitükki lõikama.
viskoossus- Kasutaja
- Postituste arv : 113
Age : 33
Registration date : 10/12/2008
Re: Viskoossus: ММВЗ АИСТ, 1985
Nii, kolasin kogu garaaži läbi ja leidsin sobivad porilauad, pakiraami, isegi pumba, tööriistatasku ja korvi pakiraamile. Ainsad asjad mida vaja on sisekummid ja otsida mutrid, poldid ja seibid porilaudade ja pakiraami kinnitamiseks ja korv pakiraamile kinnitada. Siis kui valmis saan, tulevad uued pildid, nädalavahetusel vast leian selleks aega.
viskoossus- Kasutaja
- Postituste arv : 113
Age : 33
Registration date : 10/12/2008
Re: Viskoossus: ММВЗ АИСТ, 1985
Täna sain rattale pakiraami, porilauad ja korvi külge. Tagarattale leidisin uue õhukummi ka ja seega sain tagaratta korralikult alla panna, esirattale peaks sisekummi saama hiljemalt laupäevaks, siis peaks ratas sõidukorras olema. Veel panin ette ja taha helkurid, keerasin külge korralikud käepidemed, määrisin kõik sõlmed ja esijooksus vahetasin laagrid.
Tegin õues ka mõned pildid:
Tegin õues ka mõned pildid:
viskoossus- Kasutaja
- Postituste arv : 113
Age : 33
Registration date : 10/12/2008
Re: Viskoossus: ММВЗ АИСТ, 1985
Nõustun Reymoga , edu !
jukuftw- Kasutaja
- Postituste arv : 289
Age : 29
Registration date : 13/12/2009
Re: Viskoossus: ММВЗ АИСТ, 1985
Tänan! Edu läheb alati vaja.
viskoossus- Kasutaja
- Postituste arv : 113
Age : 33
Registration date : 10/12/2008
Re: Viskoossus: ММВЗ АИСТ, 1985
Täna käisin poes, ostsin uue esimese sisekummi ja uue keskjooksu võlli ning kruttisin need külge. Nüüd on ratas täiesti sõidukorras ja seniajani töötavad kõik sõlmed väga hästi. Kui vaba aega tekib, teen ka uued pildid.
viskoossus- Kasutaja
- Postituste arv : 113
Age : 33
Registration date : 10/12/2008
viskoossus- Kasutaja
- Postituste arv : 113
Age : 33
Registration date : 10/12/2008
Re: Viskoossus: ММВЗ АИСТ, 1985
On küll jah, väga kena . Edu minugi poolt .
jukuftw- Kasutaja
- Postituste arv : 289
Age : 29
Registration date : 13/12/2009
Re: Viskoossus: ММВЗ АИСТ, 1985
Täna sai nii umbes 10km pikkune "test drive" tehtud ja ratas pidas väga hästi vastu - ei mingit kolinat, naginat ega kriginat. Seda ilmeslt sellepärast, et enamus detaile said uued ja enne kokkupanemist pesin kõik jupid bensiini sees ning määrisin korralikult. Tegin ka paar pilti:
Üldiselt väga hea ratas, millega vahel kalal käia või niisama mõnel suveõhtul sõita.
Üldiselt väga hea ratas, millega vahel kalal käia või niisama mõnel suveõhtul sõita.
viskoossus- Kasutaja
- Postituste arv : 113
Age : 33
Registration date : 10/12/2008
Re: Viskoossus: ММВЗ АИСТ, 1985
Täna sattusin poodi ja ostsin sealt tagumise ratta tarvis korraliku maastikurehvi ning sättisin selle alla. Rehvi muster:
viskoossus- Kasutaja
- Postituste arv : 113
Age : 33
Registration date : 10/12/2008
Re: Viskoossus: ММВЗ АИСТ, 1985
Kuna eelmine omanik on kodaraid "pingutanud" näpitsate abil neile jõnkse sisse väänates, oli tagarattal ka paar kodarat murdunud, need asendasin täna tervetega (keerasin need ühe aiakäru alt ). Rattad käivad küll kaheksasse aga vähemalt käivad raami vahel ringi ja vaevalt nad tehasest tulles ka oluliselt paremad olid.
viskoossus- Kasutaja
- Postituste arv : 113
Age : 33
Registration date : 10/12/2008
Re: Viskoossus: ММВЗ АИСТ, 1985
Miks siis velgi sirgeks ei ajanud, kui nagunii kodaravahetusega tegelesid?
oldmoped- Moderaator
- Postituste arv : 428
Age : 54
Registration date : 05/07/2009
Re: Viskoossus: ММВЗ АИСТ, 1985
Ma vahetasin ainult 2 kodarat ja ei hakanud igaksjuhuks näppima, sest ülejäänud kodaratele on jõnksud sisse väänatud ja ei tea kas neid jõnksudega kodaraid kannatab üldse pingutada. Kas ainult kodarate pingutamisega saab üldse velje sirgeks? Oldmoped, mismoodi ma velje sirgeks saan kui kodaratele jõnksud on sisse väänatud? Kuidas kõige targem oleks käituda?
viskoossus- Kasutaja
- Postituste arv : 113
Age : 33
Registration date : 10/12/2008
Re: Viskoossus: ММВЗ АИСТ, 1985
Ega siis vist miskit muud teha polegi, kui kodarad korralike vastu ringi vahetada, sest normaalselt pingutada ja ratast sirgu ajada neist tõenäoliselt ei saa... või siis leppida sellega, et see ratas on selline, nagu ta on.
oldmoped- Moderaator
- Postituste arv : 428
Age : 54
Registration date : 05/07/2009
Re: Viskoossus: ММВЗ АИСТ, 1985
Ega siis midagi. Las ta praegu olla nagu on. Käin silmad lahti ringi, ehk leian korralikud veljed. Või siis teine variant oleks osta korralikud pöiad ja kodarad ning siis jooks valmis laduda. Kõik BMXid on tänapäeval ju 20" ratastega ja seega peaks ka Aisti rummuga sobivaid, 36 auguga pöidasi üsna laias valikus leiduma.
viskoossus- Kasutaja
- Postituste arv : 113
Age : 33
Registration date : 10/12/2008
Re: Viskoossus: ММВЗ АИСТ, 1985
Hing ei andnud ikkagi rahu ja täna proovisin kodaraid pingutada ning pöida natuke "töödelda" ja olen tulemusega üldiselt rahul. Enam ei käi ratas väga kõvasti kaheksasse, natuke muidugi kaheksas ja munas on, aga üldiselt parem kui enne. Veel määrisin roostes kohad üle grafiitõliga.
Tehtud kulutused:
*uus sisekumm ette - 50 krooni
*uus sisekumm taha - 50 krooni
*uus tagarehv - 95 krooni
*uus keskjooksu võll - 45 krooni
*uued keskjooksu laagrid, 2tk - 30 krooni
*uued esirattalaagrid, 2tk - 30 krooni
*uus tagumise hammasratta laager - 15 krooni
*uued vändakiilud, 2tk - 20 krooni
*uued esihargi laagrid, 2tk - 30 krooni
Kokku: 365 krooni
Tehtud kulutused:
*uus sisekumm ette - 50 krooni
*uus sisekumm taha - 50 krooni
*uus tagarehv - 95 krooni
*uus keskjooksu võll - 45 krooni
*uued keskjooksu laagrid, 2tk - 30 krooni
*uued esirattalaagrid, 2tk - 30 krooni
*uus tagumise hammasratta laager - 15 krooni
*uued vändakiilud, 2tk - 20 krooni
*uued esihargi laagrid, 2tk - 30 krooni
Kokku: 365 krooni
Viimati muutis seda viskoossus (Kolm Juun 16, 2010 10:23 am). Kokku muudetud 1 kord
viskoossus- Kasutaja
- Postituste arv : 113
Age : 33
Registration date : 10/12/2008
Re: Viskoossus: ММВЗ АИСТ, 1985
Peale remonti olen rattaga sõitnud umbes 30-40 kilomeetrit ja selle aja jooksul on kõik ilusti vastu pidanud. Räägiks siis natuke ratta teadaolevast ajaloost ka. Ostetud on ratas 1985. aastal, ostmisest kuni umbes 2000. aastani oli ratas intensiivses kasutuses, seejärel sõideti rattaga harva. Mingil ajal sõitsid rattaga noored poisikesed, kes ratta lõpuks ka laiali lammutasid. Mõnda aega tagasi märkasin rattajäänuseid mina ja nii mul selle ratta vastu huvi tekkiski. Natuke "asjaajamist" ja kokukas oligi minu oma. Kruttisin rattale puuduolevad jupid külge, puhastasin, määrisin ja nii ta valmis saigi.
Viimati muutis seda viskoossus (Püh Juun 27, 2010 10:33 pm). Kokku muudetud 1 kord
viskoossus- Kasutaja
- Postituste arv : 113
Age : 33
Registration date : 10/12/2008
Re: Viskoossus: ММВЗ АИСТ, 1985
Projektist veel niipalju, et rattast tuleb retrovälimusega puhapäevaratas ja seega ei aja ma niiväga originaalsust taga. Samuti pole ma veel otsustanud, mis tooni ratas tuleb aga eks see selgub poes värvitoone vaadates. Kuna plaanin rattaga sügisel võib-olla seenel käia ja vahel kalal, siis mõtlesin et metsakarva roheline oleks hea... või noh, eks see selgub õige pea, mis toon tuleb.
Viimati muutis seda viskoossus (Püh Juun 27, 2010 10:35 pm). Kokku muudetud 1 kord
viskoossus- Kasutaja
- Postituste arv : 113
Age : 33
Registration date : 10/12/2008
Re: Viskoossus: ММВЗ АИСТ, 1985
Umbes 12 tundi tagasi värvisin ratta ära. Tooniks tuli RAL 3000 ehk siis tulipunane. Nüüd on veel vaja oodata, millal värv korralikult ära kuivab (kuivamine võtab natuke kauem aega, sest krunt polnud päris kuiv kui pealisvärv selga sai). Kui valmis saab, teen kindlasti ka pildid. Seniks aga jään värvi kuivamist ootama.
Viimati muutis seda viskoossus (Püh Juun 27, 2010 10:35 pm). Kokku muudetud 2 korda
viskoossus- Kasutaja
- Postituste arv : 113
Age : 33
Registration date : 10/12/2008
Re: Viskoossus: ММВЗ АИСТ, 1985
Tänaseks on ratas kokku pandud. Värviga olen enam-vähem rahul, jooksma kusagilt ei jäänud ja on tip-top. Otsustasin, et pole ikkagi mõtet uusi rattaid alla panna, ostan parem kummipaadi.
Pildid:
Pakiraami kinnitamiseks tegin kaks vahetükki:
Fotokas teeb värvi oranžiks aga tegelikult on punane.
Pildid:
Pakiraami kinnitamiseks tegin kaks vahetükki:
Fotokas teeb värvi oranžiks aga tegelikult on punane.
viskoossus- Kasutaja
- Postituste arv : 113
Age : 33
Registration date : 10/12/2008
Re: Viskoossus: ММВЗ АИСТ, 1985
Ratas on nüüdseks läbinud umbes 100km. Kõik on siiani väga hästi vastu pidanud ja mingeid kulumismärke pole. Ainukeseks veaks võiks lugeda selle, et keskjooksu "laagrikausid", mis raami sisse on pressitud, on ebaühtlaselt kulunud ja tänu sellele ei õnnestu keskjooksu reguleerida nii, et loksu poleks või ei pooks. Tänu sellele on keskjooksus pisike loks aga mitte midagi hullu.
Miks mehed Minskis ei võinud Aistile panna sellist keskjooksu nagu Desnal? Oleks hea praegu uued "kausid" panna. Mina oleks nõukaajal ostnud Aisti asemel Desna just natuke lihtsama välimuse ja keskjooksu pärast, Desna "nahksadul" on mugavam ka ning pealekauba hind oli Desnal vist odavam.
Miks mehed Minskis ei võinud Aistile panna sellist keskjooksu nagu Desnal? Oleks hea praegu uued "kausid" panna. Mina oleks nõukaajal ostnud Aisti asemel Desna just natuke lihtsama välimuse ja keskjooksu pärast, Desna "nahksadul" on mugavam ka ning pealekauba hind oli Desnal vist odavam.
viskoossus- Kasutaja
- Postituste arv : 113
Age : 33
Registration date : 10/12/2008
Re: Viskoossus: ММВЗ АИСТ, 1985
Täna vahetasin liikuvates sõlmedes määrde ja sain mingi imeläbi ka keskjooksu loksust lahti. Tehniline pool on nüüd kindlasti parem kui tehasest tulnud rattal.
viskoossus- Kasutaja
- Postituste arv : 113
Age : 33
Registration date : 10/12/2008
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 2 • 1, 2
Similar topics
» Kevin68: kokkupandav ММВЗ Аист, 19xx
» Viskoossus: Салют-С, 1990
» Viskoossus: Desna (ЖВЗ 113-221) "MTB EDITION" , 1990
» Viskoossus: Салют-С, 1990
» Viskoossus: Desna (ЖВЗ 113-221) "MTB EDITION" , 1990
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 2
Permissions in this forum:
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele