Ilmari Mini V-50, 1981.aasta
+6
oldmoped
WaZ
Kevin68
urmet48
vorrimen
Ilmar
10 posters
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 3
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 3 • 1, 2, 3
Ilmari Mini V-50, 1981.aasta
Sai mõniaeg tagasi avastatud see huvitav foorum, nüüd siis otsustasin ise ka siia teema teha.
Mõni aeg tagasi sai siis soetatud omale V-50 mootoriga Riga 30 ehksiis Mini. Mootor oli keskmises korras, käivitub teise jalahoobi löögiga, kaasa sain ka juppideks lammutatud varu-mootori. Samuti oli kunagi olemas ka selline masin isal, niisiis on mul selle mootori jupid olemas samuti. Ning sõbralt sain kolme pooliku mootori jupid (üks mootor on jalakäikudega).
Vahelduseks ka üks pilt.
Sadul pole originaal, aga elab üle. Isegi suht mugav on sellega sõita Ohsa, homme jooksen uusi pilte tegema - sadulaga polegi pilti.
Ostes avastasin kohe hirmsa lekkimise, sidur ei lahutanud üldsegi - koha pealt minema ei saanud, pidi käik sees käima jooksma.
Siduri viga on korras, lekib siiani kuid vähe (homme proovin pilti teha sellest lekkimiskohast).
Samuti paistab, et mingi tüüpviga neil - piduripedaalile tuleb loks sisse, ning põhja vajutades läheb pedaal vastu maad, see sai siis niimoodi parandatud, et pedaalil auk kinni keevitada ja uus auk sisse uuristada, ning täitsa tip-top.
Kuna tegemist on niivõrd vana masinaga, siis tagaotsal pole mittemingit pehmendust (amorte, vedrustust), seega sai vanarauahunnikus käidud soramas ning leidsin isa Mini kere (aastatega ülimalt rooste läinud).
Pilt siis vanast kerest ka ikka
Vana kere olen juppideks võtnud ning vaikselt puhastan seda, et värvida uus värvikiht peale.
Samuti ka mõni küsimus:
- Nende kere vahel on erinevuseks sumbuti asetus - praegusel läheb sumbuti alt, aga uuel kerel läheb ülevalt sumbuti. Seoses sellega - kas uuel kerel annab panna ka alt või peab mingi toru ise vahepeale panema, et ta ülevalt läheks? Sellise ülevalt-asetusega sumbuti ei hakka sõidu ajal segama kuumaks minnes?
- Kas kusagilt on veel saada seda maagilist signaali ja tulede nuppu lenksul käivat?
Mõni aeg tagasi sai siis soetatud omale V-50 mootoriga Riga 30 ehksiis Mini. Mootor oli keskmises korras, käivitub teise jalahoobi löögiga, kaasa sain ka juppideks lammutatud varu-mootori. Samuti oli kunagi olemas ka selline masin isal, niisiis on mul selle mootori jupid olemas samuti. Ning sõbralt sain kolme pooliku mootori jupid (üks mootor on jalakäikudega).
Vahelduseks ka üks pilt.
Sadul pole originaal, aga elab üle. Isegi suht mugav on sellega sõita Ohsa, homme jooksen uusi pilte tegema - sadulaga polegi pilti.
Ostes avastasin kohe hirmsa lekkimise, sidur ei lahutanud üldsegi - koha pealt minema ei saanud, pidi käik sees käima jooksma.
Siduri viga on korras, lekib siiani kuid vähe (homme proovin pilti teha sellest lekkimiskohast).
Samuti paistab, et mingi tüüpviga neil - piduripedaalile tuleb loks sisse, ning põhja vajutades läheb pedaal vastu maad, see sai siis niimoodi parandatud, et pedaalil auk kinni keevitada ja uus auk sisse uuristada, ning täitsa tip-top.
Kuna tegemist on niivõrd vana masinaga, siis tagaotsal pole mittemingit pehmendust (amorte, vedrustust), seega sai vanarauahunnikus käidud soramas ning leidsin isa Mini kere (aastatega ülimalt rooste läinud).
Pilt siis vanast kerest ka ikka
Vana kere olen juppideks võtnud ning vaikselt puhastan seda, et värvida uus värvikiht peale.
Samuti ka mõni küsimus:
- Nende kere vahel on erinevuseks sumbuti asetus - praegusel läheb sumbuti alt, aga uuel kerel läheb ülevalt sumbuti. Seoses sellega - kas uuel kerel annab panna ka alt või peab mingi toru ise vahepeale panema, et ta ülevalt läheks? Sellise ülevalt-asetusega sumbuti ei hakka sõidu ajal segama kuumaks minnes?
- Kas kusagilt on veel saada seda maagilist signaali ja tulede nuppu lenksul käivat?
Ilmar- Kasutaja
- Postituste arv : 76
Age : 30
Registration date : 15/07/2011
Re: Ilmari Mini V-50, 1981.aasta
see sinine on sul hoopis riga 26 ,ehk vanem mini mopeed
ja see punane raam on riga 30 ,ehk uuem mini mopeedi variant
ja see punane raam on riga 30 ,ehk uuem mini mopeedi variant
vorrimen- Kasutaja
- Postituste arv : 86
Age : 29
Registration date : 07/06/2010
Re: Ilmari Mini V-50, 1981.aasta
Väga võimalik..
Ilmar- Kasutaja
- Postituste arv : 76
Age : 30
Registration date : 15/07/2011
Re: Ilmari Mini V-50, 1981.aasta
Nonii, sellest homsest "uuendusest" on saanud juba korralik nädal.
Tegelenud olen siis punase raami puhastamisega. Praeguse seisuga on vaja veel pakiraam ja esihark puhtaks lüüa, pakiraami keevitada, piduri võll lahti saada ja siis võib alustada värvimisega. Värviks tuleb siis punane Hammerite, mille löön õrnalt matiks ning kõige peale siis panen õrna kihi väga erka punast autovärvi. Porilauad teen samuti vist punaseks. Bensiinipaak jääb oma lilla värvi juurde veel selleks hooajaks. Selle kavatsen värvida siniseks või roheliseks, samuti ka veljed.
Loodetavasti saan homme puhastatud kujul asuvast raamist pildi teha. Mootori ümbertõstmine ning muu selline jamamine peaks toimuma veel selle nädala sees. Niiet loodetavasti on masin sõitev pühapäevaks/esmaspäevaks.
- Millist 2T õli sobib sisse valada bensiinile?
- Kas tulede lülitit on kusagilt veel tänapäeval saada?
- Bensiinivoolikule lisasin veel vahele bensiinifiltri, ega see õli ja bensiini segu ära ei riku miskit moodi?
Tegelenud olen siis punase raami puhastamisega. Praeguse seisuga on vaja veel pakiraam ja esihark puhtaks lüüa, pakiraami keevitada, piduri võll lahti saada ja siis võib alustada värvimisega. Värviks tuleb siis punane Hammerite, mille löön õrnalt matiks ning kõige peale siis panen õrna kihi väga erka punast autovärvi. Porilauad teen samuti vist punaseks. Bensiinipaak jääb oma lilla värvi juurde veel selleks hooajaks. Selle kavatsen värvida siniseks või roheliseks, samuti ka veljed.
Loodetavasti saan homme puhastatud kujul asuvast raamist pildi teha. Mootori ümbertõstmine ning muu selline jamamine peaks toimuma veel selle nädala sees. Niiet loodetavasti on masin sõitev pühapäevaks/esmaspäevaks.
- Millist 2T õli sobib sisse valada bensiinile?
- Kas tulede lülitit on kusagilt veel tänapäeval saada?
- Bensiinivoolikule lisasin veel vahele bensiinifiltri, ega see õli ja bensiini segu ära ei riku miskit moodi?
Ilmar- Kasutaja
- Postituste arv : 76
Age : 30
Registration date : 15/07/2011
Re: Ilmari Mini V-50, 1981.aasta
Ilmar kirjutas:.
- Millist 2T õli sobib sisse valada bensiinile?
- Kas tulede lülitit on kusagilt veel tänapäeval saada?
- Bensiinivoolikule lisasin veel vahele bensiinifiltri, ega see õli ja bensiini segu ära ei riku miskit moodi?
Suvaline 2T seguõli tanklast õiges vahekorras.
Tulede lüliteid ikka liigub. Ka poest võimalik veel uusi saada.
Õli ja bensiini mikstuur käib filtrist ilusti läbi ja peale sodiga ummistumise muud pole karta.
Nüüd pisut ka sinu minist. Nagu eelpool mainiti, on sinine Riga-26 nimeline ja punane Riga-30. Sumbutid on koos leegitoruga erinevad. Uuemal tüübil sumbuti üles toodud ja sellel on veel jahutusplekk peal. Sellest sinisest minist oleksin ma huvitatud, kui sa plaanid punase raami peale ehitada enda mini. Mul enda Riga-26 suhteliselt nutuses olekus varuosade ootel veel.
Edu ja rohket kajastamist. Muidu see foorum jääb nälga oma projektidega.
urmet48- Moderaator
- Postituste arv : 539
Age : 41
Registration date : 24/03/2009
Re: Ilmari Mini V-50, 1981.aasta
Selge, teen laupäeval mõnusa poeralli
Aiai, seda sumbutijama.. proovin kuidagi alguses selle vanema mudeli sumbuti paigutada nii et saab esialgselt kasutada. Samas pean isalt uurima, äkki on õige sumbuti alles veel kusagil lakas..
Kui saan punase mini valmis, vaatame seda sinise mini asja )
Edu tarvis!
Aiai, seda sumbutijama.. proovin kuidagi alguses selle vanema mudeli sumbuti paigutada nii et saab esialgselt kasutada. Samas pean isalt uurima, äkki on õige sumbuti alles veel kusagil lakas..
Kui saan punase mini valmis, vaatame seda sinise mini asja )
Edu tarvis!
Ilmar- Kasutaja
- Postituste arv : 76
Age : 30
Registration date : 15/07/2011
Re: Ilmari Mini V-50, 1981.aasta
Nonii, raam on puhastatud, ootab värvimist (:
Kas keegi saaks kuidagi pilti enda minist teha, et ma näeksin ära kuidas see summuti on kinnitatud uuematel mudelitel ülevalt? Proovin siiski ise mingi väikese aretuse ajutiselt teha.
Kas keegi saaks kuidagi pilti enda minist teha, et ma näeksin ära kuidas see summuti on kinnitatud uuematel mudelitel ülevalt? Proovin siiski ise mingi väikese aretuse ajutiselt teha.
Ilmar- Kasutaja
- Postituste arv : 76
Age : 30
Registration date : 15/07/2011
Re: Ilmari Mini V-50, 1981.aasta
Tagumise amordi külge on kinnitatud summuti, pole küll enda masin kuid ehk mingi pildi saad silme ette.
Re: Ilmari Mini V-50, 1981.aasta
Ilus punane Mini !
WaZ- Kasutaja
- Postituste arv : 56
Registration date : 08/12/2009
Re: Ilmari Mini V-50, 1981.aasta
Suured tänud, Kevin!
Kurja, seoses selle jama liiklusseadusega kaob täielik tööisu ära :/
Kurja, seoses selle jama liiklusseadusega kaob täielik tööisu ära :/
Ilmar- Kasutaja
- Postituste arv : 76
Age : 30
Registration date : 15/07/2011
Re: Ilmari Mini V-50, 1981.aasta
WaZ kirjutas:Ilus punane Mini !
See ilus punane mini on ka minu hoovis veerenud
Veel üks punane mini. Teise nurga alt
urmet48- Moderaator
- Postituste arv : 539
Age : 41
Registration date : 24/03/2009
Re: Ilmari Mini V-50, 1981.aasta
Ega summuti kuidagi jalga segama ei hakka? :O
Ilmar- Kasutaja
- Postituste arv : 76
Age : 30
Registration date : 15/07/2011
Re: Ilmari Mini V-50, 1981.aasta
Ei hakka! katteplekk võib kehvemate nuutidega kikkvänta segada, kuid kaitseb jalga otsese kuumuse eest.
urmet48- Moderaator
- Postituste arv : 539
Age : 41
Registration date : 24/03/2009
Re: Ilmari Mini V-50, 1981.aasta
Selge! (:
Ilmar- Kasutaja
- Postituste arv : 76
Age : 30
Registration date : 15/07/2011
Re: Ilmari Mini V-50, 1981.aasta
Tänase päeva jooksul pintseldasin kõik asjad üle, jah, pintseldasin. Punane Hammerite värv, lasen sellel kuivada miskine nädalakese korralikult kuni saan vesiliivapaberit, ning teen matiks asjad ning siis alles lasen korraliku kihi värvi värvipüstoliga peale. Proovin homme mälukaardilugeja lauaarvutile külge toppida ning paar pilti klõpsida.
Ilmar- Kasutaja
- Postituste arv : 76
Age : 30
Registration date : 15/07/2011
Re: Ilmari Mini V-50, 1981.aasta
Nojah, pildid jäid järjekordselt tegemata.
Ei tea siiani kas isa ostis liivapaberit või ei. Kui ei ostnud siis tõmban 160'sega matiks ja siis värvipüstoliga üle. Ja ma luban, et proovin teha ka paar pilti.
Hakkasin vaikselt V-501 mootorit kokku panema. Tegemist on siis jalakäikudega mootoriga. Kas kellegil on mingit pilti karterikaante vahelisest osast, kus väntvõll jm asjad. See kõige keskmine mootori osa. Ei tule õige nimi meelde.
Ahjaa, olen näinud et mõndadel piltidel on pandud sellel mootoril õhufiltriks selline õhufilter. Kas see midagi kaasa ka aitab mootorile?
Ei tea siiani kas isa ostis liivapaberit või ei. Kui ei ostnud siis tõmban 160'sega matiks ja siis värvipüstoliga üle. Ja ma luban, et proovin teha ka paar pilti.
Hakkasin vaikselt V-501 mootorit kokku panema. Tegemist on siis jalakäikudega mootoriga. Kas kellegil on mingit pilti karterikaante vahelisest osast, kus väntvõll jm asjad. See kõige keskmine mootori osa. Ei tule õige nimi meelde.
Ahjaa, olen näinud et mõndadel piltidel on pandud sellel mootoril õhufiltriks selline õhufilter. Kas see midagi kaasa ka aitab mootorile?
Ilmar- Kasutaja
- Postituste arv : 76
Age : 30
Registration date : 15/07/2011
Re: Ilmari Mini V-50, 1981.aasta
Õhufiltri teema kohapealt, et ei aita.. kui veel tegu lahtise filtriga siis teeb see asja hullemaks. Sodi pääseb kergemini mootorisse + mootor on kordades lärmakam ja täis gaasiga võib asi pooma hakata ning võib tahta selle tagajärjel suuremat düüsi.
Re: Ilmari Mini V-50, 1981.aasta
Tänan, siis ei hakka parem muretsema uut filtrit
Aga nagu lubatud siis lõppude lõpuks võtsin fotokast pildid, mida olen ammu lubanud juba Pilt läheb originaalsuuruseks peale klikates.
Piduripedaal peale keevitamist.
See on siis sellest ajast kui mul sidur ei töödanud õigesti ning lekkis julmalt.
Väike lekkimine.
Pakiraam, bensiinipaagi hoidja, seisujalg õrna hammerite kihi all, mis on ära matistatud.
Väike kogu mul
Selliseid juppe on mul veel mitu kasti niiet ei hakka parem siia postitama.
Porilauad matistatud.
Esi kolmik-hark ning raam ning sodi.
Tsingitud amordivedru mille ma arvatavasti matistan ära ning värvin mingit värvi. See rooste on lausa jube.
Praegune raam ning iste.
Lisatud bensiinifilter.
---
Kaks ja pool nädalat veel ning siis lähen ühiselamusse minema. Eks nädalavahetuseti saan jamada sellega. Plaanis on bensiinipaak ning veljed üle värvida, samuti loodan et saab lähiajal värvipüstoliga kogu krempli üle värvida, et saaksin kokku raami panna.
Ilmar.
EDIT:
Leidsin veel ühe täiesti korras jalgratta garaaži taganurgast kolihunnikust. Selle saatust ei oska aimatagi, eks näeb.
Aga nagu lubatud siis lõppude lõpuks võtsin fotokast pildid, mida olen ammu lubanud juba Pilt läheb originaalsuuruseks peale klikates.
Piduripedaal peale keevitamist.
See on siis sellest ajast kui mul sidur ei töödanud õigesti ning lekkis julmalt.
Väike lekkimine.
Pakiraam, bensiinipaagi hoidja, seisujalg õrna hammerite kihi all, mis on ära matistatud.
Väike kogu mul
Selliseid juppe on mul veel mitu kasti niiet ei hakka parem siia postitama.
Porilauad matistatud.
Esi kolmik-hark ning raam ning sodi.
Tsingitud amordivedru mille ma arvatavasti matistan ära ning värvin mingit värvi. See rooste on lausa jube.
Praegune raam ning iste.
Lisatud bensiinifilter.
---
Kaks ja pool nädalat veel ning siis lähen ühiselamusse minema. Eks nädalavahetuseti saan jamada sellega. Plaanis on bensiinipaak ning veljed üle värvida, samuti loodan et saab lähiajal värvipüstoliga kogu krempli üle värvida, et saaksin kokku raami panna.
Ilmar.
EDIT:
Leidsin veel ühe täiesti korras jalgratta garaaži taganurgast kolihunnikust. Selle saatust ei oska aimatagi, eks näeb.
Ilmar- Kasutaja
- Postituste arv : 76
Age : 30
Registration date : 15/07/2011
Re: Ilmari Mini V-50, 1981.aasta
Miks Sa seda hammerite pornot ja hübriidiehitust teed?
Sul on korralik, enamvähem tehasekomplektsuses ja mõistlikus säilivuses jäigaraamiline mini olemas, mis tuleks korralikult ära puhastada ja millele tuleks hankida visuaalse poole pealt vaid punase spreyga ülepasandatu asjade asemele tehasevärvis eksemplarid, ringi vahetada õnnetult mõlkis esiporikas (aga see poleks isegi nii primaarne) ning panna külge normaalne sadul ja visuaalselt oleks täitsa ok.
Sul on korralik, enamvähem tehasekomplektsuses ja mõistlikus säilivuses jäigaraamiline mini olemas, mis tuleks korralikult ära puhastada ja millele tuleks hankida visuaalse poole pealt vaid punase spreyga ülepasandatu asjade asemele tehasevärvis eksemplarid, ringi vahetada õnnetult mõlkis esiporikas (aga see poleks isegi nii primaarne) ning panna külge normaalne sadul ja visuaalselt oleks täitsa ok.
oldmoped- Moderaator
- Postituste arv : 428
Age : 54
Registration date : 05/07/2009
Re: Ilmari Mini V-50, 1981.aasta
Kuna mulle meeldib palju-palju rohkem tagaamortidega raam, siis otsustasin selle ära puhastada ning värvida. Tegemist ei ole mittemingi püsiva sõiduriistaga, arvele ma teda ei võta, jääb kas koju või läheb mõne aasta pärast kellegi asjast huvituva inimese kätte. Tagaamortidega raamil on parem sõita, jäik raam on jäik ja seda sõna otseses mõttes.
Mul jäi üks su lause kuidagi kahtlaselt segaseks: "mis tuleks korralikult ära puhastada ja millele tuleks hankida visuaalse poole pealt vaid punase spreyga ülepasandatu asjade asemele tehasevärvis eksemplarid".
Spreyd pole kusagil kasutanud ju.. :O Selgita seda lauset
Sinisele raamile on veel sinisem korralik porilaud olemas. Kuna mul on juppe siis võibolla panen jalakäikudega mootori lõpuni kokku ning panen selle kunagi sinisele raamile, aga võibolla leidub sinisele raamile kunagi keegi soovija. Praegune kõige tähtsam tahtmine on siiski punane raam korda teha.
Mul jäi üks su lause kuidagi kahtlaselt segaseks: "mis tuleks korralikult ära puhastada ja millele tuleks hankida visuaalse poole pealt vaid punase spreyga ülepasandatu asjade asemele tehasevärvis eksemplarid".
Spreyd pole kusagil kasutanud ju.. :O Selgita seda lauset
Sinisele raamile on veel sinisem korralik porilaud olemas. Kuna mul on juppe siis võibolla panen jalakäikudega mootori lõpuni kokku ning panen selle kunagi sinisele raamile, aga võibolla leidub sinisele raamile kunagi keegi soovija. Praegune kõige tähtsam tahtmine on siiski punane raam korda teha.
Ilmar- Kasutaja
- Postituste arv : 76
Age : 30
Registration date : 15/07/2011
Re: Ilmari Mini V-50, 1981.aasta
Ega otseselt vahet pole, mis tehnoloogiat kasutades see jäigal masinal momendil peal olev paak koos kraani, korgi ja tihendijäänustega värviga üle lastud on. Mõte jääb samaks.
Eks see paljus ole maitse asi loomulikult, et kellele milline masin rohkem meeldib. Minu maitse jaoks on jäik raam just see "õige" ja lihtsalt kahju on vaadata, kus nii heas tehasekomplektsuses masin doonoriks läheb. Hiljem, kunagi seda masinat võibolla originaali taastama hakata tahtmise tekkides hakkad tikutulega originaalleegitoru, summutit, algset metallist õhufiltrikopsikut ja muid pisidetaile taga otsima.
Aga nagu ma ütlesin, kõik on maitse asi ja igaüks teeb omale täpselt sellise masina, nagu talle meeldib.
Eks see paljus ole maitse asi loomulikult, et kellele milline masin rohkem meeldib. Minu maitse jaoks on jäik raam just see "õige" ja lihtsalt kahju on vaadata, kus nii heas tehasekomplektsuses masin doonoriks läheb. Hiljem, kunagi seda masinat võibolla originaali taastama hakata tahtmise tekkides hakkad tikutulega originaalleegitoru, summutit, algset metallist õhufiltrikopsikut ja muid pisidetaile taga otsima.
Aga nagu ma ütlesin, kõik on maitse asi ja igaüks teeb omale täpselt sellise masina, nagu talle meeldib.
oldmoped- Moderaator
- Postituste arv : 428
Age : 54
Registration date : 05/07/2009
Re: Ilmari Mini V-50, 1981.aasta
Leegitoru, summut jne, kõik jäävad alles. Sellelt raamilt plaanin võtta ainult mootori, spidomeetri, ning paagi (mul on teine paak veel olemas, aga see on roostene seest, ei oska midagi hetkel ette sellega võtta). Isegi rattaid on mul lisaks 2tükki. Otseselt ma seda masinat maha ei hakka kandma, et ta kusagile vanarauda läheks. Võimalik, et järgmine aasta teen selle raami ka korda ning on kaks eraldi sõitvat masinat
Ilmar- Kasutaja
- Postituste arv : 76
Age : 30
Registration date : 15/07/2011
Re: Ilmari Mini V-50, 1981.aasta
Seoses selle teise paagiga, kuidas saada roostet paagi seest ära? Paak on mitu aastat õues olnud ilma korgita ja sees on julm rooste tekkinud.
Ilmar- Kasutaja
- Postituste arv : 76
Age : 30
Registration date : 15/07/2011
Re: Ilmari Mini V-50, 1981.aasta
Kui sinisest masinast soov lahti saada, siis privaatsõnum mulle
urmet48- Moderaator
- Postituste arv : 539
Age : 41
Registration date : 24/03/2009
Re: Ilmari Mini V-50, 1981.aasta
Selle peale mõtlen lähemalt alles siis kui punase valmis saan. Loodetavasti saan asja valmis hilis-sügiseks
Ilmar- Kasutaja
- Postituste arv : 76
Age : 30
Registration date : 15/07/2011
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 3 • 1, 2, 3
Similar topics
» Kuivati: Aist, 82. aasta toodang
» WaZ: Mini, 1990
» Indrek06: Desna, 1981
» Riga *MINI*, 198?, Qubik
» riga mini
» WaZ: Mini, 1990
» Indrek06: Desna, 1981
» Riga *MINI*, 198?, Qubik
» riga mini
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 3
Permissions in this forum:
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele