Kevin68, ХВЗ Украина - 1979
5 posters
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Kevin68, ХВЗ Украина - 1979
Kui müüsin Riga-11, siis panin sinna kirja ka, et võib pakkuda vahetust ühe korraliku meeste jalgratta vastu mis huvitas mind rahast palju rohkem. See soov ka minul täitus, amfis pakuti mulle Ukraina jalgratast ning väidetavalt sõidukorras kuid tagumine kumm ei pea rohkem õhku kui ~ 4 päeva. See aga mind eriti ei kõigutanud. Saigi Urmetiga räägitud ning endale transport saadud, võtsin eelnev õhtu Riga-11'nel rattad alt ära et teda parem transportida oleks. Hommikul kell pool kaheksa saigi minema hakatud Sõru sadama poole, sadamasse jõudes avastasin, et kilekott kus olid kontaktid, kondensaator, seisuhark ja muud pudipadi on maha jäänud. Kuid leppisime kokku, et saadan need hiljem järgi. Sääreväristajast tundsid paljud huvi ning isegi üks filmis sadamas, kui rattaid alla keerasin. Laeval oli veel kaks Moskvichi ning ühe juht tuli samuti minuga rääkima. Sadamasse jõudes sai sääreväristaja üle antud ning jalgratas vastu võetud. Rääkisime veidi juttu ka, aga siis kui laeva poole vaatasin märkasin, et luuk on juba pooleldi kinni.. õnneks oli laeva meeskond mõistev ning nõustusid luugi alla laskma ning mind ka veel peale võtma. Sadamasse jõudes oli mul ligikaudu 20 kilomeetrit koduni, sõit oli huvitav sest võrreldes autoga sõites jäi jalgrattaga sõites hulgaliselt rohkem vanu masinaid silma. Emmastesse jõudes käisin kohalikus külapoes ning kui ratast parajasti resti panin, tuli ka poodi üks vanem mees Ukrainaga. ( samasugune nagu on kaasfoorumlasel Kuivatil ) Väljusime ka pea üheaegselt poest ning sõitsin umbes 2 kilomeetrit tema taga, siis keeras ta aga ühelt teelõigult alla. Harjule jõudes tegin väikese peatuse ning sõin ja jõin poest ostetud. Ratas pidas teepeal üllatavalt hästi vastu.
Aga nüüd rattast endast siis, nagu pealkirjas mainitud on tegemist 1979 aasta Ukrainaga. Ratta tehniline pool on suurepärane, mina ei leidnu ei keskjooksust, esihargis ega tagu- ja esirattast pisematki loksu. Ratas on säilinud orginaalsena, väljaarvatud tagumisel porilaual olev teine helkur. Nimelt on asetatud orginaal helkurist ülesse poole veel üks helkur. Ära seda kahjuks küljest ei saanud kuna see pulk mis helkurist välja tuleb käib ringi ning mutter ei tule lahti. Loodame, et õhtul saab selle sealt kätte, kahjuks peab vist kasutama rauasaagi. Ratas on orginaalvärvi all ning selletõttu on säilinud ka kõik võimalikud kleepsud. Isegi orginaalrehvid on vast peal. Seda ratast ma värvida ei plaani ning esialgu jääb see selliseks nagu see on, mina olen igastahes rattaga väga rahul ning kavatsen seda kasutama hakata ilusatel suvepäevadel.
Ja pildid.
Kevin.
Aga nüüd rattast endast siis, nagu pealkirjas mainitud on tegemist 1979 aasta Ukrainaga. Ratta tehniline pool on suurepärane, mina ei leidnu ei keskjooksust, esihargis ega tagu- ja esirattast pisematki loksu. Ratas on säilinud orginaalsena, väljaarvatud tagumisel porilaual olev teine helkur. Nimelt on asetatud orginaal helkurist ülesse poole veel üks helkur. Ära seda kahjuks küljest ei saanud kuna see pulk mis helkurist välja tuleb käib ringi ning mutter ei tule lahti. Loodame, et õhtul saab selle sealt kätte, kahjuks peab vist kasutama rauasaagi. Ratas on orginaalvärvi all ning selletõttu on säilinud ka kõik võimalikud kleepsud. Isegi orginaalrehvid on vast peal. Seda ratast ma värvida ei plaani ning esialgu jääb see selliseks nagu see on, mina olen igastahes rattaga väga rahul ning kavatsen seda kasutama hakata ilusatel suvepäevadel.
Ja pildid.
Kevin.
Viimati muutis seda Kevin68 (Püh Dets 20, 2009 4:38 am). Kokku muudetud 3 korda
Re: Kevin68, ХВЗ Украина - 1979
Ratas näeb väga ilus välja! Tegu on uskumatult heas korras jalgrattaga, arvestades, et isegi originaal kirjad on ülihästi säilinud. Edu sulle selle rattaga!
Indrek.
Indrek.
Re: Kevin68, ХВЗ Украина - 1979
Suured tänud hääde sõnade eest!
Kui mõni võib imelikult arvata, et miks ma vahetasin jalgratta sääreväristaja vastu.. siis vastus on lihtne. Mul on töökorras sääreväristaja olemas ning Riga-11 seisis tõesti asjatult. Pealegi pole sel enam eriti ühtegi osa sellest ajast, kui ta minu käes eelmise suve lõpul oli. Pealegi on tal puudusi ning vajab nokitsemist ennem kui sõidukõlblikuks see saada - aga minu poolt edu uuele omanikule! Vähemalt läks masin õigele inimesele, kes selle eest hoolt kandma hakkab. Varsti plaanin talle külla sõita ning kaen ta masinad üle vaadata, muidugi ka Riga-11'ne.
Kevin.
Kui mõni võib imelikult arvata, et miks ma vahetasin jalgratta sääreväristaja vastu.. siis vastus on lihtne. Mul on töökorras sääreväristaja olemas ning Riga-11 seisis tõesti asjatult. Pealegi pole sel enam eriti ühtegi osa sellest ajast, kui ta minu käes eelmise suve lõpul oli. Pealegi on tal puudusi ning vajab nokitsemist ennem kui sõidukõlblikuks see saada - aga minu poolt edu uuele omanikule! Vähemalt läks masin õigele inimesele, kes selle eest hoolt kandma hakkab. Varsti plaanin talle külla sõita ning kaen ta masinad üle vaadata, muidugi ka Riga-11'ne.
Kevin.
Re: Kevin68, ХВЗ Украина - 1979
Saagisin selle ühe helkuri maha ning nüüd näeb palju parem välja. Kuna mul seisis toas juba pikemat aega üks Viljandi jalgratta numbrimärk, siis võtsin selle kätte ning proovisin seda Ukrainale mis sobitus väga hästi. Viisin numbrimärgi keldri ning kandsin värvi peale, nüüd vaja mustaga numbrid ka teha ning siis läheb asi külge.
Kevin.
Kevin.
Re: Kevin68, ХВЗ Украина - 1979
Minu Ukraina väntlaud on 73a http://www.foto24.ee/album/28495/s6 Hoia seda, ilus asi
Re: Kevin68, ХВЗ Украина - 1979
Mul on selline Ukraina, nagu su oranzi Pensa jalgratta teemas vahepeal oli (roheline, 1965a). Millalgi teen ma ka oma Ukrainast siia teema. Muidu, kas su Ukraina tõõriistakotis on ka originaaltõõriistad alles?
Re: Kevin68, ХВЗ Украина - 1979
Kahjuks tööriista koti sisu on puudu, kuna mul on kaks kodara pingutit siis kavatsen ühe sinna tööriista kotti lisada. Küll on aga tööriista kotis imelik kumm jupp, mis on natukese kumerusega, nelinurga kujuline ning paralleelselt jooksevad sealt läbi kaks lõhe.
Kevin.
Kevin.
Re: Kevin68, ХВЗ Украина - 1979
Täna sai ka numbrid värvitud numbrimärgil ning numbrimärk külge pandud - mina jäin tulemusega rahule. Jõudsin selgusele, et tagumise porilaua küljes olevad helkurid on orginaalist eristuvad. Kui eile eemaldasin ühe, siis eemaldasin täna ka teise. Nüüd vaja ainult orginaal saada ( peaks käima selline nagu nõukaaegstel aiakärudel )
Kevin.
Kevin.
Viimati muutis seda Kevin68 (Kolm Juun 03, 2009 12:52 am). Kokku muudetud 1 kord
Re: Kevin68, ХВЗ Украина - 1979
Kas see tagaporilaud üldse on originaal? Viimasel pildil paistab, nagu oleks tegu 80-date lõpu kaheksakandilise õhema porilauaga, sarnasega, nagu Turisti oma, ent laiem? Originaal peaks olema kumerate külgedega ja kahe valtsitud soonega? (Varasematel piltidel paistab nagu selline esiporilaud)
Soobel- Kasutaja
- Postituste arv : 120
Registration date : 12/05/2009
Re: Kevin68, ХВЗ Украина - 1979
On küll mõlemad porilauad orginaalid. Järeldan sellest, et mõlemal on valged triibud peal, kuid üpris kulunud.
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=28346
Kui sellel lingil täitsa alla kerida, siis leiab sealt ühe 1977 aasta Ukraina pildid, millel on täpselt samasugused porilauad. Sain täna külge ka orginaal helkuri, palju parem näeb välja nüüd!
Kevin.
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=28346
Kui sellel lingil täitsa alla kerida, siis leiab sealt ühe 1977 aasta Ukraina pildid, millel on täpselt samasugused porilauad. Sain täna külge ka orginaal helkuri, palju parem näeb välja nüüd!
Kevin.
Re: Kevin68, ХВЗ Украина - 1979
Eile õhtul rääkisime Reymoga, et võiks järgnev hommik sõitma minna ratastega, siis ta aga ütles natukese aja pärast, et ta läheb hommikul Kärdla ning jäi see sõit lahtiseks. Täna aga veidi enne ühte sai ikkagi sõitma mindud. Reymo juures panime aga minu rattale veel tagumisse kummi veidikene õhku ning sõit võiski alata! Kusagil Nõmmeküla kandis hakkas taaskord vihma tibutama, kuid see meid eriti ei häirinud. Männamaa poole pööravas teeristis tegime ratastest paar pilti ning sõitsime edasi. Huvitaval kombel lõi minul sigala kruusateel kinni vändasüsteem, kuid seda hästi korraks - kas sellest võib järeldada, et minu rattal on keskjooks liiga peale keeratud või on sealt see miskit katki? Moka külas kukkus Reymo rattal paar jupikest küljest ära, kuid ju Reymo mainib sellest enda ratta teemas. Miskipärast juhtub alati tema rattaga sõites midagi. Koju jõudes kuivatasin ratta vihma piiskadest ning panin ta keldri.
Kustutasin eestpoolt paar pilti ( tehaseslitidest jn. ) kuna täna sai paremad pildid!
Kevin.
Kustutasin eestpoolt paar pilti ( tehaseslitidest jn. ) kuna täna sai paremad pildid!
Kevin.
Re: Kevin68, ХВЗ Украина - 1979
Kevin68 kirjutas:
Kevin.
Juhul, kui mõlemad pildid on tehtud samast rattast, siis üks porilaudadest (pakun, et tagumine) ei ole originaal - profiilid on ju erinevad ja minuteada ilmusid tavaratastele seda tüüpi porilauad, nagu see tagumine, alles 80-date lõpus. Mäletan veel, kui sõber ostis veel 1989.aastal sellise vanemat tüüpi, kahe valtsitud soonega (kroomitud) porilaua Dünamost.
Soobel- Kasutaja
- Postituste arv : 120
Registration date : 12/05/2009
Re: Kevin68, ХВЗ Украина - 1979
Mõlemad porilauad on täpselt samasugused, ma ei oska õelda mis Sind kahtlema paneb. Need porilauad ongi sellised, kui väga soovi, siis võin teha mõlemast eraldi pildi tõestamaks, et need on samasugused. Esimene porilaud on ka samasugune kandiline, nagu tagumine. Mõlemal on need valged triibud samuti peal.
Re: Kevin68, ХВЗ Украина - 1979
Heh, see roosteplekk kahvli vahel tekitas optilist illusiooni
Soobel- Kasutaja
- Postituste arv : 120
Registration date : 12/05/2009
Re: Kevin68, ХВЗ Украина - 1979
Ratas on väga hästi säilinud, hoia teda/seda ilusasti! On imestamisväärt, et sellises säilivuses isendeid veel leidub - oli ju jalgratas eelkõige tarbeasi, millega sõideti niikaua, kui see vähegi sõita kannatas ja jäeti seejärel sageli kuhugi aia äärde vedelema. Mul on minu 1988. aasta Ukrainagi juba üle värvitud (enda viga muidugi - ega keegi ei käskinud mul mingil perioodil rattaga aastaringselt sõita, mille tulemusel see hirmsasti rooste läks, ja no sel ajal ei osanud originaalsuse säilitamisele ka erilist tähelepanu pöörata).
Püüan Sulle enda varudest ühe komplekti originaalvõtmeid komplekteerida - aga arvesta sellega, et need ei saa Sul ainult mingid iluasjad olema, vaid neid on Sul vaja ka sihtotstarbeliselt kasutada! Tegelikult ongi mulle mõistatuseks, kuidas te neid vene jalgrattaid üldse ilma originaalvõtmeteta remondite - selge see, et tavalisi mutreid ja polte on mugavam tavaliste võtmetega keerata, aga vene jalgratastel on ka mõned erikujulised mutrid, mille keeramiseks on kindlasti komplekti kuuluvaid originaalvõtmeid vaja.
Nagu ikka - tee pilti! Selle kirjelduse järgi ei oska keegi oletada, millega tegu võib olla. Ma enda arust ka peaks omaaegsete jalgrataste võtmekoti sisu enam-vähem mäletama, aga ka mul ei tule praegu ette, mis vidin see olla võib (pole muidugi ka kindel, et tegu üldse algselt võtmekotti kuuluva asjaga on).
Püüan Sulle enda varudest ühe komplekti originaalvõtmeid komplekteerida - aga arvesta sellega, et need ei saa Sul ainult mingid iluasjad olema, vaid neid on Sul vaja ka sihtotstarbeliselt kasutada! Tegelikult ongi mulle mõistatuseks, kuidas te neid vene jalgrattaid üldse ilma originaalvõtmeteta remondite - selge see, et tavalisi mutreid ja polte on mugavam tavaliste võtmetega keerata, aga vene jalgratastel on ka mõned erikujulised mutrid, mille keeramiseks on kindlasti komplekti kuuluvaid originaalvõtmeid vaja.
Kevin68 kirjutas:Küll on aga tööriista kotis imelik kumm jupp, mis on natukese kumerusega, nelinurga kujuline ning paralleelselt jooksevad sealt läbi kaks lõhe.
Kevin.
Nagu ikka - tee pilti! Selle kirjelduse järgi ei oska keegi oletada, millega tegu võib olla. Ma enda arust ka peaks omaaegsete jalgrataste võtmekoti sisu enam-vähem mäletama, aga ka mul ei tule praegu ette, mis vidin see olla võib (pole muidugi ka kindel, et tegu üldse algselt võtmekotti kuuluva asjaga on).
Re: Kevin68, ХВЗ Украина - 1979
Tänan jällegi!
Ratast on jah tõenäoliselt vähe kasutatud. Arvatavasti on selle põhjuseks see, et kõigepealt on jalgratas ostetud ning siis auto või mopeed ning jalgratast jääb seisma või kasutatakse ainult siis, kui näiteks mootorsõidukil midagi korrast ära läheb. Aga alatihti on nii, et piltidel näeb ratas parem välja - arvatavasti on see praegugi nii, sest nagu ma juba eelnevalt mitu korda maininud olen, on see ratas üsna kulunud ja tuhmi värviga, päris paljudes kohtades pole enam värvi peal ning roostet leidub ka juba siin seal. Kuid minu arust muudab selline kulunud ja tuhm värv ratta veelgi nostalgilisemaks!
Tööriistade kohapealt oleksin väga tänulik Sinule! Otstarvet leiavad need võtmed kindlasti, sest ratas tahab ikka mõnikord väheke hooldust ning määrimist saada, mille jaoks on vaja võtmeid kasutada.
Kevin.
Ratast on jah tõenäoliselt vähe kasutatud. Arvatavasti on selle põhjuseks see, et kõigepealt on jalgratas ostetud ning siis auto või mopeed ning jalgratast jääb seisma või kasutatakse ainult siis, kui näiteks mootorsõidukil midagi korrast ära läheb. Aga alatihti on nii, et piltidel näeb ratas parem välja - arvatavasti on see praegugi nii, sest nagu ma juba eelnevalt mitu korda maininud olen, on see ratas üsna kulunud ja tuhmi värviga, päris paljudes kohtades pole enam värvi peal ning roostet leidub ka juba siin seal. Kuid minu arust muudab selline kulunud ja tuhm värv ratta veelgi nostalgilisemaks!
Tööriistade kohapealt oleksin väga tänulik Sinule! Otstarvet leiavad need võtmed kindlasti, sest ratas tahab ikka mõnikord väheke hooldust ning määrimist saada, mille jaoks on vaja võtmeid kasutada.
Kevin.
Re: Kevin68, ХВЗ Украина - 1979
Nonii.. rattaga on sõidetud ning nokitsetud ka omajagu. Tänud siis kaasfoorumlasele Kaarlile - õpetas mulle kuidas kaotada pedaali loksu ning omajagu muid asju! Üldiselt sai vahetatud ka üks kiil ning pedaali sai laagrikuulid laotud. Täna sõites avastasin, et ketikaitsme kinnitus puruks, seega on ta hetkel ketikaitsmeta. Neljapäevaks saab kinnituse tagasi keevitada ketikaitsme külge ning siis läheb ketikaitse omale kohale tagasi. Õhtul võtsin ette teise pedaali, seal olid korralikud laagrid olemas ning piirdusin ainult vana määrde eemaldamise, vända puhastamise ning uue määrde ja õli lisamisega.
Nüüd seisab arvatavasti ratas neljapäevani, kuna lubas siin vihmasemaid ilmasid ning enne ei taha sõita ka, sest kett on jube õline.. vahepeal üritan selle tagumise õhukummi probleemi lahendada arvatavasti.
Kevin.
Nüüd seisab arvatavasti ratas neljapäevani, kuna lubas siin vihmasemaid ilmasid ning enne ei taha sõita ka, sest kett on jube õline.. vahepeal üritan selle tagumise õhukummi probleemi lahendada arvatavasti.
Kevin.
Re: Kevin68, ХВЗ Украина - 1979
Täna saigi Tiidu juures käidud sääreväristajaga, ketikaitse korvis. Keevitas ära ning käias keevitus jälje maha samuti - suured tänud temale jälle! Koju jõudes lasin sinna keevituskohale veits musta spreivärvi peale, natukene kuivamist ning kruvisin asja külge tagasi. Veidikene sai sätitud ketikaitsme asendit ka, kuna see hakkas algul vastu käima. Siis tegin umbes 50 meetrise proovisõidu ning panin ratta ära, toimis küll ja homme võibolla pikemale sõidule, aga sellest hiljem.
Kevin.
Kevin.
Re: Kevin68, ХВЗ Украина - 1979
Ratas nüüd seisnud vahepeal, kuid 19 juuni sai ~50 kilomeetrine ots igavesti edukalt läbitud! Ükspäev läksin aga keldri ning tabas mind ebameeldib üllatus, nimelt Ukrainal esikumm täitsa tühi. Algul lootsin, et ventiil ei pea kuid siiski. Pumpasin veidikene õhku sisse ning juba oli kuulda kuidas ventiilist eemal tuli päris väleda hooga õhku välja, Reymo käest sain nüüd ühe õhukummi kuid sellel 9 lappi peal, vast ostab siiski uue õhukummi. Pedaal sai endale lõpuks ka ühe puuduoleva helkuri ning vahetasin ära ka selle kesta, kuhu helkuri kinni jääb kuna vana oli kõver.
Seniks kõike paremat,
Kevin.
Seniks kõike paremat,
Kevin.
Re: Kevin68, ХВЗ Украина - 1979
Sõidab, pidurdab, keerab endiselt laitmatult. Ka tagumise sisekummi jama hakkab vaikselt lahenema peale mitut korda ventiili puhumist. ( st peab juba kauem õhku sees ) Samuti sain täna ka rattale orginaal käsipumba, kui nüüd orginaal kinnitusklambri ka, saaks pumba külge panna.
Kevin.
Kevin.
Re: Kevin68, ХВЗ Украина - 1979
Pole kaua siia midagi kirjutanud, aga ega pole suurt midagi kirjutada ka, ratas enamus aja seisnud. Vahepeal oli venna sõbral sünnipäev vanakooli stiilis ning siis laenasin talle seda ratast, jõudis kell üks öösel sellega tagasi ning siis kiitis ratta mugavust taevani. Hankisin ka vahepeal käsipumba kinnitusklambri ning nüüd on pump küljes. Vahetasin ära ka signaalkella "korpuse", vanal oli vint seest maha kulunud ning keeras ennast ise lahti ja aukudest läbi sõites tegi häält ka hirmus palju. Leidsin ka tööriista kotti käiva orginaal tööriista kirjaga XB3. Üritan lähipäeval ka uue tagumise sisekummi osta, kuna vana enam üle kahe päeva õhku sees ei pea.
Viimati muutis seda Kevin68 (Püh Dets 20, 2009 4:35 am). Kokku muudetud 1 kord
Re: Kevin68, ХВЗ Украина - 1979
Sain siis lõpuks uue õhukummi ostetud, autoventiiliga kahjuks kuna neil teisi polnud. Täna otsustasin lõpuks selle ka ära vahetada, tagumise rattaga oli tükk jamamist, kuna võtsin jooksu lahti ning pärast hakkas mitmeid kordi pooma, kuid lõpuks sain korda. Jooks sai ka määritud, kuigi seal oli juba ennem päris kõvasti määret, ei mäleta ka kas võtsin ise selle jooksu kunagi lahti.
Re: Kevin68, ХВЗ Украина - 1979
Ratas on nüüd augustist saadik seisnud, mõnikord ainult boksis seda ümber paigutatud, kuid sõitmas pole käinud. Täna tirisin selle boksi kõige kaugemast nurgast välja, keerasin ratta tagurpidi ning avastasin, et tagumises rattas ragin sees ning kergelt nagu poos. Jooks sai uuesti laiali võetud, seekord teostasin väga korrektse puhastuse ning määrisin ja õlitasin ära ning panin jooksu uuesti kokku. Kui ratas alla tagasi sai oli ragin kadunud. Sadulal on juba ostes saadik üks sadulaneet puudu olnud, algul tuli natukene sadula "raamistiku" väänata, et neet paika istuks. Veel pumpasin kummid õhku täis ning tegin keldris ühe pisikese tiiru, välja ei raatsinud viia ning arvatavasti enne suve ei vii kah.
Similar topics
» Kevin68: Riga-11, 1979
» Kevin68: naisterahva jalgratas Pensa, 1979
» Reymo1995: Pensa, 1979
» Saljut-S, Kevin68
» Start šosse 1980; Sputnik 1971, 1979; Turist 1986, 1991; Ukraina 1970
» Kevin68: naisterahva jalgratas Pensa, 1979
» Reymo1995: Pensa, 1979
» Saljut-S, Kevin68
» Start šosse 1980; Sputnik 1971, 1979; Turist 1986, 1991; Ukraina 1970
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Permissions in this forum:
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele